Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lăsați copiii să vină la mine!

Proiectul educațional

Lăsați copiii să vină la mine!

Clasele I A și E de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea au demarat, la 1 decembrie 2007, proiectul educațional „Lăsați copiii să vină la mine!” cu scopul de a le stârni și cultiva elevilor interesul pentru cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu, sensibilizarea părinților (a comunității locale, în general) prin implicarea acestora în activități, culegerea și valorificarea unor materiale menite să păstreze și să ducă mai departe datinile, obiceiurile și tradițiile noastre strămoșești.

Activitățile proiectului vizează participarea directă a elevilor din cele două clase (îndrumate de învățătoarele Aurelia Susan și Georgeta Tifor) la o serie de acțiuni în comun, atât în școală, cât în afara ei, cu implicarea părinților și a altor elevi din școală, a comunității locale.  
În demersul său educațional, echipa de proiect este convinsă de faptul că „Omul poate deveni om doar cu ajutorul educației, și mai ales a educației religioase. Pr. conf. Constantin Galeriu spunea: ”Prin deschiderea harului către Absolut, o educație creștină autentică întemeiază și susține toate valorile, toate formele de educație”.
În luna decembrie, elevii învățătoarelor Aurelia Susan și Georgeta Tifor au participat la slujbe religioase (de ziua Sf. Apostol Andrei și a Sf. Nicolae, iar în luna ianuarie, de ziua Sf. Ioan Botezătorul), la întâlniri cu preoți (cu pr.drd Emilian Susan), au susținut un recital de colinde (la biserica cu hramul „Buna Vestire” din Oradea), au realizat desene, colaje și picturi pe teme religioase, machete tematice, pe care le-au expus în cadrul unei expoziții,  au confecționat jucării pe care le-au dăruit copiilor internați la Spitalul de copii, ambalate în pachete cu dulciuri, au prezentat o sebare dedicată sfintelor sărbători de Crăciun, au gândit proiecte tematice pentru perioada ianuarie-iunie 2008.
Activități viitoare
Din bogata paletă de activități, în perioada martie - iunie, sunt programate următoarele: o serbare dedicată femeilor – mame din școală (în 6 martie 2008, sub genericul „Mama - icoana din sufletul copilului”); „Buna Vestire” - o vizită la Mănăstirea Sf. Cruci (în 25 martie); „Iepurașul aduce daruri” – vizită la Centrul de plasament Oradea (în 23 aprilie); „Hristos a înviat!” – o reîntâlnire cu pr. drd. Emilian Susan (29 aprilie); participare la manifestările dedicate Zilei eroilor (în 5 iunie).
Cu siguranță că și aceste acțiuni prinse în proiectul educațional își vor realiza obiective propuse cunoscând faptul că membrii echipei de proiect au experiență în coordonarea, desfășurarea și implementarea programelor și proiectelor educative la nivel local și interjudețean. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lăsați copiii să vină la mine!  

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:18:59 Ora standard a Europei de Est