Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

La Universitatea din Oradea

Obiectivul suprem al anului 2013 este trecerea de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat

Dl rector Constantin Bungău a susținut miercuri (20 februarie 2013) o conferință de presă în care și-a propus să prezinte Planul operațional al Universității din Oradea: nerealizări pe 2012 și propuneri pentru 2013.

Pornind de la economia timpului și ajungând la raportul privind Planul operațional pe 2012, realizat în cadrul Consiliului de administrație al Universității, dl rector Constantin Bungău l-a luat mereu pe NU în brațe, arătând nerealizările anului 2012, care sunt în procent de 30 la sută. Neîmplinirile au fost puse pe seama anului electoral și a indicatorilor care depind de sursele financiare, iar banii nu au venit.
 „Ne-am propus să mai dezvoltăm un program la învățământ la distanță, dar a scăzut numărul de studenți care frecventează forma de învățământ la distanță. Ne-am mai propus să dezvoltăm un institut de cercetare, dar acesta înseamnă foarte mulți bani”.
Tot din lipsa banilor nu s-a amenajat nici clubul studențesc. Sunt însă și alte nerealizări care nu țin neapărat de investiții și de mulți bani, cum ar fi neacordarea diplomelor de merit pentru șefii de promoție. În cazul acesta s-a invocat economia timpului. La fel, nu s-au acordat diplome de excelență pentru absolvenții de studii universitare de licență care au obținut media 10 pe durata studiilor.
Propuneri pentru 2013
Pentru 2013 , Planul operațional a fost structurat pe cinci capitole: managementul instituțional, managementul calității, al proceselor de învățământ, al procesului de cercetare și parteneriate; un plan operațional ambițios ce se întinde pe 21 de pagini, iar pe fiecare pagină sunt câte 10-15 indicatori.
Pentru 2013, au fost propuse mai multe programe de licență sau de masterat în limba engleză (înaintate spre aprobare ARACIS) la Facultatea de Științe Economice, la Farmacie și Matematică, raport de evalure la Arhitectură (pentru că anul trecut a fost pierdută acreditarea la Arhitectură); s-a propus dezvoltarea site-ul media, pus în funcțiune la 1 februarie (pentru o informare corectă și o informatizare a bazelor de date). Astfel că studenții au posibiliatea să-și vadă notele după fiecare sesiune.
„Din păcate, nu se prevăd foarte mulți bani de la minister pentru investiții. Universitatea din Oradea având un patrimoniu destul de frumos și mare, dar care și necesită resurse financiare. Va trebui să apelăm la fonduri din proiecte. Va trebui să scriem iarăși proiecte. O să ne trebuiască fond de rulment pentru aceste proiecte. Până la urmă toate se reduc la cuvântul bani.
La sfârșitul anului, am contractat o linie de finanțare. N-am folosit-o încă. Am drămuit bănuții, i-am rostogolit, chiar dacă au rămas niște arierate. Avem totuși o linie de finanțare pe care o putem folosi în caz de avarie, pentru a susține, cu prioritate, proiectele de cercetare...”
„Nu înseamnă neapărat o rușine că nu ți-ai îndeplinit indicatorii...”
Răspunzând întrebărilor, dl rector a arătat că în ciuda faptului că unii indicatori nu au fost îndepliniți, s-au făcut mai multe lucruri față de ceea ce era prevăzut în planul operațional. „A se vedea, de exemplu, activitatea de acreditare edituri, care nu a fost prevăzută în planul operațional pe 2012”.
„Am și desființat specializări!”
Facultatea de Inginerie Electrică a propus renunțarea la specializarea Inginerie medicală, datorită numărului foarte foarte mic de solicitanți, la fel și Facultatea de Arte, la specializarea Arte Plastice și Decorative. În schimb, la master, la Facultatea de Protecția Mediului există o continuare a programului de licență sub denumirea Inginerie și management în alimentație publică și agroturism. Deci, Facultatea de Protecția Mediului a depus un dosar pentru acreditarea unui program de masterat ca și o continuare a programului de licență.
„În zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional”
Plecarea la cele veșnice a distinsului profesor universitar dr. Barbu Ștefănescu, director al școlii doctorale, a fost regretată de domnul rector, fiind considerată o grea pierdere, „pentru că, trebuie să recunoaștem că în zona istoriei avem valoare recunoscută la nivel național și internațional. De ce? Pentru că acolo sunt niște oameni valoroși. Unul dintre ei a fost Barbu Ștefănescu. Aceasta înseamnă o piedere nu numai pe zona administrativă, ci o pierdere pe zona de știință, pe zona de învățământ, pe zona de cercetare”.
Șase programe noi ...
În intervenția sa, Olimpia Popoviciu de la departamentul de presă al Universității din Oradea s-a referit la programele noi, arătând că sunt șase programe noi: la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și ale Comunicării există o propunere de masterat pentru Evaluare de politici și programe europene, iar la Facultatea de Protecția Mediului, Managementul unităților de turism și alimentație publică; la licență: la Matematică, Afaceri Internaționale și Farmacie în limba engleză se mai adaugă la Facultatea de Arte, Arte plastice și grafică, plus Arhitectura, acestea sunt în limba română.
O ultimă chestiune importantă pe care dl rector a adus-o la cunoștința reprezentanților presei a fost cea de cuantificare, de clasificare, de ierarhizare a instituției, a programelor de studii.
„Unele vorbe, și sunt vorbe doar, spun că ceea ce a fost anul trecut cu privire la ierarhizarea domeniilor o să dispară, pentru că nu este recunocută metodologia respectivă, nu se mai aplică. Și-atunci, pentru noi, fiind lucrurile acestea necunoscute, nu știi pe ce butoane să apeși ca să raportezi corect. Dar, vrem nu vrem, trebuie să ne facem un raport mare de evaluare instituțională. Anul acesta, până în vară și în toamnă, cel târziu, să vină o comisie ARACIS pentru evaluarea instituțională. Să trecem de la nivelul grad de încredere la grad de încredere ridicat. Acesta ar fi obiectivul suprem al  anului 2013”, a ținut să sublinieze dl rector Constantin Bungău. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:09 Ora standard a Europei de Est