Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională

Pro Cariere a organizat, ieri, la Ramada, conferința

Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională

Miercuri, 23 ianuarie 2013, Pro Cariere a organizat la Hotel Ramada conferința „Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională”, cu participarea dlui Banyai Șandor, trainer din Budapesta (Ungaria).

Manifestarea s-a desfășurat în cadrul proiectului educațional național cu participare internațională „Copii mai încrezători” (ediția a II-a). La eveniment au participat cadre didactice din învățământul preșcolar, educatoare și profesori din Oradea și județul Bihor.
„Asociația „Pro Cariere” aduce în Oradea oportunități de dezvoltare pentru toate vârstele, pentru fiecare  carieră”, pentru ca fiecare să-și atingă succesul personal.”
„Pedagogia experiențială este pedagogia centrată pe persoană...”
Dl Banyai Sandor este trainer în cadrul Atelierului „Kalandok es Almok” (Experiențe și vise), „atelier care organizează programe de formare continuă cadrelor didactice pe plan internațional. Înființată de mai bine de 10 ani, asociația oferă programe de formare care au la bază educația experiențială, o metodă de predare-învățare bazată pe jocuri didactice utilizate atât în activități curriculare, cât și extracurriculare”.
Iată ce înseamnă pentru Banyai Sandor pedagogia experiențială.
„Care copil nu și-ar dori ca învățarea să fie o experiență plăcută?
După Carl Rogers, pedagogia experiențială „este pedagogia centrată pe persoană, care se centrează atât pe dezvoltarea persoanei, cât și pe dezvoltarea și succesul grupului”. Pedagogia experiențială apare ca sinonim al învățării prin experiență, tradus din sintagma engleză „Experiential Education”.
Pedagogia experiențială este o modalitate a învățării și dezvoltării prin acțiune. Bazele acestui curent pedagogic se pot recunoaște atât în educația în aer liber, cât și în pedagogia prin aventură, în pedagogia centrată pe persoană, în educația extracurriculară, în pedagogia jocului. Metoda este o formă a educației prin experimentare, care conduce copilul în viața reală, testând astfel valorile, cunoștințele, capacitățile și creativitatea elevilor. În procesul activ al educării, copiii au ocazia de a cunoaște consecințele reale ale experiențelor și pot ei înșiși să facă experimente utilizând cunoștințele însușite, în loc să citească sau să asculte experiențele altora. Scopul este însușirea experiențelor, apoi împărtășirea și prelucrarea acestora, iar la sfârșit extragerea concluziilor și adaptarea la alte situații asemănătoare”.
83 și 774
În cuvântul de deschidere a conferinței, organizatorii (Asociația Pro Cariere) aveau să ne facă nițel curioși cumunicându-ne două cifre: 83 și 774.
„83 reprezintă numărul de cadre didactice care cu drag participă la această a doua ediție a „Copii mai încrezători” în acest proiect. 774 reprezintă numărul de copii care au beneficiat de activități de dezvoltare personală prin intermediul acestui proiect. Fiecare din aceste numere, și 83 și 774, adună aceste persoane minunate care reprezintă schimbarea pe care vrem s-o vedem în viitor.
În prezentarea agendei, dl Banyai Sandor avea să avertizeze participanții  „Ne vom juca așa ca și la grădiniță, de-adevăratelea și vom învăța prin aceste jocuri. Apoi iar ne jucăm și la sfârșit vom vedea ce s-a întâmplat, ce s-a petrecut cu noi în timpul jocului. Cel mai important lucru este că jocul este voluntar. Nu este ceva obligatoriu. Eu invit pe toată lumea să se joace cu mine. Și fiecare dintre voi va decide dacă dorește să se joace sau să se implice. În orice moment puteți decide dacă doriți să vă implicați sau nu. Eu aduc lucruri interesante și dumneavoastră aveți sarcina, dacă vă place și credeți că este util, să duceți aceste jocuri la grădiniță și să le încercați cu copiii...”
Zeci de minute, efectiv, educatoarele au experimentat, au învățat lucruri interesante, furnizate cu tact și măiestrie de dl Banyai Sandor; așa încât, la final, fiecare participant s-a simțit mai bogat și mai fericit, fiind convinși că la rândul lor, copiii vor fi încântați să practice asemenea jocuri atractive. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:43:07 Ora standard a Europei de Est