Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea concursului de proiecte YouthBank

Mâine, în sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea

Lansarea concursului de proiecte YouthBank

Echipa YouthBank Oradea organizează, mâine, evenimentul de lansare a concursului de proiecte YouthBank, adresat liceenilor din Oradea și Salonta!

Acest eveniment va avea loc mâine, luni, 25 februarie, ora 13.00, în sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea.
La eveniment vor participa reprezentanți ai partenerilor programului YouthBank, Fundației Comunitare Oradea și liceeni din echipa YouthBank Oradea și vor fi prezentate următoarele:
*lansarea apelului de proiecte în urma căruia vor fi finanțate proiectele liceenilor din Oradea și Salonta cu sume de până la 2.000 de lei;
*prezentarea percepției liceenilor din echipa YouthBank asupra programului: cum reușesc să organizeze evenimente de strângere de fonduri și ce simt atunci când văd schimbarea provocată de ei;
*prezentarea unor proiecte finanțate până acum de alte echipe YouthBank din țară și care sunt așteptările echipei în ceea ce privește calitatea proiectelor ce urmează să fie depuse anul acesta.
YouthBank este un program de educație non-formală si antreprenoriat social, coordonat în Oradea de Asociația pentru Relații Comunitare și implementat în parteneriat cu Fundația Comunitară Oradea. În prezent, Asociația pentru Relații Comunitare implementează în parteneriat cu organizații locale programul YouthBank România în 11 orașe din țară: Alba Iulia, Baraolt, București, Cluj-Napoca, Iași, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Timișoara, Tîrgu-Mureș.
În perioada octombrie 2012 – februarie 2013, liceenii din echipa YouthBank Oradea au desfășurat mai multe activități de mobilizare de resurse din comunitatea orădeană și cea din Salonta. Din banii mobilizați astfel a fost creat fondul disponibil pentru această rundă de finanțare.
Acest fond este în valoare de 13.600 lei și va fi alocat în urma unui concurs de proiecte, suma minimă care poate fi acordată unui proiect fiind de 1.000 lei, iar cea maximă de 2.000 lei.
Astfel, YouthBank provoacă lieceenii să identifice o nevoie în jurul lor, să-și folosească creativitatea la muncă și să vină cu o soluție pentru acea nevoie identificată. Apoi, elevii vor veni cu ideea, iar dacă reușesc să convingă că proiectul lor este unul bun, YouthBank vine cu banii pentru ca ideea să devină realitate.
Premiat la Gala Premiilor în Educație (Cel mai bun proiect educațional, 2010), Gala Societății Civile (Proiecte de tineret – 2011 și Comportament Civic și Participare Publică – 2012), Gala Voluntariatului (Cel mai bun proiect de voluntariat în domeniul tineret, 2011), programul YouthBank este o excelentă școală de dezvoltare personală pentru tineri.
Programul YouthBank Oradea este prezent începând din acest an și în Oradea și este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.
Mai multe detalii despre concursul de finanțare YouthBank găsiți pe site-ul programului: www.youthbank.ro/oradea.
Vă invităm să ne urmăriți activitatea și pe pagina de facebook YouthBank Oradea. (Daciana DEAC)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:12:08 Ora standard a Europei de Est