Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems”

În perioada 6 -17 martie, se desfășoară la Univ. Oradea

Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems”

Cincizeci de studenți și cadre didactice din șase universități europene (Université François Rabelais din Tours, Franța, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität din Hannover, Germania, Università degli studi din Bologna, Italia, Radboud Universiteit din Nijmegen, Olanda, University of the West of England din Bristol, Marea Britanie și Universitatea din Oradea - Facultatea de Geografie, Turism și Sport) participă în perioada 6 -17 martie 2013 la Universitatea din Oradea, la Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems (Planificare teritorială și sisteme de transport urban durabil).

Deschiderea oficială a evenimentului a avut loc joi, 7 martie 2013, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea. Invitați la deschidere, doamna prorector Simona Trip, dl Alexandru Ilieș - decanul Facultății de Geografie, Turism și Sport, dl lect. univ. Mihai Vlaicu – directorul Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea teritoriului, au salutat delegațiile  celor cinci universități europene prezente la Programul Intensiv Erasmus, urându-le un bun venit și succes în derularea programului.
Proiectul este finanțat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale prin programul Erasmus, Universitatea din Oradea (parteneră de cinci ani în acest proiect), fiind pentru prima dată organizator.
„Centrat pe teme complexe și de actualitate din domeniul planificării teritoriale, acest program intensiv are o tradiție de 20 de ani, iar participanții se reunesc anual în alt centru universitar.
Scopul acestui tip de program este acela de a oferi studenților și profesorilor posibilitatea de a conlucra în grupuri multinaționale, beneficiind, astfel, de condiții de învățare și predare speciale, care nu sunt disponibile într-o singură instituție, precum și de a descoperi împreună noi perspective asupra temei abordate, fiecare beneficiind de background-ul cultural al partenerilor.
Obiectivul programului intensiv de anul acesta este de a realiza un exercițiu didactic centrat pe tematica mobilității durabile în municipiul Oradea și localitățile din zona metropolitană, Asociația Zona Metropolitană Oradea, Primăria Oradea și Oradea Transport Local SA, fiind actorii instituționali cooptați ca și colaboratori.
Rezultatele acestei colaborări vor fi benefice tuturor, permițând studenților și cadrelor didactice să realizeze un exercițiu cu un caracter puternic aplicativ și un schimb de experiență cu practicienii și actorii locali din domeniu, respectiv, practicienilor și actorilor instituționali locali, obținerea expertizei universitare asupra sistemului de transport local, precum și obținerea unor idei noi pe acestă temă”, consideră doamna lector univ. dr. Luminița Filimon – coordonatorul de proiect.
 „După deschidere, fiecare țară își prezintă studiile de caz, bune practici pe probleme de mobilitate urbană care le-au pregătit pentru a da câteva idei noi legate de vitalizarea transportului urban. Pentru început vom urmări trei studii de caz ale germanilor, olandezilor și englezilor, după care vor fi intervenții externe, dl Ciprian Barna – directorul Zonei Metropolitane, care va prezenta contexul Zonei Metropolitane Oradea; tot astăzi, dna Adriana Lipoveanu – arhitect-șef va prezenta problemele de evoluție teritorială a orașului Oradea”, ne-a declarat dr. Valentin Nemeș, organizator, cadru didactic din cadrul Departamentului de Geografie, Turism și Sport.
Să mai spunem că sâmbătă, 16 martie, începând cu ora 9, în Aula Magna a Universității din Oradea va avea loc prezentarea rapoartelor finale ale celor șase grupuri de lucru internaționale, în care studenții vor expune viziunea lor legată de transportul public urban durabil în municipiul Oradea și zona metropolitană. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul Intensiv Erasmus „Spatial planning and sustainable urban transport systems”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:29 Ora standard a Europei de Est