Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În luna iubirii... cu Anna!

Deschideți-vă larg ferestrele inimii!

În luna iubirii... cu Anna!

Tac de multă vreme. Poate de prea multă! Sufletul meu a pus întrebări sufletului tău, fără să aștepte răspuns. Poate pentru că, în lumea în care trăim, eu sunt prea mică pentru a pune întrebări cu voce tare, iar pentru răspunsuri ar trebui să fiu băgată în seamă, cei de lângă mine ar trebui să mă vadă cu adevărat și să le și pese...

Uneori, un singur cuvânt agață în împletitura lui de litere o întreagă poveste, o poveste cu „a fost odată”, cum încep toate poveștile...
Zile în șir am privit plânsul cerului, cu lacrimi reci, înecând rănile pământului. Gândul m-a dus îndărăt, departe în timp, la momentul în care părăseam casa copilăriei pornind la drum în căutarea mea... Poate că am să găsesc cândva capătul drumului! Anii trec, nimeni și nimic nu îi poate opri, nu pot întoarce roata vremii. Pot doar să mă întreb: „Ce a fost în urma mea?” Cred că cel mai important lucru este să privești în urmă și să îți dai seama că viața e formidabilă! Bune, rele... cum au fost, le-am iubit și le iubesc pe toate! Poate că m-am mai pierdut uneori între soare și ploi, între nori cenușii, între cuvinte și tăceri, dar am fost și am crescut ca trandafirii ce nu mai au răbdare în boboci și m-am trezit suflet în sufletul clipei trecute și a celei ce va veni...
Viața m-a învățat că a iubi înseamnă a dărui mereu până simți că te stingi, dar nu te mistuiești, ci trăiești! Așa cum natura reușește să rezume într-o singură sămânță un arbore întreg, cu rădăcină, tulpină, ramuri, frunze, flori... cu puterea lui de a crește și de a rodi mai departe, iubirea dăruiește lucruri ce țin de taină și miracol.
Am descoperit prin vreme că suferințele sunt stalactite înghețate ce stau atârnate de peștera sufletului, iar când se topesc se preling în lacrimi... Iubirea e cea care le strânge în căușul palmelor transformându-le în cuvinte neinventate care așteaptă o primă rostire...
Se spune că ceea ce contează cu adevărat este credința, speranța și iubirea. Dacă uneori mai uităm credința, dacă mai pierdem speranța, sper din tot sufletul să ne mai rămână pentru totdeauna iubirea, pentru că iubirea este cea care ne ajută să ne curățăm de nefericire și astfel nu mai stăm în calea nimănui, încetăm să mai fim o piedică nu numai pentru noi înșine, ci și pentru toți ceilalți. Iubind, devenim liberi să-i ajutăm și să-i bucurăm pe alții.
De ce-ți vorbesc iar și iară despre iubire? Pentru că suntem în luna iubirii, pentru că nu vreau să crească iarba tăcerii între noi, pentru că într-o lume a dezordinii, a dezastrelor și a corupției, iubirea rămâne singurul lucru în care mă pot încrede. Și nu pentru că vreau să mă ascund de realitate, ci pentru că așa pot păstra simțul realității atunci când totul se desface în jurul meu în ură, minciună, intrigă, nefericire și tăcere... Uneori, și durerea-mi e tăcere...
Și apoi, oare prin natura profesiei noastre, nu e nevoie, mai mult ca orice, de iubire? Munca noastră, fără dăruire și spirit de sacrificiu, fără iubire față de copii, e doar ruină a sufletului... Suntem tentați să ne plângem mereu de copii neascultători, neînțelegători, indiferenți, „șmecherași”, cu tentă de obrăznicie, dar oare putem noi să iubim îndeajuns de mult încât să-i facem să simtă că le suntem prieteni, să aibă suficientă încredere pentru a le fi umăr pe care să plângă și nu doar un străin pe marginea drumului, putem să iubim suficient de mult încât să nu cerem dovezi de iubire, iar atunci când ei ni se deschid, știm să iubim suficient de mult încât să-i primim în sufletul nostru fără „de ce-uri” ce nu-și au rostul?
Poate nu am reușit să-ți spun nimic interesant, nu sunt lucruri ce țin de programă, de planificări, de orare, teme, proiecte, țin pur și simplu de suflet, de viață, de clipă... Și-n clipa asta mi-a fost doar dor cumplit să-ți vorbesc, să-mi așez sufletul în palma ta și să las să mi se reverse gânduri, doar gânduri pur și simplu...
Mulțumesc! Mult. Din suflet. Cu drag de prieteni dragi,
Anna

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:04 Ora standard a Europei de Est