Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un regal dedicat Cezarei

Miercuri seara, la C.C.S. Oradea

Un regal dedicat Cezarei

Dragă Cezara, pentru tine au urcat, astă-seară (miercuri, 30 ianuarie 2008), pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Oradea, artiști cu suflet mare, copii, elevi și studenți... Ei au dansat, au cântat și au jucat teatru, iar mesajul lor a fost unul cât se poate de simplu, sincer și direct: „Cezara are nevoie de noi!”

„Avem timp pentru toate!”
Dintru început, am fost sensibilizați de cuvintele potrivite rostite de Ruxandra și Dorin: ”Avem timp. Avem timp pentru toate. Să dormim, să alergăm în dreapta și în stânga. Să regretăm că am greșit și să greșim din nou.Să îi judecăm pe alții și să ne absolvim pe noi înșine. Avem timp să facem proiecte și să nu le respectăm. Avem timp să ne facem iluzii și să răscolim prin cenușa lor mai târziu. Avem timp pentru ambiții și boli, să învinovățim destinul și amănuntele...
Am învățat că nu poți face pe cineva să te iubească...”
Momentul de lăcrimare a sufletului a prefațat prezentarea cazului Cezara, o fetiță de 14 ani, suferindă de anemie aplastică într-o formă severă, care necesită un transplant medular cât mai urgent, ce costă 200.000 de euro. Miercuri seara, s-au strâns, mână de la mână, 125 de milioane de lei.
Lecția de omenie și artă a copiilor   
Cu regret, trebuie să spunem că atât pe scenă, cât și în sală, copiii au format majoritatea. Bravii copii, artiști și spectatori, ne-au dat o lecție de omnie și artă!
Onoarea de a deschide spectacolul a avut-o  grupul folcloric „Culanii”, grupul Școlii cu clasele I-VIII din Sânnicolau Român (îndrumat de înv. Ana Codrean), grup în care a cântat și Cezara. Elevii Colegiului Tehnic „Traian Vuia”, organizatorii campaniei unanitare și ai spectacolului de caritate (în frunte cu inimoasa profesoară Voichița Darna, vioara întâi a întregii campanii) s-au prezentat cu un număr de dans sportiv (ai cărui protagoniști au fost George Marincaș  și partenera sa, Berecz Anita, membri ai clubului „Quasar”) și cu un carnaval dansant inedit. ”Mureii” campioni, revelația Balului bobocilor și a Balului balurilor de anul trecut, au revenit pe scenă cu (toată) „Șatra”. După „telenovela” țigănească, i-am ascultat pe Star și Smeck cu muzică hip hop, urmați de Soso, în același registru sonor. Colegiul Tehnic „Transilvania” a fost reprezentat de Silvia Giurgiucă (interpret de muzică ușoară). De la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” au onorat spectacolul membrii trupei de majorete („Power girls”), îndrumați de prof. Liana Popovici. Din partea pedagogiștilor orădeni au cântat Dana Jurjuț, muzică populară, și Shamat Amina, muzică arăbească. Într-o combinație de culori pare și impare, care fac trecerea de la sentimentul cel mai puternic de fericire la cel de tristețe și melancolie, elevele clasei a XII-a B, de la Liceul de Artă, secția design vestimentar, au prezentat colecția „Semnificația culorilor”. Gojdiștii au fost reprezentați de o interpretă, Renata Tolvai, și o trupă de dans hip hop („G-Spot").
„Un pedagog de școală nouă”
După o pauză scurtă și benefică, timp în care urnele mobile au circulat prin sală pentru cei care au dorit să doneze bani pentru Cezara, pe scenă, au fost instalate decorurile pentru momentul teatral al economiștilor. Membrii trupei de teatru de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” (îndrumați de prof. Andreea Ciobanu) au găsit potrivit să încingă spiritele cu „Un pedagog de școală nouă”. Buna dispoziție creată de distinsul pedagog Mariu Chicoș Rostogan și școlerii săi, a fost întreținută de reprezentanții eminescienilor (Diana Groza - Călin Bochiș, membri ai trupei „Quasar”), cu un număr de dans sportiv, iar Sebastian Hosu, cu o piesă muzicală; în aceeași notă de antren au evoluat și reprezentanții Liceului Teologic Greco-Catolic, Cristina Todorean și Ovidiu Piscoi, cu un danț din Bihor, iar Ovidiu Lazăr, vocea de aur a liceului, ne-a vrăjit și sensibilizat în maniera-i caracteristică. Lăzăriștii dlui director Ioan Micu (prezent în sală) au trimis la înaintare trupa de dans hip hop „Fear Crew”. În ultimii ani, pe la balurile bobocilor, am întâlnit frecvent trupe de pantomimă. Un asemenea număr de pantomimă a fost susținut, cu succes, miercuri seara de reprezentanții Liceului ”Don Orione”. Înainte să urce pe scenă trupele campioane de dans, am ascultat-o pe solista Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, Balogh Brigitta. Recitalul dansatorilor campioni a început cu trupele lui Darius Domocoș: Bizar, Ritm-Mic și Get Lost, urmate de cele ale lui Lenon Mihuț: M & Q, ArtBeat, Inovation, Beat after Beat...
„Dunamis” a încheiat seria trupelor muzicale hip hop, iar ultimul moment muzical al serii a fost susținut de componenții trupei Scrach (Horea Marchiș, Marian Balint și Alex Pop, în frunte cu părintele Doru Popovici, solistă, Loredana Căvășdan).
La final, toți artiștii s-au reunit pe scenă, salutând publicul și invitând-o în mijlocul lor pe dna profesoară Voichița Darna, creierul și sufletul campaniei umanitare, și a spectacolului dedicat Cezarei. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un regal dedicat Cezarei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:11 Ora standard a Europei de Est