Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Studenții Universității din Oradea, la finalul stagiilor de practică

În cadrul proiectului PractiPASS

Studenții Universității din Oradea, la finalul stagiilor de practică

În cadrul sesiunii de examene, studenții Universității din Oradea au fost evaluați pentru activitatea de practică desfășurată pe parcursul semestrului.

Stagiul de practică absolvit este cel de-al treilea organizat în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, POSDRU 90/2.1/S/61957. Stagiile de practică desfășurate în instituțiile gazdă oferă studenților posibilitatea de a face primul pas către viața activă printr-un contact direct cu mediul de muncă real. „Programul PractiPASS este un program care pe mine una m-a învățat foarte multe lucruri, un program care mi-a arătat adevărata meserie de asistent social. M-am confruntat cu multe cazuri și multe situații pentru care fără ajutorul îndrumătorilor de practică nu aș fi găsit soluția”, ne declară Carmen M.D., una dintre studentele implicate în cadrul proiectului. Această opinie este împărtășită de majoritatea studenților: „Eu din fiecare stagiu de practică am avut de învățat lucruri noi, am acumulat abilitățile necesare pentru a deveni un bun profesionist și, nu în ultimul rând, am acumulat experiență din mai multe domenii, ceea ce mi-a oferit posibilitatea de a mă decide care este cel mai potrivit domeniu pentru mine” (Cristina F.M, studentă la specializarea Asistență Socială). „Încurajez pe viitor inițierea unor astfel de proiecte care să introducă studenții în inima adevăratei munci, pregătindu-i în așa fel încât viitorul să nu aducă cu sine prea multe necunoscute” (Bianca O., studentă la Psihologie).
În semestrul următor, studenții vor fi implicați în elaborarea și implementarea unor proiecte care vizează activități de voluntariat în serviciile de protecție a copilului, propuneri de măsuri de protecție pentru copilul aflat în dificultate și activități didactice pentru copii. Studenții au astfel posibilitatea să aplice în situații concrete cunoștințele dobândite pe parcursul stagiilor de practică și să dovedească responsabilitatea și angajamentul pentru o acțiune proiectată și implementată de ei înțiși. Acțiunea se va desfășura până în luna iulie a anului curent, iar la final va fi elaborat un raport care va cuprinde exemple de bune practici în domeniul implementării proiectelor cu obiective specifice privind protecția copilului.
În județul Bihor, studenții vor continua campania de informare cu privire la drepturile copilului derulată în școlile din mediul rural. Pentru acest semestru sunt vizate 10 comune: Vadu-Crișului, Dobrești, Sîrbi, Husasău de Tinca, Holod, Tinca, Lăzăreni, Popești, Budureasa și Derna. Campania de promovare desfășurată în semestrul anterior s-a bucurat de un feedback pozitiv atât din partea elevilor din școlile din mediul rural, cât și din partea învățătorilor lor. Experiențele studenților acumulate pe parcursul derulării campaniei  de informare vor sta la baza elaborării unui ghid de bune practici în protecția socială a copiilor din mediul rural. Specificul acestui material rezidă în fapul că el va fi un instrument creat de către studenți pentru studenți.
Partenerii proiectului
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane (Universitatea din Oradea) sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Copii Făgăduinței - Oradea, Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea, Universitatea din București - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad - Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul Local al Municipiului Arad - Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Manager de proiect: prof. univ. dr. Floare Chipea, Universitatea din Oradea
Persoană de contact: cercetător științific Sorana Săveanu, director de promovare, comunicare și imagine, e-mail: soranasav@gmail.com (Sorana Săveanu)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:56:53 Ora standard a Europei de Est