Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Orădenii s-au arătat interesați de „Bucuria vieții”

Joi, la Casa de Cultură a Sindicatelor

Orădenii s-au arătat interesați de „Bucuria vieții”

Liga Studenților din Oradea, Asociația Prologos, Asociația „Gheorghe Șincai” a Studenților la Istorie și Studentocrația au organizat joi, 17 ianuarie 2013, la Casa de Cultură a Sindicatelor, conferința „Bucuria vieții”, susținută de Pr. Iustin Miron, starețul Mănăstirii Oașa din județul Alba și Pr. Pantelimon Șușnea, pictor iconar, de la aceeași mănăstire.

Nu am mai văzut atâta lume în sală de la întâlnirea cu Dan Puric. Semn că orădenii sunt interesați de „bucuria vieții”.
„Suntem creați de Dumnezeu pentru bucurie”
„Bucuria stă însăși la temeiul creării oamenilor de către Dumnezeu. Deci face parte din definiția noastră cea mai profundă...”, ține să precizeze părintele Pantelimon în deschiderea conferinței, pentru ca, la un moment dat să ne avertizeze „că, de multe ori, în ziua de astăzi, ne este confiscată viața. De multe ori, nu ne mai trăim noi viața, ci alții ne trăiesc viața noastră. Trebuie să fii tu însuți ca să poți să gândești. Trebuie să ne regăsim viața noastră. Trebuie să fim din nou stăpâni pe viața noastră... Ni se spune ce să trăim. Ne sunt, am putea spune, în oarecare măsură, dirijate și sentimentele, sunt consumate și sentimentele și trăirile noastre, încât s-a ajuns la un pustiu al vieții.
Ce treabă au călugării să vină să ne vorbească despre frumusețea lumii, se-ntreba părintele Pantelimon. Când ei au fugit de lume! Am fugit de lume și fugind de lume am descoperit lumea. Așa cum este ea... Pentru că pe măsură ce te apropii de Dumnezeu, începe din nou lumea să strălucească. Când te apropii de Dumnezeu, și intră Dumnezeu în viața ta și începe Dumnezeu s-o lumineze, toate cele luminate de Dumnezeu încep să-și dezvăluie sensurile. Și din această curățire a vieții, începi să te bucuri de toate. Începi să te bucuri de fiecare zi pe care o ai în față. Începi să te bucuri de toate lucrurile făcute de Dumnezeu. Începi să te bucuri de oamenii din jurul tău. Începi să te bucuri inclusiv de necazurile vieții pe care le ai pentru că necazurile încep să capete un sens. Nu mai sunt singur pe  calea necazurilor...”
„Bucuria se naște în contact cu frumusețea”
Rezumând cele spuse de părintele Pantelimon, „care este mai sensibil, este pictor”, părintele Iustin și-a început intervenția afirmând că „bucuria se naște în contact cu frumusețea. Este atâta frumusețe în jurul nostru încât, dacă o privești, nici nu mai poți să vorbești. Este frumusețea nevăzută a ideilor, frumusețea gândurilor..., frumusețea lăuntrică a oamenilor, frumusețea naturală a lumii în care trăim.
De multe ori tindem să confundăm bucuria cu plăcerea, a ținut să sublinieze părintele Iustin, chiar dacă bucuria este la polul opus, față de plăcere. Bucuria presupune un suflet blând. Bucuria vine dinlăuntru. Plăcerea presupune un suflet gol și vine din afară. Bucuria vine din suflet, plăcerea vine din simțuri. Bucuria este creație, plăcerea este distracție. Bucuria dă, se manifestă în afară, iar manifestarea în afară a bucuriei este veselie, asta este diferența între bucurie și veselie. Veselia este o manifestare în afară a bucuriei. Ori plăcerea vine din exterior spre interior, este acel care ne cere. Cel care merge pe plăcere cere, așteaptă să-i vină plăcerea. A fi bucuros înseamnă a fi armonios, a fi echilibrat, a fi frumos, a fi împlinit, a fi, cum am spus, la modul profund și la nivelul sufletului...
În continuare, părintele Iustin a introdus în ecuație frumusețea, conștiința, binele și răul.
„Confundăm adesea binele cu răul. Cine face diferența dintre bine și rău? Conștiința. Conștiința spune care este binele și care este răul. Și ce este conștiința? Părintele Arsenie Boca zice că „este glasul lui Dumnezeu în om”. Deci, la un capăt al conștiinței este Dumnezeu, la celălalt capăt este omul. Este o realitate divino-umană. Conștiința! Și ea este ca o scânteie luminoasă, este ca o lumină a minții. Ea ne luminează. Și mintea luminată de conștiință vede care este binele și care este răul. Fără conștiință, amestecăm valorile. Și-atuncea și trăirea lor este amestecată. Amestecăm bucuriile. Este foarte important să ne respectăm conștiința. Să-nvățăm să lucrăm la lumina conștiinței...”
Concluzionând, părintele Iustin avea să sublinieze că „orice virtute este o cale a bucuriei. Și dacă vreți să apucați pe calea asta, a bucuriei, apucați virtutea care vă este mai la îndemână. Și putem să spunem că Dumnezeu este bucurie...” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Orădenii s-au arătat interesați de  „Bucuria vieții”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:15 Ora standard a Europei de Est