Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De la „educație și business”, la valori și vieți puternice

Joi, la Teatrul „Regina Maria”

De la „educație și business”, la valori și vieți puternice

Joi, 31 ianuarie 2013, Teatrul „Regina Maria” din Oradea a găzduit evenimentul caritabil de lansare a proiectului EduBizz.

Acest proiect vizează activități pentru oamenii de afaceri și liceenii orădeni cu calități deosebite, în vederea direcționării lor profesionale. „Concret, EduBizz oferă oportunități pentru tineri de a efectua stagii de practică în firmele și ONG-urile participante la proiect și de a se dezvolta în tabere profesionale și de business pe timpul verii. Tinerii din proiectul EduBizz vor avea șansa de a participa la organizarea Business Days Oradea, în aprilie 2013, cea mai mare conferința de business și networking din țară”, susține Teodora Chifor, coordonator de proiect.
„Educație și business”
„Acest proiect „EduBizz” este un proiect în care vrem să punem împreună pragmatismul și experiența dumneavoastră, a celor care deja aveți experiență în muncă și dinamismul și mai ales perspectiva de viitor a tinerilor liceeni cu calități deosebite, care învață la liceele din Oradea. Este doar prima fază a acestui proiect, în această seară. Vor urma multe activități pentru acești tineri. Acest proiect, „EduBizz”, este exact despre acest lucru, despre practică și experiență... Pe noi, românii, practica ne omoară”, avea să sublinieze Teodora Chifor, în deschiderea manifestării.
„Și-am zis, un grup de oameni inimoși, haideți să facem ceva pentru acești tineri. Concret, ce înseamnă acest proiect? În această seară, tinerii care v-au întâmpinat la intrare sunt chiar liceenii, beneficiarii acestui proiect. Ei sunt liceeni în Oradea și fiecare are calități deosebite. Urmează să avem workshop-uri între firme, ONG-uri, instituții și acești tineri, să se cunoască, să se selecteze, pentru ce? Pentru stagii de practică. La primăvară, în vacanța de primăvară și în vacanța de vară, vor avea șansa să participe, să lucreze concret. Nu o să fie vizite de lucru, o să fie experiențe concrete de muncă, în care tinerii vor putea experimenta în situații reale de muncă. Apoi la vară avem ambiția de a organiza o tabără profesională cu acești tineri, adaptată lor. Ne punem ghetele și tenișii și mergem la munte și vor lucra exact pe nevoile lor, dar la un nivel business, de afaceri... În aprilie va avea loc Conferința Business Days. Este cea mai mare conferință de business și newtorking, adică de relaționare între oameni de afaceri din țară. Am reușit ca anul acesta să-i convingem să vină la Oradea, pentru partea de nord, nord-vest și vest a țării. Tinerii din acest proiect (EduBizz) vor participa ca și voluntari la organizarea Business Days. Și vor fi în contact cu peste 500 de oameni de afaceri și cei mai buni speakeri din țară”, a explicat Teodora Chifor.
În continuare, invitați din Timișoara,  Cluj-Napoca și Oradea, tineri, frumoși și antreprenori... au împărtășit din experiența lor.
„Educația are o față prietenoasă, o față umană...”
Școala despre care ne-a vorbit Simona Baciu (primul speaker) „arată că educația are o față prietenoasă, o față umană și educația este ceea ce suntem noi și ceea ce vom face noi întotdeauna în viață”.
În intervenția sa Simona a vorbit despre educație și importanța ei, despre cheia succesului și cine suntem noi.
„Ce este școala? Este locul în care începe totul; este locul în care trăim în prima comunitate; este locul în care ne facem primii prieteni... De fapt este punctul de pornire al călătoriei noastre înspre viață și succes... „T.C.” este o școală care vrea să arate copiilor și tinerilor că educația poate să fie o călătorie... Școala noastră („T.C.”) are patru valori, care în mod fericit au format un cuvânt foarte puternic – C.R.E.D. (Creativitate, Responsabilitate, Excelență în educație și Diversitate)...
Cine suntem noi?
Noi suntem un sistem perfect... un echilibru între corp, minte, emoții și suflet. Fiecare dintre acestea au un corespondent. Corpul are nevoie de energie. Mintea are nevoie de claritate. Când ai un țel și ai un obiectiv, mintea ta lucrează pentru acel obiectiv. Emoțiile. Putem să fim perfecți. Avem tot ce ne trebuie: avem energie, mintea ne este clară, dar ne dărâmă ceva – frica. Frica este ceea ce ne paralizează corpul și mintea...”
La final intervenței sale, Simona a mai emis o judecată de valoare „Aprecierea și recunoștința sunt armele necunoscute ale puterii noastre”.
Picături într-un ocean
În cuvântul său, Cristina Imre a pornit de la apreciere și valoare, lansând și o provocare celor prezenți (să se aprecieze și să se aplaude unii pe alții). „Simțiți-vă apreciați. Sunt lucruri care contează în viață, lucruri pe care le primim mult prea puțin decât le merităm sau am avea nevoie pentru încărcătura noastră spirituală...”
De la apreciere, Cristina a ajuns treptat la eșec, imaginea de sine; minte, corp și suflet (acel trio frumos), la dăruire („Oferă ca să primești”), caracter și prosperitate...  
Cum se produce eșecul?
„Eșecul se produce printr-o multitudine de obiceiuri proaste făcute zi de zi.”
Imaginea de sine definește și limitează posibilitățile, dar e o imagine complexă a ce crezi tu că poți să faci și să nu faci și cine ești. Și dacă vreți s-o depășiți lucrați la avea încredere în voi”...
„90 la sută din lucrurile care se predau în școli sunt lucruri tehnice”
Ionuț Breb s-a referit la un studiu internațional care a dorit să afle ceea ce determină succesul unui om. Și au pornit să cerceteze mai întâi ce lucruri se predau în școli și au ajuns la concluzia că „90 la sută din lucrurile care se predau în școli sunt lucruri tehnice. Abia 10 la sută sunt lucrurile acestea de umanitate. Au intevievat oameni de succes. Succesul în cel mai simplu mod se poate evalua prin bunăstarea financiară. Surpriză: 85 la sută din factorii care au contribuit la succesul persoanelor respective erau de natură umană, abia 15 la sută de natură tehnică...”
În intervenția sa, Ionuț s-a oprit la două componente: viețile puternice și dacă poți să lași urme în istorie.
Dacă tot trăiesc în fiecare zi, cum aș putea să trăiesc să am o viață împlinită. M-am uitat în istorie, m-am uitat în jurul meu și am constatat că oamenii care trăiesc cu adevărat și trăiesc fiecare clipă sunt oameni care, într-un fel sau altul, au vieți puternice (sunt oameni puternici – din punct de vedere fizic, intelectual, al influenței, al moralității lor, al spiritualității lor).
Noi practic, oamenii trăim în lumea asta pentru patru lucruri. Le reamintesc: trăim pentru corp, trăim pentru minte, trăim pentru sentimente și trăim pentru suflet. Acestea patru categorii ne mănâncă nouă în fiecare zi preocupările, timpul, energiile ...
O viață puternică înseamnă în accepțiunea mea să te apleci asupra lucrurilor care sunt cu adevărat importante. Sunt lucruri pe care trebuie să le facem noi, individual. Cred că este important să ne alegem valorile. Stabilitea obiectivelor este primul pas, dar nu este suficient. După alegerea valorilor, al doilea pas este apărarea lor cu întârjire în fiecare zi. Un alt lucru interesant și necesar sunt obiceiurile (programul de somn; relațiile: benefice sau toxice).
Dacă poți să lași urme în istorie
Vă asigur că 99,9 la sută dintre cei care au intrat în istorie, și au lăsat urme, au avut o viață puternică. Oamenii care au vieți puternice, oamenii care sunt trup și suflet pentru ceea ce își doresc și pentru direcția în care merg. Cred că în primul rând, pentru a lăsa urme în istorie va trebui să ne definim persoana noastră: cine suntem? Și ce vreau eu să fac cu viața aceasta. Atunci când veți avea o destinație clară în minte, veți avea putere și motivație în fiecare dimineață să vă ridicați chiar dacă plouă, chiar dacă circumstanțele sunt nefavorabile. Va trebui să mergeți mai departe pentru că aveți o viață puternică și aveți o direcție și un scop stabilit.
Ionuț a încheiat cu ceea ce te macină atunci când nu ai o viață puternică și nu ai parte de succes - chinul (chinul disciplinei și chinul regretului). Și a sfârșit cu urarea adresată tuturor, aceea de a avea „mult succes și multă înțelepciune!” Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De la „educație și business”, la valori și vieți puternice.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:03 Ora standard a Europei de Est