Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tinerii orădeni spun NU violenței în școli

Marșul organizat la inițiativa doamnei deputat Florica Cherecheș

Tinerii orădeni spun NU violenței în școli

Peste 350 de elevi din 13 licee orădene au participat astăzi (miercuri, 30 ianuarie 2013) la Marșul organizat la inițiativa doamnei deputat Florica Cherecheș, în colaborare cu Inspectoratul Județean de Poliție Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, cu ocazia Zilei Internaționale pentru Nonviolența în Școală.

Elevii s-au adunat în fața Magazinului Crișul, de unde au pornit încolonați, însoțiți de agenți ai Poliției române, au străbătut str. Republicii și au ajuns la Casa de Cultură a Municipiului.
Marșul a avut ca scop implicarea elevilor în acțiuni educativ-preventive și informarea în direcția prevenirii delincvenței juvenile și a prevenirii victimizării. Elevii au pregătit pancarte cu mesaje pe tema violenței, iar la finalul marșului au vizionat filmul educativ „Cheia e la tine!”
Doamna deputat a subliniat importanța măsurilor și acțiunilor de prevenire desfãșurate de Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție și de Centrul Regional Oradea al Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane, precum și de Inspectoratul Școlar Județean Bihor. I-a îndemnat pe elevi să adopte o atitudine pașnică atât în școală, cât și în afara ei, să evite conflictele și să încerce să conștientizeze urmările faptelor lor pentru a nu cădea în capcane și a deveni infractori. „Fiți toleranți și acceptați-i pe cei care sunt diferiți de voi, nu-i ironizați și de asemenea, învățați să rezolvați conflictele cu ceilalți prin dialog și negociere, făcând mici compromisuri în urma cărora toți să fiți mulțumiți. Voi sunteți prezentul și viitorul nostru și de cum vă veți forma voi va depinde viitorul acestei țări!”, a spus, printre altele, doamna deputat.
În urma discuțiilor purtate cu doamna deputat Florica Cherecheș, cu doamna Ioana Indrieș, comisar-șef în cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și cu domnul comisar-șef Gheorghe Ungur, coordonator al Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane, elevii au identificat existența unor forme ale violenței în școlile din care provin, violența verbală constituind principala formă de violență prezentă în liceele orădene.
La eveniment au luat parte elevi din 13 licee: Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Colegiul Tehnic „Transilvania”, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, Liceul Teoretic „Ady Endre”, Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”, Liceul Reformat „Lorántffy Zsuzsanna”, Liceul de Artă, Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” și Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”.
(Birou parlamentar – deputat PNL Florica Cherecheș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tinerii orădeni spun NU violenței în școli.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:51:55 Ora standard a Europei de Est