Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Miercuri, proba practică

Olimpiada națională de chimie, în direct, de la Oradea

Miercuri, proba practică

Miercuri, 6 februarie, între orele 9.30 și 12.30, cei 397 de olimpici naționali au susținut proba practică (experimentală) la șase școli orădene: la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” (candidații clasei a VIII-a), la colegiile naționale „E. Gojdu” (candidații clasei a IX-a) și „M. Eminescu” (candidații clasei a X-a), la Colegiul Tehnic „Transilvania” și Liceul Teoretic „Lucian Blaga” (candidații clasei a XI-a), iar la Liceul Teoretic „Ady Endre” (candidații clasei a XII-a).

Plini de avânt, pornim pe teren, imediat după ora 8.00.
La „Blaga” o dăm în bară!
Domnul director Ioan Hora era încântat, în sfârșit  laboratorul său de chimie, care arăta super, avea șansa să iasă în lume, adică să fie cunoscut și admirat de zeci și sute de ochi din țara (lumea) întreagă! Stupefacție! La locul cu pricina, dăm de două membre ale comisiei centrale mai catolice decât Papa. Cum adică presa să pozeze frumusețea de laborator! Vai de mine! Nu divulgăm secrete! Vicepreședintele, așijderea, nu-și asumă responsabilitatea. Se dau telefoane la împărăție. Nu știm ce s-a comunicat de la centru (C.N. „E.Gojdu”), dar în final, nu mai insistăm, renunțăm, spre disperarea directorului Ioan Hora, care nu vede cu ochi bun atâta secretomanie. Să vă mai spunem ca nici măcar la ședința tehnică nu am avut voie să pozăm. A trebuit să ne  mulțumit doar cu discuția pe care am avut-o înainte cu echipalul județului Sibiu și cu poza celor trei olimpici sibieni, care nu erau deloc încântați de proba teoretică, prin urmare, nu se așteptau la mare brânză, dar erau încrezători că vor da lovitura la proba experimentală!
Ne luăm picioarele la spinare și pornim spre școala „Dacia”.
Ion Ion e un profesor admirabil!
Ca să vezi națiune, oameni și oameni, dascăli și dascăli!
La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” suntem primiți cu brațele deschise, atât de dl director Florian Hava, cât și de prof. dr. Ion Ion, de la Universitatea Politehnică București, catedra de chimie analitică, vicepreședintele Comisiei centrale, un om și un dascăl admirabil, care este încântat de vizita noastră. Nu intră nici în panică nici în sperieți (pentru că nu a văzut pe Dracu), ci, cu un calm englezesc, dă un telefon la împărăție, iar dna Daniela Bogdan, acceptă să se facă poze în prezența domniei sale (vicepreședintele Ion Ion).
De la domnia sa, aveam să aflăm apoi despre subiectele probei teoretice (de marți): patru subiecte, trei pe bază de probleme, plus un fel de test grilă, cu cinci variante de răspuns din care doar una era corectă („o schemă de reacții în care erau implicați 18 compuși; candidaților li se cerea să descrie formula chimică a fiecăruia dintre cei 18 compuși, utilizarea corectă a „aparaturii” matematice, gândind din punct de vedere chimic). Vedeți, la chimie, se interferează cunoștințe de matematică, fizică și chimie”, ne avertizează dl profesor. La proba practică, olimpicii (din clasa a VIII-a) aveau de identificat cinci substanțe diferite pe baza unor reacții chimice cu reactivi anorganici, și scrierea ecuațiilor reacțiilor chimice utilizate pentru identificarea cationilor.
 La „Gojdu” e... „Transilvania”
La C. N. „E. Gojdu”, portarul e  împărat! Și cum era „distrat” sau cu gândul la mâncare, o ia înspre bucătărie în loc să urce să ne anunțe dnei Daniela Bogdan. Noi stăm cuminți și așteptăm să iasă TV „Transilvania” și să urcăm, dar o luăm în freză, pentru că domnul director Viorel Mititean tocmai cobora împreună cu dna Daniela Bogdan, vicepreședintele comisiei centrale și dl Marius Andruh, președintele comisiei centrale  (unul cu ștampila, iar celălalt cu pixul, șefii C.C. urmau să treacă pe la celelalte cinci școli să ștampileze și să semneze lucrările candidaților). Așa că am făcut cale întoarsă și nu ne-am oprit până la Colegiul Tehnic „Transilvania”. De-aici, urma să revenim la „Gojdu”, dar tot degeaba pentru că între timp, tot așteptând șefii CC, se făcuse ora 12.30..., iar aceștia, ia-i de unde nu-s, nu se mai arătau la față ca să putem urca și în împărăția gojdistă.
Astăzi, urmează proba de baraj
Astăzi (joi, 7 februarie), cei 109 candidați care s-au înscris pentru proba de baraj se vor război cu subiectele timp de cinci ore, dând tot ce au mai bun pentru a ajunge în lotul național lărgit al României. Din păcate, doar primii 20 clasați vor avea această satisfacție supremă (ca indiferent de ceea ce au făcut la probele de marți și miercuri) să ajungă ăi mai primii olimpici chimiști ai României și să ne reprezinte țara la confruntările internaționale de chimie. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:39:16 Ora standard a Europei de Est