Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prezentarea proiectelor finale ale studiului tematic

Vineri, la clasa a II-a Step by step

Prezentarea proiectelor finale ale studiului tematic

Vineri (25 ianuarie 2013), elevii clasei a II-a Step by step de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea (îndrumați de prof. Maria Câmpean și Simona Sere) au fost încântați să-i prezinte doamnei director, profesor Maria Onița, proiectele finale ale studiului tematic.

„Vreme de câteva săptămâni, în fiecare zi de vineri, ne-am concentrat atenția asupra studiului tematic pe care elevii l-au ales și l-au agreat – „Animale sălbatice din lumea întreagă”, ne-a spus doamna profesor Maria Câmpean. Astăzi, fiecare a venit pregătit să-și susțină proiectul în fața colegilor și părinților, dar și a doamnei director, care ne-a onorat cu prezența”.
I-am urmărit cu câtă seriozitate și-a prezentat fiecare „atestatul”, „lucrarea de licență”. Cu adevărat, ne-au impresionat prin modalitățile variate de abordare a temei și de prezentare a lucrărilor. Să vezi și să nu crezi: Iris a prezentat pe o planșă nici mai mult nici mai puțin decât lanțul trofic (adică cine pe cine mănâncă); tot cu ajutorul planșelor, dar altfel structurate și prezentate informațiile, și-au expus proiectele și Alex, Robert, Richard și Tamira; Bogdan și-a adus tableta sa de pe care ne-a făcut o prezentare PPT; Paul ne-a surprins cu ABC-ul dinozaurilor, Alexandra e un actor înnăscut care mânuiește fantastic păpușile și își modelează cu ușurință vocea de la caz la caz; Izabella ne-a uimit cu umbrele pe care mâinile și degetele sale le-au lăsat pe ecran, în sugerarea unor animale; Tabita și Alma au cântat compoziții proprii despre animale; Adrian (Pure) s-a prezentat cu o machetă, cuprinzând viețuitoare de la Polul Nord; celălalt Adrian (Lupo) a realizat felurite animale folosindu-se de pătratul Tangram; Alexia a adunat într-o machetă animalele reprezentative ale junglei; într-o prezentare PPT, Cristina s-a oprit la animale fantastice din filmul Narnia; Raul (Bancea) și-a expus proiectul sub forma unei cărticele, iar în versurile vesele ale unei poezii a „satirizat” câteva animăluțe; celălalt Raul (Vesa) l-a prezentat pe Moș Martin în mișcare pe o planșă, iar pe celelalte animale, pe ecran; Emanuel a plasat animalele pe harta lumii; Oana a decupat animale reprezentative, iar Andrei ne-a încântat cu macheta lui în care animalele au prins contur din piese lego.
Așadar, imaginația și creativitatea au zburdat din plin în crearea unor proiecte originale, la vârsta unor școlari de clasa a II-a. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prezentarea proiectelor finale ale studiului tematic.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:37:27 Ora standard a Europei de Est