Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor din Oradea și Salonta

Conferință de presă, ieri la Primăria Oradea

YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor din Oradea și Salonta

Daciana Deac - coordonator YouthBank Oradea, împreună cu echipa sa de colaboratori (voluntari), a organizat ieri (luni, 25 februarie 2013) o conferință de presă la sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea pentru a ne informa că „YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor” (din Oradea și Salonta).

Daciana și echipa sa: Mark-Christopher Lukacs (membru fondator YouthBank Oradea, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor, președinte al Consiliului Elevilor de la C.N. „Mihai Eminescu” din Oradea), Roxana Urdea, Anca Pandrea, Paula Baciu, Andy Ban, Emanuela Colța, Andreea Pantiș, Ioana Nistor și Kocsis Zsolt ne-au prezentat, punct cu punct, agenda reuniunii: prezentarea programului YouthBank, a echipei  YouthBank Oradea, a evenimentelor de fundraising, a partenerilor programului și a concursului de proiecte.
 YouthBank este un program de educație non-formală și antreprenoriat social, coordonat în Oradea de Asociația pentru Relații Comunitare și implementat în parteneriat cu Fundația Comunitară Oradea. În prezent, Asociația pentru Relații Comunitare implementează în parteneriat cu organizații locale programul YouthBank România în 11 orașe din țară: Alba Iulia, Baraolt, București, Cluj-Napoca, Iași, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Timișoara și Târgu-Mureș. Programul a fost fondat în 1997 în Irlanda, iar în România a fost introdus pentru prima oară în urmă cu șapte ani în Cluj-Napoca.
Echipa YouthBank Oradea este formată din 13 membri, cu vârsta cuprinsă între 13 și 16 ani, elevi din șase licee orădene: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Colegiul Național „Iosif Vulcan”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” și Liceul Teologic Baptist „Emanuel”.  
Pentru a strânge bani, membrii echipei YouthBank au organizat diferite evenimente, cum ar fi: Youth Christmas, la Galeria Real I, în 21-24 decembrie 2012, în 19 ianuarie 2013, au organizat o seară culturală, intitulată „Habar n-am”, la Casa de Cultură a Municipiului, cu o expoziție, intitulată „Oradea în imagini” și o tombolă, cu premii în cărți. La acest eveniment au vândut 84 de bilete cu 15 lei biletul. Ultimul eveniment organizat în perioada de fundraising a fost „Like & Share Party”, oferind participanților șansa de a participa la concursul de like-uri YouthBank, premiul constând într-un voucher în valoare de 200 de lei, din partea Alea Calzature; tot la acest eveniment au avut o prezentare de modă marca Achim Răzvan.
Cine poate solicita finanțare de la YouthBank?       
Este bine de știut că programul YouthBank este destinat liceenilor care studiază în Oradea și Salonta. Pentru a putea solicita finanțare, tinerii trebuie să facă parte dintr-o echipă (de minimum trei persoane) căreia îi aparține ideea de proiect și care implementează proiectul. Echipele pot fi constituite din colegi de clasă sau de liceu, dar și din grupuri informale din afara unității școlare, de exemplu din cartier, bloc, club sau orice altă organizație. Echipele sunt așteptate să trimită aplicațiile cu ideea de proiect pe adresa oradea@youthbank.ro până la data de 15 martie. Înscrierea în concurs a unui proiect se face pe baza unui formular tip care se descarcă de pe site-ul www.youthbank.ro/oradea
Încă un amănunt: pentru a putea intra în concurs, echipa aplicantă trebuie să identifice o organizație neguvernamentală (asociație, fundație, școală); aceasta va fi gazda proiectului și a echipei și va ține evidența contabilă și financiară sau o persoană adultă (părinte sau coordonator de voluntari) care va primi finanțare în numele echipei, va asigura evidența contabilă și financiară.
Calendarul concursului de finanțare
Primirea aplicațiilor: 20 februarie – 15 martie 2013
Preselecția aplicațiilor: 16-17 martie
Consultanță proiecte: 18-20 martie
Interviuri: 21-22 martie
Selecția aplicațiilor: 23-24 martie
Anunțarea proiectelor selectate: 25 martie
Sesiune consultanță (discuții cu echipele care nu au primit finanțare): 26 martie
Contractare: 26-29 martie
Training pentru echipele proiectelor selectate: 29-30 martie.
Este foarte important de știut că acest fond, în valoare de 13.600 lei, va fi alocat doar în urma unui concurs de proiecte, suma minimă care poate fi acordată unui proiect este de 1.000 de  lei, iar cea maximă, de 2.000 lei.
Programul YouthBank Oradea este prezent începând din acest an și în Oradea și este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.
Pentru a afla mai multe amănunte despre concursul de finanțare YouthBank accesați site-ul: www.youthbank.ro/oradea.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor din Oradea și Salonta.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:31:00 Ora standard a Europei de Est