Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Înmânarea premiilor la „Eurojunior” și „English – My Love”

Joi, la C.N. „Iosif Vulcan”

Înmânarea premiilor la „Eurojunior” și „English – My Love”

Joi, 7 februarie 2013, în Cabinetul de documentare și informare al Colegiului Național „Iosif Vulcan” din Oradea, au fost înmânate premiile la concursurile naționale „Eurojunior” și „English – My Love”.

Premiile au fost înmânate câștigătorilor de către doamna profesor Rodica Meza, în calitate de responsabil pe școală cu aceste concursuri naționale.
„După frumoasele rezultate obținute la sesiunea din luna mai 2012, astăzi (joi – n.n.) suntem în măsură să-i premiem pe câștigătorii ediție din noiembrie 2012 a concursurilor naționale „Eurojunior” și „English – My Love”.
Þin să precizez că la ediția din noiembrie 2012, la nivelul școlii noastre, au participat 147 de elevi, dintre care trei au obținut medalie de argint, iar  28, mențiuni”, a spus coordonatorul concursurilor.
Cei trei elevi care au obținut câte o medalie de argint la concursul „Eurojunior” sunt: Coș Alexie, Net Ianis și Pantea David (cu 102 puncte fiecare), elevi în clasa I D, îndrumați de dl prof. Ionuț Andrei.
„Alți 19 elevi din clasa dlui învățător au obținut câte o mențiune – diplomă (pentru cele 96, respectiv 92 de puncte realizate). Cu cei 22 de premianți la acest concurs, cred că domnul Ionuț Andrei a stabilit un record pe școală în istoria acestui concurs național”, a ținut să sublinieze dna prof. Rodica Meza.
Cei 19 câștigători sunt: Boca Horațiu, Bonaci Iacob Georgiana, Buștean Ioana, Chindlea Bianca, Constantin Iasmina, Dana Maria, David Mark, Gavriluț Alexandru, Indrieș Sofia, Laza Carina, Lazăr Andrei, Maier Cristian, Matica George, Noje Carina, Perț Oana, Sabău Vlad, Ștefan Darius, Tăut Armin și Torje Luca.
Din clasa a III-a A, au obținut câte o mențiune – diplomă (cu 92 de puncte): Morcovescu Antonia și Bereanu Ralph, îndrumați de dna prof. dr. Maria Donca.
Din clasele a VII-a B și C, la concursul „English – My Love”, au obținut câte o mențiune – diplomă (cu 92 de puncte): Funar Artemis, Orboi Răzvan și Soboni Cosmin – elevii drei prof. Roxana Indrei.
Din clasa a VIII-a A, tot cu câte 92 de puncte, au obținut câte o mențiune – diplomă, patru elevi: Ilisie Roberta, Lucaciu Alex, Mudura David și Pontoș Andreea, elevii dnei prof. Ganea Daniela.
„Cu cele trei medalii de argint și 28 de mențiuni, colegiul nostru a cucerit la ediția din noiembrie 2012, premiul al II-lea și cupa pe județ”, a conchis dna prof. Rodica Meza. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Înmânarea premiilor la „Eurojunior” și „English – My Love”. 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:59:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...