Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La „Euroșcolarul” – 11 premii speciale, la ediția din noiembrie 2012

Noi premii la Școala Gimnazială „Dacia”

La „Euroșcolarul” – 11 premii speciale, la ediția din noiembrie 2012

Concursul „Euroșcolarul” se desfășoară în cadrul proiectului educațional internațional de evaluare a competențelor „Cu Europa... la joacă”.

La ediția din noiembrie 2012, de la Școala Gimnazială „Dacia” s-au înscris 195 de elevi din 13 clase I-IV, din care 163 au reușit să obțină premii și mențiuni, după cum aveam să află de la doamna profesor Florica Hava, coordonator pe școală al acestui proiect.
Evaluarea cunoștințelor se face în principal din română, matematică, cunoașterea mediului și Uniunea Europeană, dar întrebările fac trimiteri la cunoștințe din toate disciplinele studiate în clasele I-IV.
Corectarea se face la nivelul unității de învățământ, iar concurenții toți sunt răsplătiți cu revista de concurs și cu premii surpriză.
124 de premii și 39 de mențiuni
În urma susținerii probei de baraj,11 copii au obținut râvnitele premii speciale.
12 s-au ales cu premii I, 46 cu premii II, 55 cu premii III, plus 39 de mențiuni.
Premiile speciale au fost cucerite de: Alexandra Sîncelean și Briana Soare din clasa I B, înv. prof. Teodora Sîncelean; Ana-Maria Ștefania Șandor din I C, înv. prof. Florica Hava; Raisa Turcu Nistreanu din a II-a A, înv. Maria Cîmpian; Roberta Erdei din a II-a D, înv. prof. Viorica Murg; Maria Sime-Oprea din a II-a B, înv. Felicia Cheregi; Tudor Gherman din a III-a B, înv. Gabriela Negruț; Oana Săsăran din a III-a C, înv. Ana Cuc; Livia Pașca din a III-a D, înv. Maria Floruț; Kajtar Răzvan din a IV-a A, înv. prof. Simona Fabian și Horia Șuta din a IV-a C, înv. Aurora Feier.
Cele 12 premii I au revenit unor elevi din clasele: I B -1, I C – 3, III B – 3 și III C – 5.
Cele 46 de premii II au ajuns în clasele: I B – 2, I C – 13, II A – 6, II D – 6, II B – 2, III B – 4, III C – 2, III D – 6, IV A – 2, IV C – 2 și IV D (înv. prof. Viorica Iancu) – 1.          
Cele 55 de premii III au fost adjudecate de elevi din clasele: I B – 3, I C – 8, II A – 9, II D – 10, II B – 2, II E (înv. prof. Aurelia Popovici) – 3, III C – 1, III D – 4, IV A – 3, IV C – 5, IV D – 6 și IV F (înv. Maria Iagăr) - 1.
Cele 39 de mențiuni au fost obținute de elevi din clasele: I B – 5, I C – 2, II A – 3, II D – 4, II B – 2, III B – 2, III C – 2, III D – 3, IV A – 2, IV C- 3, IV D – 5 și IV F – 6.
Felicitări celor 163 de câștigători și dascălilor lor! Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La „Euroșcolarul” – 11 premii speciale, la ediția din noiembrie 2012.       

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:52:27 Ora standard a Europei de Est