Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premiul III pe țară, la teatru în limba spaniolă, pentru vulcaniștii orădeni!

Oradea, după Iași și București

Premiul III pe țară, la teatru în limba spaniolă, pentru vulcaniștii orădeni!

Distinsa doamnă profesor de limba spaniolă Rodica Pop (de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea ne-a pus ieri (miercuri, 6 martie 2013) în fața unui fapt împlinit: trupa de teatru a Colegiului Național „Iosif Vulcan” a obținul premiul al III-lea la Festivalul național de teatru în limba spaniolă, desfășurat la București, în 22-23 februarie; premiile I și II au fost cucerite de trupele din Iași și București.

La cea de-a IX-a ediție a festivalului, devenit de-acum tradițional, orădenii noștri au concurat cu colegi din alte nouă licee cu același profil bilingv spaniolă din țară, iar orădeanca Renata Benedek a cucerit încă un premiu, în nume propriu, fiind desemnată Cea mai bună actriță a festivalului.
Trupa vulcanicilor orădeni este formată din cinci fete (Renata Benedek, Gabriela Soporan, Bianca Olar, Denisa Dobai, Daniela Hăisan) și un băiat (George Lukacs). Cei șase actori au avut alături două prietene nestemate: prof. Sonia Luque Martin și prof. Rodica Pop, dar și un ajutor de mare preț în Bianca Varga (colega lor care s-a ocupat de lumini și implicit de imaginea lor pe scenă).
Vulcaniștii orădeni – ambasadorii României la Kosice (Slovacia)
Vulcaniștii orădeni au prezentat în festival piesa „Beso a beso”, o adaptare după Paloma Pedrero.
După câștigarea medaliei de bronz, spaniolii orădeni ai doamnelor prof. Sonia și Rodica vor reprezenta România la Festivalul internațional de teatru în limba spaniolă, programat a se desfășura în luna aprilie la Kosice, în Slovacia. Ca recompensă pentru medalia cucerită în Capitală, actorii orădeni își vor petrece în vară (în luna august) o săptămână fiebinte la mare, la soare...
„Atunci când muncești mult, iar în final efortul depus îți este răsplătit, te simți foarte mândru de ceea ce ai reușit să obții, însă cel mai important lucru este experiența dobândită pe parcursul festivalului, care te ajută să te evaluezi cât mai exact, atât pe tine, cât și pe cei din jur”, consideră Gabriela Soporan.
Poate nu știți cine sunt vulcaniștii orădeni!
În 15 octombrie 2008, Excelența Sa Juan Pablo Garcia Berdoy Cerezo, ambasadorul Spaniei la București, a inaugurat, secția de spaniolă, bilingv, înființată la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, în anul școlar 2009-2010; același liceu, înălțat la rang de colegiu național (Colegiul Național „Iosif Vulcan”) a devenit centru DELE”.
Centrul DELE (Diplomas de Espanol como Lengua Extranjera) este unul dintre cele opt centre din România (București, Brașov, Oradea, Sibiu, Ploiești, Constanța, Cluj-Napoca, Vaslui) și Republica Moldova (Chișinău) unde se testează și se acordă diplome de cunoaștere a limbii spaniole.
În foto: Miercuri, doamna inspector școlar de specialitate, prof. Delia Tarr Popa, a ținut să se pozeze alături de medaliații vulcaniști spanioli, profesorii lor de aur – Sonia Luque Martin și Rodica Pop și de managerul colegiului, doamna profesor Simona Martin. (Ovidiu DAN)
P.S.Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Premiul III pe țară, la teatru în limba spaniolă, pentru vulcaniștii orădeni!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:37 Ora standard a Europei de Est