Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor s-au întâlnit cu reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor

Vineri, la C.N. „Mihai Eminescu”

Membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor s-au întâlnit cu reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor

Convocați de către inspectorul școlar cu munca educativă, doamna profesor Mioara Þigan și de președintele C.J.E. Bihor, Mark-Christopher Lukacs, reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor au venit într-un număr impresionant vineri (15 februarie 2013) la întâlnirea cu membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor (Consiliul Județean al Elevilor Bihor).

Evenimentul a fost găzduit de sala de festivități a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea.
Au fost prezenți la reuniune reprezentanți din 42 de unități de învățământ din Oradea și județul Bihor: 27 de unități de învățământ din Oradea și 15 din județ: din Marghita (2), Ștei (2), Beiuș (2), Salonta (1), Valea lui Mihai (1), Popești, Suplacu de Barcău, Lăzăreni, Sânmartin, Tinca, Batăr și Husasău de Tinca.
 Reuniunea consilierilor elevi a fost onorată de participarea dnei inspector  școlar Mioara Þigan, din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor și a dlui profesor Ioan Cadar, profesor coordonator al C.J.E. Bihor.
„Doresc semnale din teritoriu, de la voi, cu ceea ce faceți”
În deschiderea întâlnirii, doamna inspector școlar Mioara Þigan s-a arătat încântată de numărul mare de participanți, și deschisă colaborării. „O să-ncepem să ne cunoaștem mai bine; doresc semnale din teritoriu, de la voi, cu ceea ce faceți; doresc să spuneți problemele voastre, doleanțele, ceea ce credeți că noi ca instituție mai înaltă v-am putea ajuta. Probabil mulți dintre voi nu vă știți drepturile, ca și membri sau ca și președinți. Știți că foarte mult contează pentru aplicarea burselor mai ales în afara țării aceste activități pe care voi le întreprindeți. Am să vă dau și e-mail-ul meu, să-mi scrieți dificultăți în procesarea anumitor activități... Dar aș dori să fiți cât mai activi”, a ținut să sublinieze, doamna inspector școlar.
Președintele Lukacs Mark și ceilalți trei membri ai biroului (Gergely Ștefania – prim-vicepreședinte al C.J.E, Oana Meșter și Robert Vinter – vicepreședinți ai C.J.E.) au informat consilierii elevi despre Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor, desfășurată recent (între 7 și 10 februarie) la Galați.
„Este viitorul nostru, dar în primul rând este viitorul vostru...”
Mark a ținut să-l citeze pe ministrul Educației Naționale, dl prof. univ. dr. Remus Pricopie. 
„Dl ministru și-a exprimat bucuria și speranța în ceea ce facem noi deoarece în discursurile elevilor de la deschiderea evenimentului, au fost folosite aceleași cuvinte-cheie pe care și dumnealui pune mare accent: normalitate, performanță, cetățeni, creativitate, învățare continuă, continuitate. În încheiere, dl ministru și-a arătat deschiderea pentru o colaborare cu noi: „Este viitorul nostru, dar în primul rând este viitorul vostru. Puneți mâna, dați un sprijin la consolidarea acestui viitor”.
Propuneri de proiecte
Președintele Mark și cei opt membri ai Biroului executiv (Ștefania Gergely, Oana Meșter și Robert Vinter; Diana Murg – director depart. Artă și cultură, Camelia Ieremiaș – secretar, Andrei Duma – director depart. Conc. școlare și extrașcolare, Patrich Lorincz – director depart. MIFC și Alexandra Daragiu - Avocatul elevului) au ținut să le prezinte consilierilor elevi proiecte pentru programul de activități pe acest an școlar. 1.Primul proiect se referă la acțiunea de luni (18 februarie) – Târg de facultăți în parteneriat cu E.E.F.
2.Librar pentru o zi – concurs de eseuri
3.Teatru pentru liceeni – ed. a II-a, eveniment de caritate organizat împreună cu SănătateaTa.ro
4.Lectura e cool-tura! Citește și fă-i să citească! – program de promovare a lecturii
5.Caravana CJE în cadrul unui proiect finanțat de către TIA
6.Școala mea are talent – ed. a II-a, în parteneriat cu C.J.E. Mureș.
Pe ordinea de zi a reuniunii au mai figurat:
*Analiza priorităților organizației în acest an
*Discuții privind ocuparea postului vacant de director departament Sport și programe de tineret
*Prezentarea parteneriatelor și a doi parteneri ai C.J.E. Bihor: dra Daciana Deac de la YouthBank și Lehel Pasztor de la Highschool in America; domniile lor au promis să sponsorizeze (cu bani și materiale) proiectele C.J.E. Bihor.
Mark și echipa sa ne-au arătat că doresc să înfăptuiască multe lucruri bune, dar așteaptă ca și ceilalți consilieri elevi să se implice, să desfășoare activități și să comunice foarte bine cu C.J.E.
Următoarea întâlnire a fost fixată pentru data de 14 martie, la ora 14.00.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor s-au întâlnit cu reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:58:32 Ora standard a Europei de Est