Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Raportul Instituției Arhitectului Șef

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Viceprimarul municipiului Mircea Mălan, împreună cu directorul Instituției Arhitectului Șef, Adriana Lipoveanu și șeful serviciului autorizări din cadrul instituției, Lucia Iacob au prezentat azi, 14 februarie 2013, raportul de activitate pe anul 2012 al acestei direcții.

În cadrul conferinței, dna Lipoveanu a prezentat principalele atribuții ale Instituției Arhitectului Șef, precum și activitățile derulate de această instituție pe parcursul anului 2012. Astfel, în cadrul Serviciului Autorizări, Compartimentul Publicitate și Compartimentul Autorizări Rețele au fost înregistrate peste 7000 de cereri pe diferite domenii de activitate.
„Dacă analizăm activitatea acestui serviciu, luând ca indicator numărul cererilor prelucrate, se constată o scădere a acestora față de anul 2011, cu aproximativ 10%. Această scădere se manifestă pe segmentul sesizărilor și reclamațiilor, fapt ce vine ca o consecință firească a întăririi sectorului disciplina în construcții”, a menționat Adriana Lipoveanu.
În ceea ce privește activitatea Compartimentului Comisiei Municipale Urbanism și Amenajări în Teritoriu (CMUAT) în anul 2012, în cadrul acestui compartiment au fost prelucrate 1.502 de cereri și emise 1.324 de avize.
În continuare, directorul Instituției Arhitectului Șef a vorbit despre investițiile majore pentru care au fost elaborate documentații de urbanism ce au parcurs procedura legală de avizare și aprobare. Dintre acestea fac parte: centrul de integrare socială și locuințe sociale pe strada Vămii, parcul Industrial Eurobusiness II de pe strada Ogorului, descongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității populației pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea- Biharkeresztes, modernizarea și realizarea centrului de afaceri pentru micii producători în zona Rogerius, amenajarea grădinii publice pe dealul Ciuperca, amenajare parc Salca etc.
În cadrul conferinței au fost prezentate și proiectele de dezvoltare locale începute în anii anteriori care se vor continua sau se vor finaliza în anul 2013. Printre acestea putem aminti: refacerea planului urbanistic general al municipiului Oradea, realizarea statuii Regina Maria (se preconizează punerea statuii în valoare și pe timpul nopții prin variante moderne de iluminat), reproiectarea comerțului stradal, actualizarea, sistematizarea și prelucrarea informațiilor bazei de date prin preluarea tuturor documentațiilor de urbanism aprobate, preluarea documentațiilor de urbanism on-line și reabilitarea fondului construit din zona centrală a municipiului.
Totodată, Adriana Lipoveanu a menționat că administrația locală poartă discuții cu locatarii unor clădiri centrale importante din oraș, care prezintă o valoare în perimetrul Ansamblului Urban Centrul Istoric Oradea, cu scopul de a stopa fenomenul de degradare a fațadei acestora. Astfel, se conturează ca în acest an să fie demarate lucrări de reabilitare a fațadelor unor clădiri precum Casa Poynar și fostul Hotel Crișul Repede din Piața Ferdinand, precum și a Palatului Stern de pe Pietonal.
La finalul conferinței, viceprimarul Mircea Mălan a concluzionat: „În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef, însă cum a rezultat și din această prezentare a raportului de activitate al acestei instituții, trebuie urmărită în continuare calitatea urbanistică a orașului. În 2013 vom încerca să ne axăm pe două direcții esențiale: reabilitarea clădirilor care au valoare patrimonială pentru acest oraș, precum și punerea în valoare a acestor clădiri. Un alt aspect important este să creștem calitatea serviciilor oferite de Instituția Arhitectului Șef. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 08:00:41 Ora standard a Europei de Est