Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public

Siguranța cetățeanului - obiectiv și responsabilitate

A fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public

Miercuri, 27 februarie 2013, la sediul I.P.J. Bihor din Calea Aradului, a fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public din municipiul Oradea.

La inaugurare au participat: primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan, chestorul  Liviu Popa - șeful I.P.J. Bihor, dl viceprimar Ovidiu Mureșan, dl Alexandru Laza - directorul Poliției Locale și dl Ioan Lenghel - șeful Poliției Oradea
Între Inspectoratul Județean de Poliție, Primăria Oradea, Poliția Locală Oradea și Administrația Imobiliară Oradea (A.I.O.) a fost semnat un protocol privind creșterea gradului de siguranță a cetățeanului în municipiul Oradea.
„Prin camerele video instalate în zone fierbinți ale orașului, încercăm să monitorizăm ceea ce se întâmplă, dar în primul rând să prevenim orice faptă de natură antisocială care s-ar putea comite pe raza municipiului Oradea...” a spus dl  chestor în deschiderea conferinței de presă.
În cuvântul său, dl primar a ținut să puncteze  trei idei legate de protocolul încheiat: cea de siguranță a cetățeanului, de eficiență privind cheltuirea banilor publici și cea de colaborare.
„În ceea ce privește siguranța cetățeanului, care este un obiectiv și o responsabilitate comună a primăriei și a poliției, am convenit un set de măsuri, începând de la colaborarea în ceea ce privește efectuarea de patrulări în comun pe teritoriul municipiului Oradea, la instalarea unui sistem de monitorizare video în municipiu pentru supravegherea mult mai bună a zonelor aglomerate cu potențial infracțional, în așa fel încât să descurajăm micile infracțiuni și să creștem siguranța cetățeanului. Acesta este, deci, obiectivul nostru comun și sper ca în anii următori, o dată cu extinderea acestui sistem și cu alte măsuri complementare pe care le vom lua să creștem siguranța cetățeanului pe stradă în municipiul Oradea...
Banii economisiți îi vom dirija pentru a crește prezența poliției în teren. De exemplu, prin alocări mai mari la partea de combustibil, în așa fel încât să acoperim cât mai bine orașul. Și a treia chestiune importantă este partea de colaborare între instituții”.
Legat de colaborarea în general între instituții, dl primar a ținut să sublinieze faptul că „acolo unde există mai mulți responsabili, de multe ori, din păcate, colaborarea lasă de dorit pe anumite probleme, iar când sunt lucruri neplăcute, care se întâmplă, autoritățile fug de responsabilitate... Avem un dispecerat comun, avem un sistem comun de gestionare a armamentului, avem patrule comune, asta înseamnă că ne vom asuma aceste răspunderi în continuare în comun, forțele noastre vor fi mult mai eficient gestionate, vom putea avea o capacitate de intervenție mult mai bună și asta, sigur, se va face sub coordonarea Poliției Municipiului Oradea”, a conchis dl primar Ilie Bolojan.
Cele 106 camere video vă pândesc zi și noapte în cele mai importante zone ale orașului
Dl viceprimar Ovidiu Mureșan a prezentat detaliile tehnice privind dezvoltarea sistemului de monitorizare și etapele protocolului.
„A fost o primă etapă de achiziție a 42 de camere video profesionale; etapa a II-a, transferul a 64 de camere existente și urmează etapa a III-a în cursul anului 2013, achiziția a încă 54 de camere profesionale...”  
În cadrul dispeceratului, 24 de ore din 24, cu ajutorul celor patru monitoare mari, este monitorizată toată activitatea care intră în raza de acțiune a celor 106 camere video.
În cuvântul său, dl Alexandru Laza, directorul Poliției Locale, s-a referit la măsurile luate privind creșterea siguranței publice „prin constituirea de patrule mixte ale Poliției Locale și Poliției municipale, care acționează în două schimburi, inclusiv un schimb de noapte pe trafic greu, iar după finalizarea cursului de inițiere în carieră, la care participă angajați ai Poliției Locale (curs care ține până la sfârșitul lunii aprilie), vom dubla aceste patrule, astfel încât să avem o prezență maximă în teren. Vizăm ca să avem câte un echipaj în fiecare din cele opt sectoare din Oradea”, a precizat șeful Poliției Locale, dl Alexandru Laza. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Dispeceratul pentru monitorizarea video a domeniului public.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:04:27 Ora standard a Europei de Est