Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prăjiturele de sărbătoare, pregătite împreună cu partenerii de la Grădinița „Trei Ursuleți”

Joi, la Grădinița Nr. 44, în cadrul parteneriatului „Grădinițe înfrățite”

Prăjiturele de sărbătoare, pregătite împreună cu partenerii de la Grădinița „Trei Ursuleți”

Ieri, fiind sărbătoare în inimi, Ziua iubirii (14 februarie 2013), copiii din grupa mică A de la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare” din Oradea și-au manifestat iubirea față de aproapele, față de partenerii de proiect în mod cât se poate de „dulce”, chiar la propriu, pregătind prăjiturele împreună cu prietenii lor din grupa mijlocie A de la Grădinița particulară „Trei Ursuleți”.

Activitatea s-a desfășurat în cadrul parteneriatului „Grădinițe înfrățite”.
Șansa ne-a surâs ca timp de două zile, miercuri și joi, să fim alături de minunatul colectiv de educatoare de la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare”, structura Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Oradea. Prilej de a descoperi infuzia de capital, de tinerețe care armonizează perfect cu experiența, competența, înțelepciunea și profesionalismul educatoarelor care au construit și întreținut numele și renumele acestei unități de învățământ, în frunte cu doamna director adjunct Mariana Vereș, un model de dascăl, care ajuns la vârsta înțelepciunii, manifestă multă flexibilitate și deschidere față de nou, apreciază, sprijină și încurajează colegii tineri, promovându-le proiectele și implicit imaginea.
AnaMaria, Alexandra și Anca fiind doar trei dintre tinerele educatoare pline de idei și dornice de a escalada Everestul profesiei de dascăl.
„Plecăm cu toții joi, la 10/ Cu alți copii timp vom petrece/ Cu copilași cuminți, vioi/ Cu cei în parteneriat cu noi/ Ca să facem o gustare/ Joi, în zi de sărbătoare”; acesta a fost mesajul transmis prin versuri de Alexandra Gaja – coordonatorul activității de joi, alături de colega sa de grupă, Cornea Anca. Alexandra și Anca, în calitate de gazde au primit vizita partenerilor de la „Trei Ursuleți”, însoțiți de Ramona Ghiuro și Florina Ghețe.
„Să ne aduceți și nouă o rază de soare!”
„Aflând că vom avea o activitate la Grădinița „Rază de soare”, părinții copiilor noștri ne-au spus dimineață: „Să ne aduceți și nouă o rază de soare!” ține să ne informeze educatoarea Ramona Ghiuro de la Grădinița „Trei Ursuleți” (director, prof. Curta Timea).
Activitatea practic-gospodărească a fost cât se poate de delicioasă, și la propriu și la figurat. Și cum ar fi putut fi altfel de vreme ce mânuțele lor au frământat și modelat aluatul ca pe o plastilină, luând contact cu bombonicile pe care trebuiau să le folosească pe post de „condimente” auxiliare. Ochii văd, inima cere. Din iubire, din instincte de conservare și din bucuria de a gusta prăjiturelele și bombonelele, mânuțele ajungeau mereu în guriță fără vrere; cineva, o forță divină, îi îndemna să guste mereu din aluatul care le trăgea cu ochiul! Împărțiți în trei grupe combinate, în deplină armonie, cei mici și mijlocii, care se confundau perfect, au avut o sarcină grea: aceea de a rezista ispitei, de a se abține și a pune pe farfurioare prăjiturelele scoase din forme, care la final tot pe limba lor s-au topit, împreună cu o cană cu suc. Activitatea practică propriu-zisă a fost admirabil pregătită și anunțată de „Gogoașa delicioasă”, pasată de la unul la altul, un joc și un prilej de prezentare și cunoaștere interpersonală, de versurile și cântecele pe care le-au prezentat și unii și alții, iar Trenulețul muzical și jocul de rol cu măști (cățel, pisică și broscuță) au fost tot atâtea ocazii de socializare, de relaționare.
„Încurajăm și ne bucurăm de astfel de parteneriate”
„Încurajăm și ne bucurăm de astfel de parteneriate, avea să se exprime la final doamna director adjunct Mariana Vereș. Întreținem în permanență această relație educațională colegială. Anii trecuți am avut parteneriat cu Grădinița Creștină „Emanuel”. Suntem deschiși și încântați să avem activități, schimburi de experință cu alte grădinițe. Important este copilul, să-l vezi cum muncește și râde cu plăcere, cu toată ființa sa. Pretutindeni omul harnic și prietenos sfințește locul, iar cooperarea nu poate decât să ajute actul instructiv-educativ, să-i dea o nouă dimensiune și eficiență”, conchide doamna director.
La frumoasa și reușita activitate gospodărească, doamna director a invitat să participe și alte cadre tinere din unitate (Felicia Zerghe și Adela Furtos) pentru a câștiga experiență în derularea de parteneriate, dar nu numai. Prezentă la activitate, și doamna Floare Bodea, profesor cu experiență, avea să felicite protagoniștii parteneriatului pentru rodul muncii lor, atmosfera de lucru, materialele, procedeele, tehnicile și mijloacele bogate și variate folosite pe parcursul întregii activități și nu în ultimul rând pentru relațiile armonioase dintre parteneri, care au fost până la urmă cireașa de pe tort în Ziua iubirii.
La finalul activității, Alexandra i-a condus pe „ursuleți” prin cetatea Soarelui, spre a cunoaște și a simți și căldura celorlalte raze de soare! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prăjiturele de sărbătoare, pregătite împreună cu partenerii de la Grădinița „Trei Ursuleți”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:50:50 Ora standard a Europei de Est