Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții Universității din Oradea, la finalul stagiilor de practică

În cadrul proiectului PractiPASS

Studenții Universității din Oradea, la finalul stagiilor de practică

În cadrul sesiunii de examene, studenții Universității din Oradea au fost evaluați pentru activitatea de practică desfășurată pe parcursul semestrului.

Stagiul de practică absolvit este cel de-al treilea organizat în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, POSDRU 90/2.1/S/61957. Stagiile de practică desfășurate în instituțiile gazdă oferă studenților posibilitatea de a face primul pas către viața activă printr-un contact direct cu mediul de muncă real. „Programul PractiPASS este un program care pe mine una m-a învățat foarte multe lucruri, un program care mi-a arătat adevărata meserie de asistent social. M-am confruntat cu multe cazuri și multe situații pentru care fără ajutorul îndrumătorilor de practică nu aș fi găsit soluția”, ne declară Carmen M.D., una dintre studentele implicate în cadrul proiectului. Această opinie este împărtășită de majoritatea studenților: „Eu din fiecare stagiu de practică am avut de învățat lucruri noi, am acumulat abilitățile necesare pentru a deveni un bun profesionist și, nu în ultimul rând, am acumulat experiență din mai multe domenii, ceea ce mi-a oferit posibilitatea de a mă decide care este cel mai potrivit domeniu pentru mine” (Cristina F.M, studentă la specializarea Asistență Socială). „Încurajez pe viitor inițierea unor astfel de proiecte care să introducă studenții în inima adevăratei munci, pregătindu-i în așa fel încât viitorul să nu aducă cu sine prea multe necunoscute” (Bianca O., studentă la Psihologie).
În semestrul următor, studenții vor fi implicați în elaborarea și implementarea unor proiecte care vizează activități de voluntariat în serviciile de protecție a copilului, propuneri de măsuri de protecție pentru copilul aflat în dificultate și activități didactice pentru copii. Studenții au astfel posibilitatea să aplice în situații concrete cunoștințele dobândite pe parcursul stagiilor de practică și să dovedească responsabilitatea și angajamentul pentru o acțiune proiectată și implementată de ei înțiși. Acțiunea se va desfășura până în luna iulie a anului curent, iar la final va fi elaborat un raport care va cuprinde exemple de bune practici în domeniul implementării proiectelor cu obiective specifice privind protecția copilului.
În județul Bihor, studenții vor continua campania de informare cu privire la drepturile copilului derulată în școlile din mediul rural. Pentru acest semestru sunt vizate 10 comune: Vadu-Crișului, Dobrești, Sîrbi, Husasău de Tinca, Holod, Tinca, Lăzăreni, Popești, Budureasa și Derna. Campania de promovare desfășurată în semestrul anterior s-a bucurat de un feedback pozitiv atât din partea elevilor din școlile din mediul rural, cât și din partea învățătorilor lor. Experiențele studenților acumulate pe parcursul derulării campaniei  de informare vor sta la baza elaborării unui ghid de bune practici în protecția socială a copiilor din mediul rural. Specificul acestui material rezidă în fapul că el va fi un instrument creat de către studenți pentru studenți.
Partenerii proiectului
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane (Universitatea din Oradea) sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Copii Făgăduinței - Oradea, Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea, Universitatea din București - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad - Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul Local al Municipiului Arad - Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Manager de proiect: prof. univ. dr. Floare Chipea, Universitatea din Oradea
Persoană de contact: cercetător științific Sorana Săveanu, director de promovare, comunicare și imagine, e-mail: soranasav@gmail.com (Sorana Săveanu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:54 Ora standard a Europei de Est