Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educațional „Eminescu prin ochi de copil”

La Școala Gimnazială „Oltea Doamna”

Proiectul educațional „Eminescu prin ochi de copil”

Pentru omagierea poetului național Mihai Eminescu, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea s-a desfășurat proiectul educațional „Eminescu prin ochi de copil”

Proiectul s-a născut în urma unei întruniri a comisiei metodice a claselor a II-a (comisie din care fac parte: profesor Cristiana Vidican -II A, Doina Sabău - II B, Rodica Fechete - II C, Luciana Morlocan - II D și Mirela Moș - II E).
„Pornind de la ideea că Eminescu este pentru noi ceea ce este Goethe pentru germani, Shakespeare pentru englezi, Dante pentru italieni, geniul în care s-au întâlnit deopotrivă de ridicate puterea de invențiune cu aceea de reflecțiune critică; că e maestrul care a știut alege metalul pur și nobil de minereul brut al sufletului nostru; am început acest proiect la nivelul comisiei claselor a II-a, însă curând el a atras și alte clase din școala noastră”, ne-a declarat prof. Cristiana Vidican – coordonatorul de proiect.
Așa încât, din echipa de proiect, coordonată de prof. Cristiana Vidican, au mai făcut parte: prof. Elena Pavel - I C, inst. Daniela Dohotariu - I E, I F - prof. Ilinca Tămășan, III B - prof. Diana Borz, IV B - prof. Viorica Mitran și IV E - prof. Romelia Ciarnău.
 „Proiectul demarat se întinde pe un an de zile, având teme adecvate propuse pentru fiecare lună. Din ele spicuim: prezentări PowerPoint, cuprinzând prezentarea vieții și activității marelui poet - Să-l cunoaștem pe Luceafăr; recitări - audieri de poezii și cântece pe versurile poetului; Eminescu Luceafărul - Eu, o mică stea - șezătoare literară; Cu Eminescu prin oraș - împărțirea de poezii eminesciene redate artistic de elevii claselor implicate în proiect; expoziții de protofolii, desene, colaje, picturi din opera Luceafărului, realizate de elevi; Concursul literar „Eminescu în sufletul meu”...
Săptămâna ce tocmai s-a încheiat i-a aparținut geniului, iar elevii s-au străduit prin toate activitățile propuse să-i aducă respectul cuvenit: au realizat portofolii, au ales poezia preferată pe care au redat-o artistic, au realizat compoziții plastice pornind de la vasta opera eminesciană, izvor nesecat de inspirație: lacul cu nuferi, lebăda pe ape, noaptea, luna și cerul lui Eminescu, teiul, codrul; dar și lucrări în cadrul orelor de abilități în care s-au întrecut în colaje, lipire, decupare, mototolire a hârtiei, realizare de machete, asamblare de materiale diferite... rezultatele fiind dincolo de așteptări și întărindu-ne convingerea că obiectivele acestui proiect au fost realizate prin implicarea activă a tuturor elevilor.
În final, micii artiști au primit și diplome, au fost lăudați și apreciați prin calificative”, a adăugat dna profesor Cristiana Vidican. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:10 Ora standard a Europei de Est