Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Serafimul și Heruvimul săptămânii

La Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea

Serafimul și Heruvimul săptămânii

Pentru a stimula competiția, implicarea și responsabilitatea elevilor săi, doamna prof. Diana Zlibuț (de la Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea) a organizat colectivul clasei după modelul Școlii Internaționale din Cluj-Napoca, școală cu care, anul trecut, a derulat proiectul „CONTează pe educație!”

Anul trecut, prin luna aprilie, i-am găsit organizați în două grupe (Casa vulturilor și Casa bufnițelor). Vineri (8 februarie 2013), elevii clasei a IV-a B erau grupați în Casa serafimilor și Casa heruvimilor, iar „Serafimul săptămânii” (4-8 februarie) a fost Roxana Mihaela Chindlea; cu o săptămână înainte (28 ian. – 1 febr.), conducerea a fost preluată de Sergiu Madar – „Heruvimul săptămânii”.
„Am organizat clasa după modelul Școlii Internaționale din Cluj-Napoca, împreună cu care am derulat proiectul „CONTează pe educație”, ne-a explicat vineri doamna învățătoare, profesor Diana Zlibuț. Acum clasa „funcționează” pe două case: Casa serafimilor și Casa heruvimilor. Între cele două case există o frumoasă competiție. Fiecare membru al unei case are la dispoziție o săptămână în care își etalează activitatea, creativitatea, premiile, interesele și propune câte o meditație a zilei. În acest mod elevii își pot face cunoscute preocupările, își expun pe un panou lucrările (creațiile literare și artistice), având posibilitatea să „evadeze” puțin din mediul școlăresc, să se prezinte colegilor, dar nu numai, și să le arate tot ce are mai bun!
Scopul demersului nostru este de a evidenția tot ce are mai bun fiecare și de a da roade!”   
Așadar, timp de o săptămână, fiecare elev ajunge în centrul atenției, simțindu-se  cel mai important pion de pe tabla de șah (un fel de „vedetă” a săptămânii).
În săptămâna sa, Roxana Mihaela Chindlea a compus o poezie dedicată mamei, intitulată „Mama mea”, poezie care urmează să fie publicată în volum în cadrul proiectului „Omagiu pentru mama”.
Este și acesta un exemplu de bune practici pentru a impulsiona competiția cu tine însuți, dar și de a le oferi colegilor un prilej de a-l cunoaște pe fiecare prin ceea ce are fiecare mai bun și mai important de arătat.
Mămica mea
La pieptul ei mă legăna
Cu-n cântec dulce m-adormea
Să-mi fie somnul mai ușor
Mămica mea.
 
Ia când o bolă mă-ncerca
Ea nopți întregi nu adormea
Mă îngrijea, mă alina
Mămica mea.
 
O, mamă scumpă, draga mea
Te vei mândri cu fata ta?
Te voi cinsti și asculta
Mămica mea.
 (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:03 Ora standard a Europei de Est