Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A apărut nr. 96 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 96 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.
Numărul se deschide cu înființarea celor cinci clase de învățământ profesional tehnic la trei colegii tehnice orădene (C.T. „Constantin Brâncuși”, C.T. „Traian Vuia” și C.T. „Transilvania”).

În pagina a II-a, două știri de la Eurovacanța și Banca Transilvania; Eurovacanța ne propune o ieșire în parcul de distracții „Gardaland” - cel mai mare și mai renumit parc de distracții din Italia; Banca Transilvania ne face cunoscute  beneficiile unui cont curent pentru IMM-uri. În pagina Eveniment, am consemnat despre întâlnirea de vineri a membrilor Biroului executiv al Consiliului Județean al Elevilor Bihor cu reprezentanții a 42 de consilii școlare (27 din Oradea și 15 din județ). În pagina Proiecte, vă prezentăm trei proiecte: 1. Proiectul „Dezvoltarea comună a infrastructurii de cercetare pentru optimizarea activităților transfrontaliere de investigare a bolilor neurodegenerative și a durerii”, lansat la Universitatea din Debrecen (Ungaria), în parteneriat cu Universitatea din Oradea 2. Caravana ofertelor educaționale din străinătate – proiectul C.J.E. Bihor 3. Proiectul clasei a IV-a B de la Școala Gimnazială „Dacia” – „Serafimul și Heruvimul săptămânii”,  organizarea clasei după modelul Școlii Internaționle din Cluj-Napoca, școală cu care au derulat în 2012 proiectul „CONTează pe educație!” În pagina Internet, dinstinsul profesor univ. dr. Ioan Dzițac (rectorul Universității Agora) ne facilitează cunoașterea Giganților pe umerii cărora se sprijină Informatica și Internetul. Într-un comunicat de presă, conducerea Consiliului Județean al Elevilor Bihor (președinte – Mark-Christopher Lukacs, prim-vicepreședinte – Gergely Ștefania, Oana Meșter și Robert Vinter – vicepreședinți) ne prezintă impresii de la Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor, desfășurată la Galați în perioada 7-10 februarie 2013. În rubrica juridică, dl notar Gârba Cornel  ne vorbește despre Familie, în lumina Noului Cod Civil, intrat în vigoare din 19 februarie. Eurovacanța ne propune Tabăra Alexandra din Grecia - model european de tabără pentru copii. În prima pagină Performanțe, vă facem cunoștință cu cei 24 de eurojuniori de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, care au cucerit trei medalii de argint (elevii din clasa I D – prof. Ionuț Andrei) și 28 de mențiuni la concursurile naționale „Eurojunior” și „English – My Love”. În cea de-a doua pagină, vă prezentăm medaliații cu aur la Evaluarea în educație ai Școlii Gimnaziale „Dacia” (elevii clasei a IV-a B, prof. Diana Zlibuț), precum și cei 11 câștigători ai premiilor speciale la „Euroșcolarul”. În cea de-a doua pagină de Proiecte: două proiecte de la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare” din Oradea (director adjunct, prof. Mariana Vereș): „Copiii – prietenii animalelor (proiectul grupei mijlocii B, ed. Floare Bodea și Violeta AnaMaria Puiu) și proiectul grupei mici A, ed. Alexandra Gaja, Cornea Anca, în parteneriat cu grupa mijlocie A de la Grădinița particulară „Trei Ursuleți” (ed. Ramona Ghiuro). În premieră, avem o pagină de Comunitate, în care publicăm semnale primite de la cititori de diferite vârste și ocupații. Dan Vereș ne scrie despre pasiunea sa pentru șah și câteva versuri – dedicație, în luna iubirii; dna doctor Monica Fati și asistent medical Daniela Birău ne scriu în articolul „Magia copilăriei și jocul” despre „Ora de sănătate” ținută la grupa mare B de la Grădinița Nr. 31, articol în care laudă copiii educatoarelor Jurcuțiu Florica și Sabău Diana Carmen. De la Școala Gimnazială din Ciumeghiu (și structura sa – Școala Gimnazială din Ghiorac) primim un articol scris de dna prof. Denisa Moldovan – director adjunct. De la doamna profesor de istorie aflăm cum au sărbătorit elevii celor două școli gimnaziale 24 Ianuarie - Unirea Principatelor Române. La Papetăria „MONA”, găsiți cadouri multe și uimitoare de Dragobete. În rubrica „Cu noi este Dumnezeu”, Alexandra ne aduce în atenție frumoasele versuri ale cântecului „Lacrimi mari” („Lacrimi mari îmi curg pe față...”). În premieră națională, la Eco Școala „Avram Iancu” a fost lansat joi (14 februarie 2013), Parteneriatul pentru sănătatea mediului, în colectarea uleiului vegetal uzat. Alături de Societatea Comercială „Respiră Verde”, sunt invitate să participe la proiect toate unitățile de învățământ din Oradea și județul Bihor. În pagina Promovarea imaginii, am publicat fotoreportajul realizat la Grădinița particulară „Þara Piticilor”, o investiție de suflet a doi tineri minunați – Laviniu și Anca Olar.
Acestea sunt subiectele care au încăput în revista „OviDan” nr. 96 din 19 februarie 2013; ediția conține un număr total de 57 de poze. Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:22 Ora standard a Europei de Est