Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

La Universitatea din Oradea

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

Dl rector Constantin Bungău a susținut miercuri (20 februarie 2013) o conferință de presă în care și-a propus să prezinte Planul operațional al Universității din Oradea: nerealizări pe 2012 și propuneri pentru 2013.

Pornind de la economia timpului și ajungând la raportul privind Planul operațional pe 2012, realizat în cadrul Consiliului de administrație al Universității, dl rector Constantin Bungău l-a luat mereu pe NU în brațe, arătând nerealizările anului 2012, care sunt în procent de 30 la sută. Neîmplinirile au fost puse pe seama anului electoral și a indicatorilor care depind de sursele financiare, iar banii nu au venit.
 „Ne-am propus să mai dezvoltăm un program la învățământ la distanță, dar a scăzut numărul de studenți care frecventează forma de învățământ la distanță. Ne-am mai propus să dezvoltăm un institut de cercetare, dar acesta înseamnă foarte mulți bani”.
Tot din lipsa banilor nu s-a amenajat nici clubul studențesc. Sunt însă și alte nerealizări care nu țin neapărat de investiții și de mulți bani, cum ar fi neacordarea diplomelor de merit pentru șefii de promoție. În cazul acesta s-a invocat economia timpului. La fel, nu s-au acordat diplome de excelență pentru absolvenții de studii universitare de licență care au obținut media 10 pe durata studiilor.
Propuneri pentru 2013
Pentru 2013 , Planul operațional a fost structurat pe cinci capitole: managementul instituțional, managementul calității, al proceselor de învățământ, al procesului de cercetare și parteneriate; un plan operațional ambițios ce se întinde pe 21 de pagini, iar pe fiecare pagină sunt câte 10-15 indicatori.
Pentru 2013, au fost propuse mai multe programe de licență sau de masterat în limba engleză (înaintate spre aprobare ARACIS) la Facultatea de Științe Economice, la Farmacie și Matematică, raport de evalure la Arhitectură (pentru că anul trecut a fost pierdută acreditarea la Arhitectură); s-a propus dezvoltarea site-ul media, pus în funcțiune la 1 februarie (pentru o informare corectă și o informatizare a bazelor de date). Astfel că studenții au posibiliatea să-și vadă notele după fiecare sesiune.
„Din păcate, nu se prevăd foarte mulți bani de la minister pentru investiții. Universitatea din Oradea având un patrimoniu destul de frumos și mare, dar care și necesită resurse financiare. Va trebui să apelăm la fonduri din proiecte. Va trebui să scriem iarăși proiecte. O să ne trebuiască fond de rulment pentru aceste proiecte. Până la urmă toate se reduc la cuvântul bani.
La sfârșitul anului, am contractat o linie de finanțare. N-am folosit-o încă. Am drămuit bănuții, i-am rostogolit, chiar dacă au rămas niște arierate. Avem totuși o linie de finanțare pe care o putem folosi în caz de avarie, pentru a susține, cu prioritate, proiectele de cercetare...”
„Nu înseamnă neapărat o rușine că nu ți-ai îndeplinit indicatorii...”
Răspunzând întrebărilor, dl rector a arătat că în ciuda faptului că unii indicatori nu au fost îndepliniți, s-au făcut mai multe lucruri față de ceea ce era prevăzut în planul operațional. „A se vedea, de exemplu, activitatea de acreditare edituri, care nu a fost prevăzută în planul operațional pe 2012”.
„Am și desființat specializări!”
Facultatea de Inginerie Electrică a propus renunțarea la specializarea Inginerie medicală, datorită numărului foarte foarte mic de solicitanți, la fel și Facultatea de Arte, la specializarea Arte Plastice și Decorative. În schimb, la master, la Facultatea de Protecția Mediului există o continuare a programului de licență sub denumirea Inginerie și management în alimentație publică și agroturism. Deci, Facultatea de Protecția Mediului a depus un dosar pentru acreditarea unui program de masterat ca și o continuare a programului de licență.
„În zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional”
Plecarea la cele veșnice a distinsului profesor universitar dr. Barbu Ștefănescu, director al școlii doctorale, a fost regretată de domnul rector, fiind considerată o grea pierdere, „pentru că, trebuie să recunoaștem că în zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional. De ce? Pentru că acolo sunt niște oameni valoroși. Unul dintre ei a fost Barbu Ștefănescu. Aceasta înseamnă o piedere nu numai pe zona administrativă, ci o pierdere pe zona de știință, pe zona de învățământ, pe zona de cercetare”.
Șase programe noi ...
În intervenția sa, Olimpia Popoviciu de la departamentul de presă al Universității din Oradea s-a referit la programele noi, arătând că sunt șase programe noi: la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și ale Comunicării există o propunere de masterat pentru Evaluare de politici și programe europene, iar la Facultatea de Protecția Mediului, Managementul unităților de turism și alimentație publică; la licență: la Matematică, Afaceri Internaționale și Farmacie în limba engleză se mai adaugă la Facultatea de Arte, Arte plastice și grafică, plus Arhitectura, acestea sunt în limba română.
O ultimă chestiune importantă pe care dl rector a adus-o la cunoștința reprezentanților presei a fost cea de cuantificare, de clasificare, de ierarhizare a instituției, a programelor de studii.
„Unele vorbe, și sunt vorbe doar, spun că ceea ce a fost anul trecut cu privire la ierarhizarea domeniilor o să dispară, pentru că nu este recunocută metodologia respectivă, nu se mai aplică. Și-atunci, pentru noi, fiind lucrurile acestea necunoscute, nu știi pe ce butoane să apeși ca să raportezi corect. Dar, vrem nu vrem, trebuie să ne facem un raport mare de evaluare instituțională. Anul acesta, până în vară și în toamnă, cel târziu, să vină o comisie ARACIS pentru evaluarea instituțională. Să trecem de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat. Acesta ar fi obiectivul suprem al  anului 2013”, a ținut să sublinieze dl rector Constantin Bungău. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:10:08 Ora standard a Europei de Est