Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un mărțișor... pentru popor

La Lic. T. „Nicolae Jiga” din Tinca

Un mărțișor... pentru popor

Motto: Pe poiana amorțită,/ Soarele vâslea ușor/ Și din iarba veștejită/ A ieșit un mărțișor!

1 Martie a fost sărbătorit anul acesta și la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, printr-o activitate extracurriculară intitulată „Un mărțișor... pentru popor”.
Elevii clasei a IX-a B, îndrumați de doamna prof. Crina-Laura Joldoș, au desfășurat cu vreo câteva zile înainte adevărate ateliere de creație, în care imaginația tuturor și-a spus cuvântul. Astfel, din mărgele, scoici de diferite forme și mărimi, semințe de dovleac, pene colorate, paste făinoase, hârtie glasată și creponată, bucăți de piele, bucăți de materiale, bucăți de globuri sparte etc. au ieșit diverse modele de mărțișoare, care mai de care mai frumoase, făcute cu multă răbdare și dăruire. Toate aceste mărțișoare au constituit obiectul unei expoziții ce a avut loc la finalul activității.
În cadrul acestei activități a fost mai întâi prezentată „Povestea Mărțișorului”. Prin intermediul elevilor Vârsta Dalia și Haș Raul, elevii au aflat, de pildă, că „Povestea mărțișorului începe cu mii de ani în urmă. Arheologii au descoperit mărțișoare cu o vechime de peste 8.000 de ani. Acestea erau sub forma unor pietricele de râu, vopsite în alb și roșu. Ele erau înșirate pe ață și se purtau la gât. Culoarea roșie era dată de foc, sânge și soare - însemnând nașterea și viața, adică femeia. Albul era limpezimea apelor, culoarea norilor, zăpada rece și pură-semnificând înțelepciunea bărbatului. Împletirea șnurului arăta legătura inseparabilă dintre cele două elemente ale vieții”; sau că „Strămoșii noștri, dacii și romanii, acum mai bine de 2.000 de ani, purtau la încheietura mâinii sau prinse în piept monede găurite, atârnate de un fir împletit, colorat în alb și negru. Bănuții erau de aur, argint sau metal obișnuit, indicând cât de bogată sau de săracă era persoana care îi purta. Albul însemna revenirea la viață a naturii și căldura verii, în timp ce negrul semnifica frigul iernii. Fetele credeau că aceste mărțișoare le vor aduce noroc, frumusețe și le vor feri de razele arzătoare ale soarelui verii. Când copacii înfloreau, femeile agățau firul de o ramură, iar cu moneda cumpărau caș, pentru ca tot restul anului pielea lor să fie albă și moale. În timp, mărțișorul s-a transformat în simbol al iubirii și firul negru a devenit roșu”... și multe alte astfel de povestioare.
Spre finalul activității s-a prezentat un material cu modul de lucru al elevilor în zilele atelierelor de creație, după care a urmat expoziția mărțișoarelor confecționate. Printre cele mai abile persoane în confecționarea de mărțișoare pot fi enumerate următoarele: Pele Patricia, Popa Roxana, Mateiu Gheorghe, Ciuciu Mădălina, Anton Iasmina, Ile Oana, Scrobuț Cerasela, Ile Ioana, Bortiș Marina, Bochiș Priscilia, Coste Maria, Prisecaru Teodora, Orban Alexandru, Ille Denisa, Telegdi Melinda etc. La activitatea desfășurată ne-am bucurat de prezența doamnei director Monica Anton, căreia, pe această cale, îi mulțumim pentru participare și îi urăm „1 Martie fericit!” și un călduros „La mulți ani!” în avans pentru ziua de 8 Martie. De asemenea, la activitate au fost invitați și elevii din clasele pregătitoare și clasele I, de la învățământul special, însoțiți de dascălii lor, prof. Levai Lacrima și prof. Ene Simion, dar și diriginta clasei a IX-a B, dna prof. Boca Minodora. Le mulțumim tuturor și le urăm „O primăvară cu bucurii și împliniri!” (prof. Crina – Laura Joldoș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un mărțișor... pentru popor.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:44:44 Ora standard a Europei de Est