Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Flavius Bunoiu și-a prezentat bilanțul la „sfârșit de mandat”

Ce sfori se trag la Casa de Cultură?

Flavius Bunoiu și-a prezentat bilanțul la „sfârșit de mandat”

După patru ani în fruntea Casei de Cultură a Municipiului Oradea, Flavius Bunoiu, directorul instituției, a prezentat joi, 7 februarie 2013, bilanțul la „sfârșit de mandat”.

Gurile rele vorbesc despre desființarea instituției!
„În ceea ce privește subvențiile de la Consiliul Local, pentru că aceasta a fost cerința în 2009, atunci când am fost eu numit, să se reducă cheltuielile. S-au redus cheltuielile. Subvențiile de la Consiliul Local, o să observați că în 2008 au fost de 1.274.000 de lei, iar în 2012 au ajuns la 797.300; au fost și mai mici în 2011, dar acum vorbim de 2012. Practic, o scădere de 37 %. În același timp, veniturile proprii înregistrate de Casa de Cultură au crescut cu 64 la sută, de la 210.785 de lei la 346.197. Am făcut și o situație interesantă, pentru că mi se pare lămuritor felul în care a activat în acești ani Casa de Cultură. Practic, dacă în 2008, înainte de a veni eu, procentul de cofinanțare al Casei de Cultură era de 16.54 %, în 2012 a ajuns la 43 la sută. Practic noi am asigurat din venituri proprii cam 43 la sută din cheltuieli.
Cheltuielile de care vorbeam: bunuri și servicii, întreținerea sălii, salariile personalului, programele culturale și toate celelalte au scăzut cu 19 la sută față de anul 2008”.
De la limbajul cifrelor, dl director a trecut la prezentarea imaginii instituției la preluare. „A fost, practic, o ruină, care s-a renovat în 2010. Am mai trecut și printr-un audit, în 2009, ca să vedem care sunt problemele care trebuie să le rezolvăm, practic erau probleme peste tot. Au fost două reduceri succesive de posturi și de angajați, din aproximativ 20 de posturi, am rămas cu 4... Între timp, casa a devenit un spațiu destul de primitor”.
În continuare, dl director s-a referit la multitudinea de evenimente care au fost organizate și găzduite, pe scena casei urcând artiști, formații și personalități reprezentative (de la Victor Rebenciuc la Florin Piersic și Horațiu Mălăele), la intensa activitate online. „E singura instituție bugetară de cultură din țara aceasta care a fost remarcată și nominalizată la premii pentru campanii online. Anul trecut am ajuns până în finală...”.
Vorbind despre cel mai mare eveniment al instituției, „Toamna orădeană”, derulat cu mult succes, dl director ar fi bucuros să știe că evenimentul va continua.
Nu e foarte ușor să fii șef!
Neîmplinirile vin din domeniul managementului, după cum singur avea să recunoască.
„Din punct de vedere al managementului, cred că am făcut și eu destul de multe greșeli, datorită vârstei și datorită faptului că am învățat managementul acesta din mers. Nu e foarte ușor să fii șef și, bineînțeles, să lucrezi cu oamenii. Acesta este cel mai greu lucru, pe care cine vine în urma mea trebuie să-l înțeleagă și să-l aplice cât mai bine...
Dacă scrieți, scrieți că le mulțumesc și partenerilor care de-a lungul timpului și-au dat mâna ca să ajute evenimentele acestea. Sunt lucruri pe care probabil că n-o să le știe nimeni, cât a muncit un partener sau altul sau cât a fost dispus să lase de la el chiar dacă nu avea îndreptățirea să facă lucrul acela, dar sunt foarte mulți oameni în orașul acesta; vorbim de hoteluri, restaurante, toți cei care au lucrat la poliție, la jandarmerie, poliția locală, când au fost evenimente și concerte, au fost întotdeauna alături de noi”.
„Cel mai greu lucru a fost să concediez oameni”
La întrebările jurnaliștilor, dl director a fost foarte rezervat și zgârcit, nedorind să facă declarații „incendiare” cum ar fi dorit unii.
Pentru a doua oară a recunoscut că e greu să lucrezi cu oamenii. „Am avut probleme cu personalul pentru că am avut scântei cu ei la început. Cel mai greu lucru a fost să concediez oameni. Acolo cred că a fost... Nu greșeala că i-am concediat, ci greșeala cum am pus problema cu personalul la început. Pentru că ei erau mai în vârstă, eu mai tânăr, eu veneam din afară, ei de-acolo. N-a fost foarte simplu”, a încercat să ne lămurească Flavius Bunoiu. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:51 Ora standard a Europei de Est