Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneriat pentru calitate la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea

Joi și vineri

Parteneriat pentru calitate la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea

Joi și vineri, 17 și 18 ianuarie 2013, reprezentanții a șase școli cu profil tehnic din țară s-au reunit la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea, în cadrul proiectului: „Parteneriat pentru calitate. Îmbunătățirea calității educației și formării profesionale prin rețele parteneriale”.

În cadrul acestui proiect - Rețele parteneriale, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” este inclus în Rețeaua 7 Electric și electromecanică 2 - ElectrO07, alături de Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu” din Târgoviște (care este și Centru de resurse), Colegiul Tehnic „Paul Dimo” Galați, Colegiul Tehnic „Henri Coandă” Tulcea, Colegiul Tehnic Energetic Constanța și Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Iași.
Întâlnirea de la Oradea a fost cea de-a cincea activitate peer learning din cadrul proiectului și a avut ca temă  „Exemplificarea practică a modalității de realizare a programului de instruire practică comasată. Vizită la partenerul economic”.
Partenerii invitați la acțiunile propuse de reprezentanții școlii orădene prof. Roiti Silviu, prof. Hoduț Viorel, prof. Șaitoș Dorel (director al C. T. „Traian Vuia”), prof. Petrică Adriana (director adjunct)  sunt: I.S.J. Bihor (reprezentat de dl ing. Florian Mieluț – inspector școlar de specialitate), A.J.O.F.M. Bihor (reprezentată de dl inspector Teofil Popa) și firmele:  CONNECTRONICS (reprezentată de ing. Octavian Mălan), AUTO BARA, CELESTICA (reprezentată de dra ing. Loredana Todoran), ELECTRICA și  COMAU ROMANIA.
Despre proiect
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin  Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013; Contract nr. POSDRU/85/1.1/S/57551.
Obiectivul general: Îmbunătățirea sistemului de educație și formare profesională inițială, prin dezvoltarea de instrumente și metodologii pentru implementarea Cadrului Comun European de Referință pentru Asigurarea Calității în formare profesională (EQARF) în învățământul profesional și tehnic (IPT), utilizând rețele parteneriale între școli.
Obiective specifice:
*Dezvoltarea cadrului operațional pentru implementarea Cadrului Comun European de Referință pentru Asigurarea Calității în formare profesională (EQARF) în IPT. 
*Dezvoltarea rețelelor parteneriale între școli. 
*Formarea actorilor cheie implicați în asigurarea calității în IPT.
Grupul țintă căruia i se adresează proiectul este format din: 96 de membri ai consiliilor de administrație, 96 de membri ai comisiilor de evaluare și asigurare a calității, 42 de inspectori cu funcții de monitorizare și control din inspectoratele școlare.
Viziunea Rețelei 7 este „Să educăm generații originale, tinere talentate, inovative și creative!” iar misiunea constă în „creșterea importanței calificărilor pe piața muncii din domeniul electric și electromecanic prin îmbunătățirea calității actului educațional din cadrul rețelei ELECTRO07”, afirmă reprezentanții Rețelei 7 - Electric și electromecanică 2.
„Vizita la partenerul economic - CONNECTRONICS – a fost o plăcută surpriză, deosebit de utilă și eficientă, iar reuniunea de proiect o considerăm ca fiind un bun prilej de a împărtăși din experința colegilor parteneri și de a promova bunele practici în domeniul electric și electromecanic pentru îmbunătățirea calității actului educațional”, ne-a declarat dl prof. Silviu Roiti. (Ovidiu Dan)P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Parteneriat pentru calitate la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:38 Ora standard a Europei de Est