Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul internațional de cursuri intensive Erasmus – MOBWEB 2013

În perioada 28 ianuarie - 8 februarie

Programul internațional de cursuri intensive Erasmus – MOBWEB 2013

În perioada 28 ianuarie 2013 - 8 februarie 2013, Universitatea din Oradea participă, împreună cu universitățile din Valencia - Campus Alcoi, Spania, și Lahti, Finlanda, la un proiect comun de tipul LLP – IP (Long Life Learning – Intensive Programme) intitulat MOBWEB. (MOBile and WEB Development Technologies).

Coordonatorul acestui proiect este Universitatea Politehnica din Valencia, Spania, iar parteneri sunt Universitatea de Științe Aplicate din Lahti, Finlanda și Universitatea din Oradea, România. Programul se află la a treia ediție și ultima: ediția din anul 2011 a programului MOBWEB s-a desfășurat în cursul lunii februarie 2011 în Alcoi, Spania, iar a doua ediție, din 2012, a avut loc în Lahti, Finlanda.  Actuala ediție, 2013, are loc la Universitatea din Oradea.
Obiectivele programului sunt:
*Furnizarea unei viziuni globale asupra dezvoltării actuale a tehnologiilor web și mobile pentru studenții participanți
*Schimb de bune practici, know-how, între cadrele didactice
*Dezvoltare comună de materiale didactice
*Dezvoltarea abilităților studenților de lucru în echipă, într-un mediu multicultural, prin realizare de proiecte aplicative dezvoltate în echipe mixte, câte un student de la fiecare universitate participantă.
Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin intermediul programului ERASMUS INTENSIVE PROGRAMME.
Fiecare dintre cele trei universități implicate participă în cadrul acestui program cu câte 10 studenți, din domeniul Calculatoare și Tehnologia Informației, precum și câte trei cadre didactice.
Astfel, Universitatea Politehnica din Valencia este reprezentată în cadrul programului de dnii profesori Jordi Linares, Manolo Llorca și Javier Esparza, iar Universitatea de Științe Aplicate din Lahti, Finlanda, este reprezentată de către dnii profesori Matti Welin, Rami Kivilahti și Olli Koskimaa. Universitatea din Oradea participă în cadrul acestei ediții cu trei cadre didactice din cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, Departamentul de Calculatoare și Tehnologia Informației, implicate în activități de predare: prof. dr. ing. Doina Zmaranda – coordonatorul local al proiectului, prof. dr. ing. Daniela Popescu și conf. dr. ing. Gianina Gabor.
De-a lungul celor două săptămâni se dorește ca studenții să beneficieze de o pregătire multidisciplinară complexă atât teoretică, cât și practică, prin intermediul temelor și proiectelor abordate. Rezultatele obținute vor fi prezentate la finalul programului.
Informații suplimentare despre acest proiect pot fi obținute accesând http://mobweb.ws .
(prof. dr. ing. Zmaranda Doina, coordonatorul local al proiectului)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:35 Ora standard a Europei de Est