Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Astăzi, la Ramada, Succes pe tocuri - ediția a III-a

Junior Chamber International Oradea

Astăzi, la Ramada, Succes pe tocuri - ediția a III-a

În urma impactului deosebit de care s-au bucurat cele două ediții anterioare, Junior Chamber International Oradea vă invită la Succes pe tocuri III, inițiativă dedicată exclusiv femeilor.

Dacă în cadrul evenimentelor precedente, femei reprezentative din domenii profesionale diverse au împărtășit experiențele lor personale pe drumul spre succes, ediția din acest an se dorește a fi inedită, reunind prezentarea unor povești de succes cu caracteristicile unui eveniment de business networking.
Participantele din acest an provin din mediul de afaceri orădean fiind antreprenori, manageri, consultanți, practicieni de profesii liberale. Acestea se vor cunoaște într-un mediu cât mai informal, își vor prezenta domeniile de business pe care le reprezintă, precum și provocările profesionale cu care se întâlnesc în activitatea curentă. Date fiind dificultățile economice actuale, evenimentul dorește să ofere femeilor de afaceri locale un cadrul optim schimbului de rețete ale succesului o dată cu schimbul de cărți de vizită.
Scopul unui Business Networking Event este identificarea oportunităților de afaceri între participanți, modelul de desfășurare al evenimentului fiind dezvoltat pe baza experienței de mai mulți ani a organizațiilor similare din diferite orașe din țară și străinătate. Astfel, se stabilesc grupuri de câte doi participanți care vor avea la dispoziție 5 minute pentru a-și prezenta domeniul de activitate. După expirarea celor 5 minute, partenerii se schimbă, astfel ca toți participanții să aibă ocazia de a schimba cărți de vizită între ei, să lege parteneriate sau să obțină recomandări.
Junior Chamber International Oradea a adus pentru prima dată acest tip de eveniment networking în mediul de afaceri local, organizând două ediții anterioare.
În deschidere, dna prof. univ. dr. Anca Dodescu, expert al Comisiei Europene și Organizației Europene de Cooperare și Dezvoltare pentru Entrepreneurship & Employment,  va vorbi despre Antreprenoriatul feminin ca temă inedită de cercetare. Câteva dintre aspectele care vor fi abordate sunt: diferențe privind antreprenoriatul în rândul femeilor la nivel mondial, particularitățile pentru țara noastră și județul Bihor în special, importanța politicilor și strategiilor speciale destinate stimulării antreprenoriatului feminin, care este situația actuală în Uniunea Europeană și România.
Vă așteptăm joi, 7 martie 2013, începând cu ora 17.45, în sala Toscana a Hotelului RAMADA din Oradea, pentru a lua parte la eveniment.
Program
17.45 – 18.10 Sosirea participantelor
18.10 – 18.20 Intro Succes pe tocuri – Ligia Oala, manager proiect
18.20 – 18.35 Antreprenoriatul la feminin – prof. univ. dr. Anca Dodescu
18.35 – 20.15 Schimb de cărți de vizită între participante
20.15 – 21.00 Cocktail - business networking informal
Prezentare Junior Chamber International
Junior Chamber International (JCI) este cea mai mare organizație pentru tinerii lideri și antreprenori din lume, cu peste 200.000 de membri activi, milioane de alumni care se implică în proiecte, programe, întâlniri și evenimente pe 5 continente, în peste 110 țări și 6.000 de comunități locale. 
JCI Oradea a fost înființată în anul 2009 ca o necesitate la realitățile economice locale. Mediul de afaceri slab dezvoltat și neomogen a determinat nevoia creării unei Camere de Afaceri a Tinerilor care să îi sprijine pe intreprinzătorii orădeni în demersul lor de a se dezvolta și afirma pe piață. JCI Oradea este o platformă care permite tinerilor profesioniști, lideri și antreprenori să contribuie la producerea de schimbări pozitive în societate prin dezvoltarea de proiecte prin care își pot promova abilitățile de leadership, capacitățile antreprenoriale, principiile de responsabilitate socială și valorile personale.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:23:20 Ora standard a Europei de Est