Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Colțul micului pieton” – un nou proiect educativ

Luni, la Lic. T. „Onisifor Ghibu”

„Colțul micului pieton” – un nou proiect educativ

Polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, împreună cu Primăria Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Asociația Română pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere au lansat luni (21 ianuarie 2013), în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, proiectul educativ preventiv „Colțul micului pieton”.

Noul proiect educativ va fi derulat de polițiștii de prevenire împreună cu elevi din opt instituții școlare orădene: liceele teoretice „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, precum și școlile gimnaziale: „Nicolae Bălcescu”, „Avram Iancu”, „Dacia”, „Octavian Goga”, „Dimitrie Cantemir” și Școala Gimnazială Nr. 16.
La festivitatea de lansare a proiectului au onorat cu prezența, alături de inițiatori și organizatori, reprezentanți ai partenerilor și sponsorilor: dra Jari Vanda, președintele ARVER, Cristian Vasile – ambasador al asociației și membru fondator, dl viceprimar Ovidiu Mureșan, dna comisar de poliție Ioana Indrieș, agent–șef principal Florin Spătaru, din cadrul Poliției Rutiere, Mioara Þigan – inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor, Cristian Vereș, reprezentant al Eurolingva, Asociația Instruit – sponsor al proiectului, precum și dl profesor Mircea Pop – directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, gazda evenimentului.
În deschiderea manifestării, dra Jari Vanda, președintele ARVER, a prezentat rolul și scopul asociației vizavi de proiectul lansat luni: „Asociația realizează programe educaționale cu scopul reducerii numărului de accidente rutiere, dar și pentru inițierea unor reglementări și norme juridice care să ajute în mod concret victimele accidentelor rutiere și prevenirea producerii de astfel de accidente.
Pe parcursul derulării proiectului o să vă invităm să faceți primii pași în lumea regulilor de circulație cu noi. O să ne întâlnim mai des, în special cu mine o să vă întâlniți la mai multe ore de educație rutieră și cu dl agent principal Spătaru Florin care o să vă descrie cam ce trebuie să aveți în vedere în ideea în care nu sunteți însoțiți de părinți, când circulați singuri, ce înseamnă să fiți participanți la trafic”.
În intervenția sa, dl viceprimar Ovidiu Mureșan le-a vorbit copiilor din postura de însoțitor al copiilor săi în drum spre (și dinspre) școală, apreciind că la vârsta lor (în sală aflându-se în majoritate elevi din ciclul primar), ei au nevoie să fie însoțiți de părinți, bunici sau de frații mai mari.
„În perioada aceasta, cât sunteți încă în primele clase, trebuie să fiți însoțiți. Cu toate acestea trebuie să fiți foarte atenți când traversați, cum circulați.
Consider că inițiativa Asociației Române pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere este una lăudabilă, alături de partenerii pe care îi avem aici, un factor în plus pentru a vă conștientiza regulile de circulație și a le asimila în mod evident și un motiv de liniște pentru părinții și bunicii voștri.
Concursul care vi se propune și la cei mici și la cei din clasele V-VIII este unul inedit...
Felicitări celor care au avut această inițiativă și mult succes! Să fiți cât mai mulți premiați!”
Doamna comisar Ioana Indrieș le-a prezentat elevilor, în sinteză, conținutul acțiunilor care vor avea loc în cadrul noului proiect.  
Desene și eseuri cu tematică rutieră 
Activitățile vor fi axate pe două paliere, respectiv informarea elevilor cu privire la consecințele grave ale accidentelor rutiere și implicarea acestora în activități de prevenire a accidentelor rutiere.
Pe parcursul campaniei, la avizierul fiecăreia din unitățile de învățământ participante vor fi expuse desene și eseuri cu tematică rutieră, precum și materiale educativ preventive realizate de elevi.
Studiindu-i cum se comportă pe stradă, doamna comisar a ținut să le atragă atenția că „sunt foarte mulți cei care nu respectă regulile de circulație, deși sunt sigură că le cunosc”.
Agent-șef principal Florin Spătaru a dorit să-i sensibilizeze o dată în plus pe „cei care consideră că știu mai mult decât ceilalți sau știu totul și nu au nevoie de sfatul celorlalți; fie că sunt sfaturi venite de la cei mai în vârstă, venite de la părinți sau de la colegii care au trecut prin situațiile respective. Statisticile reflectă o realitate nu chiar plăcută..., iar exemplele sunt, din păcate, multe și nedorite, tragice și regretabile...”
Copiii au fost sfătuiți apoi să nu-i lase nici pe cei mari să încalce regulile de circulație; să le atragă atenția chiar și părinților atunci când ar dori să se angajeze în traversarea străzii prin locuri nepermise...
În plus, filmul cu tematică de circulație rutieră pe care l-au vizionat le-a prezentat consecințele grave (tragice) ale nerespectării regulilor de circulație...
Așadar, noul proiect educațional lansat luni are menirea de a instrui și educa elevii în vederea reducerii numărului de accidente rutiere în care sunt implicați elevii de vârsta lor. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Colțul micului pieton” – un nou proiect educativ.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:25 Ora standard a Europei de Est