Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneriat educațional „Draga mea copilărie!”

La „Orizont”, „Cristal” și Lic. de Artă

Parteneriat educațional „Draga mea copilărie!”

„Draga mea copilărie!” este titlul parteneriatului educațional realizat între trei unități de învățământ, C.S.E.I. „Orizont”, C.S.E.I. „Cristal” și Liceul de Artă din Oradea, aflat în cel de-al treilea an de derulare. Activitățile sunt organizate și desfășurate sub genericul „O lume fără discriminare, o lume mai bună pentru copiii cu dizabilități”.

Marți, 26 februarie 2013, un grup de copii de la C.S.E.I. „Cristal”, însoțiți de prof. Elena Ovănescu, Florica Burz și prof. psihoped. Maria Ivănescu,  și altul de elevi de la Liceul de Artă, din clasele a III-a și a IV-a , însoțiți de prof. Mare Florica și Borbely Monika, au răspuns invitației elevilor din clasa I, de la C.S.E.I. „Orizont”, îndrumați de prof. psihoped. Ana Ovănescu și Crina Lezeu, de a participa la activitatea „Din suflet pentru suflet”.
În cuvântul de deschidere, dna director prof. dr. Angela Marușca a apreciat importanța și beneficiile pentru copiii cu dizabilități a parteneriatului educațional, prin care  se urmărește socializarea copiilor cu cerințe educative speciale, dezvoltarea capacităților de a fi capabili să lucreze împreună, să lege prietenii, să se bucure împreună de rezultatele muncii lor.
Copiii și elevii au confecționat felicitări și mărțișoare din materialele puse la dispoziție de către cadrele didactice, având posibilitatea să își pună în evidență priceperile și deprinderile însușite, creativitatea, dragostea față de muncă și dorința de a-i ajuta pe cei cu nevoi speciale.
„Prin activitățile de confecționare de felicitări și mărțișoare, urmărim dezvoltarea motricității fine a mâinilor, coordonarea oculo-motorie, formarea priceperilor și deprinderilor de a mânui diferite materiale și instrumente de lucru: creion, pensulă, foarfecă, lipici, mărgele, figurine, materiale din natură. Dorim să le dezvoltăm copiilor și elevilor dragostea pentru muncă, creativitatea, dorința și plăcerea de a lucra în grup, dar și de a-i pregăti pentru integrarea socială”, ne-a declarat dna prof. Florica Mare.
Coordonatoarea parteneriatului, Ana Ovănescu, a apreciat implicarea celor mici, munca copiilor, răbdarea și entuziasmul cu care au lucrat, confecționând lucrări care în final au fost apreciate și așezate într-o expoziție. În ele au pus o fărâmă din sufletul lor, din sensibilitatea vârstei, cu gândul la persoanele dragi, cărora le vor fi oferite, prin ele, un strop de primăvară timpurie. (Maria Ivănescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Parteneriat educațional „Draga mea copilărie!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:48:46 Ora standard a Europei de Est