Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Asistență online în domeniul dependenței de droguri

De la Agenția Națională Antidrog

Asistență online în domeniul dependenței de droguri

Începând cu a doua jumătate a anului trecut, Agenția Națională Antidrog a postat pe site-ul propriu, http://www.ana.gov.ro, în subpagina „Tratament”, aplicația „Baza de date a instituțiilor de asistență în domeniul dependenței”, realizată în cadrul proiectului de Înfrățire Instituțională RO2006/018-147.05 – „Consolidarea sistemului integrat de asistență medicală, psihologică și socială pentru consumatorii de droguri din România”/ PHARE Twinnig Finlanda, componenta 2.

Utilizatorii aplicației sunt instituții sau specialiști care doresc să refere un caz sau să fie cunoscuți ca furnizori de servicii, aparținători ai consumatorilor de droguri sau alcool interesați de servicii de asistență pentru dependență sau consumatorii de droguri sau alcool în căutarea unui tratament.
Furnizorii de servicii se înregistrează, printr-o procedură on-line foarte simplă, în mod gratuit și voluntar. În aceste sens aceștia dispun de suportul Centrelor de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog, subunități ale Agenției Naționale Antidrog aflate în fiecare reședință de județ, la nivelul întregii țări.
Pentru popularizarea acestei aplicații de utilitate publică, Agenția Națională Antidrog își dă acordul pentru ca linkuri către aplicație să fie postate pe site-urile instituțiilor care își manifestă dorința în acest sens, printr-o simplă solicitare scrisă.
Pe parcursul celor șase luni de la implementarea și postarea aplicației pe site-ul ANA, la nivel național, 60 de instituții (54 de instituții de stat, 4 organizații neguvernamentale și două organizații private) s-au înscris în baza de date a instituțiilor de asistență în domeniul dependenței, iar o organizație guvernamentală a solicitat și a primit permisiunea de a posta pe site-ul propriu un link către aplicație. Din cele 60 de instituții înscrise, 58 asigură servicii fără plată și două cu plată.
La nivel național, 4 instituții asigură servicii de dezintoxicare, 7 oferă tratament psihiatric, 11 -  tratament substitutiv, 42 - asistență psihologică, 39 - asistență socială, 43 – asigură servicii de tip reducerea riscurilor asociate consumului, 3 asigură servicii tip comunitate terapeutică, un centru rezidențial de asistență, un centru de zi, 3 oferă asistență medicală în regim de spitalizare, 22 oferă asistență medicală ambulatorie, 9 asigură servicii tip centru de asistență integrată în adicții, 34 oferă cursuri de formare a specialiștilor, 24 oferă cursuri de formare pentru beneficiari consumatori de droguri, 57 asigură servicii de prevenire a consumului, 21 facilitează grupuri de auto-suport. 
De asemenea, 52 de instituții se adresează consumatorilor de droguri, 53 - consumatorilor de alcool, 56 asigură servicii atât pentru femei, cât și pentru bărbați, iar 47 asigură servicii minorilor.
Agenția Națională Antidrog își exprimă convingerea că demersurile sale vin în întâmpinarea nevoilor de informare a utilizatorilor de internet în ceea ce privește posibilitățile de tratament adresat dependenței de droguri sau alcool. (Ilinca Șandor)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:07 Ora standard a Europei de Est