Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dor de Eminescu... la Școala din Ghiorac

Iar și iară, în „altarul artistic”

Dor de Eminescu... la Școala din Ghiorac

Motto: „Fără Eminescu am fi mai altfel și mai săraci”. (Tudor Vianu)

Acum 163 de ani s-a întâmplat o minune. Întregul Univers a decis ca nașterea lui Eminescu să aibe loc pe pământ românesc, sub un luceafăr, la umbra codrului, în oglinda lacului și în parfum de flori de tei. S-au scris mii de cărți despre miile de manuscrise ale lui Eminescu, despre viața personală, despre educația, profesia, opera și nebunia unui geniu.
Elevii gimnaziști și cei mici de la Școala Gimnazială Nr. 2 din Ghiorac s-au pregătit ca la carte pentru a-i aduce un omagiu „Luceafărului poeziei românești”, Mihai Eminescu. Sub îndrumarea dnei profesor de limba și literatura română, Mariana Barbuș, elevii au participat trup și suflet la activitatea care s-a numit „Dor de Eminescu”. Activitatea a constat  într-un concurs care a cuprins patru probe: elevii și-au etalat cunoștințele privind viața și opera marelui poet, prezentarea unui recital de poezii din repertoriul eminescian. Creativitatea, originalitatea și spiritul estetic s-au concretizat în creații proprii, astfel fiecare echipă formată din patru elevi a realizat câte o lucrare cu  elemente specifice eminesciene. Creațiile au fost prezentate în fața juriului cu un deosebit simț cultural-artistic. Membrii juriului alcătuit din cadre didactice au fost profund impresionați de munca laborioasă a „micilor creatori”.
În cadrul aceluiași proiect, elevii au avut menirea de a participa cu lucrări și creații originale la organizarea unui „altar artistic”. Prin acest colaj artistic, elevii au dat dovadă de multă implicare, creativitate și competitivitate.
Cu sprijinul doamnelor directori, prof. Simuț Florica și Moldovan Denisa, organizatorii activității (prof. Barbuș Mariana, profesor coordonator Supărare Elena, prof. Cuibuș Mihaela – consilier educativ, Butișcă Loredana, Ambruș Cristian și Angelescu Eniko, precum și cadrele didactice din învățământul primar: Iancu Mia, Husăsan Mirela, Benedekfy Monika, Heredea Ileana, Heredea Raluca, Ujupan Alina și Ianoș Ion) au coordonat cu pricepere activitatea închinată lui EMINESCU.
Emoție, romantism și sensibilitate sunt cuvintele care îmi alunecă în minte când mă gândesc la Eminescu, un mare prieten al codrului și iubirii neîmplinite. (Mariana Barbuș)
Dor de Eminescu…
Al neamului scriitor,
De Eminescu ne e dor
În lumea aceasta a răsărit,
O stea strălucitoare.
 
În natură el stătea,
Ziua, noaptea se gândea,
Stelele străluceau,
Gândul lui îl luminau.
 
Poezii el scria,
Gânduri bune depăna,
Și pe noi ne învăța,
Lucruri bune dăruia.
 
Ion Creangă îl inspira,
Inspirații multe îi dăruia,
Iar, așa au devenit,
Prieteni de nedespărțit.
 
Dar, moartea i-a despărțit
Îngeri, ei au devenit
Și de sus ei ne veghează,
Stelele ne luminează.
 
Autor de lume îndrăgit,
Pentru noi el s-a jerfit,
Multe poezii scria,
Pentru țara ce-o iubea.
Matica Mariana, Brie Marian, Nan Ancuța, Zuh Gabriela, Szakacs Diana și Tomele Sebastian, din clasa a VI-a
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dor de Eminescu... la Școala din Ghiorac.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:14 Ora standard a Europei de Est