Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cunoașterea și înțelegerea rolului psihologului în diferite organizații...”

Interviu cu dna lector univ. dr. Camelia Dindelegan

„Cunoașterea și înțelegerea rolului psihologului în diferite organizații...”

Deschidem prima pagina (filă) a lui 2013 cu interviul pe care l-am realizat recent cu doamna lector universitar doctor Camelia Dindelegan, de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, Departamentul de Psihologie.

-Doamnă dr. Camelia Dindelegan, într-o conjunctură fericită, aveam să aflăm că la ora actuală aveți publicate vreo opt cărți, ceea ce nu e puțin lucru. Când v-a apărut prima carte?
-Prima carte am publicat-o în 2004; este vorba despre „Elemente de psihopatologie și psihologie clinică”. Ea a fost urmată de alte patru, în 2006, 2008 și 2010, publicate la Editura Universității din Oradea. Următoarea carte „Psihopatologie și psihologie clinică” (2012), ediția a II-a revăzută și adăugită (vol. I), a apărut la Editura Institutul European din Iași, iar ultimele două, la Editura Sper din București: „Incursiune în psihopatologie și psihologie clinică” (2012), „Scheme cognitive în depresie și alcoolism” (2012). Tot în 2012, mi-am propus și am reușit să public, împreună cu o colegă de la catedra de psihologie, articolul „The Young Cognitive Schema Qestionnaire-S2: reability, validity indicators and norms in a romanian clinical and non-clinical population”, în revista cotată ISI „Journal of Cognitive and Behavioral Psychotherapies”, vol. XII (2012), Nr. 2, September, pp 219-229.
-Schimbând registrul și intrând în domeniul manifestărilor științifice, ne-amintim de Conferința Națională a Psihologilor Școlari, ediția a III-a, desfășurată la Băile Felix, în noiembrie 2011, care avea să vă ofere motive de încântare...
-Într-adevăr, eu aveam motive reale de încântare, așa după cum ați precizat, pentru că la respectiva conferință națională participa și dl prof. univ. dr. Nicolae Mitrofan, decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației, de la Universitatea din București, care mi-a fost îndrumator de doctorat.
-Dar să revenim la bilanțul nostru. Care ar fi cele mai importante manifestări științifice la care ați participat în anul care tocmai s-a încheiat?
-Două ar fi evenimentele mai importante, ambele desfășurate în luna mai; e vorba de conferința din 10 mai, cu tema „Economia și realitățile psihologice ale lumii contemporane”, organizată de Facultatea de Drept și Științe Economice din cadrul Universității Agora, iar două săptămâni mai târziu, în perioada 25-27 mai, aveam să particip la Congresul Internațional de Psihologie „Cercetarea modernă în psihologie” de la Sibiu, cu două lucrări: „The Influences of nonadaptative cognitive schemes on alcohol related disorders” și „Studiu comparativ privind schemele cognitive dezadaptative ale persoanelor cu tulburare depresivă și persoane nonclinice vs persoane diagnosticate cu tulburare de dependență etilică”, lucrări publicate în extenso în volumele congresului.
-Mult mai numeroase au fost însă manifestările organizate pentru informarea și implicarea tinerilor, nu neapărat studenți, după câte știm.  
-Așa este. În luna martie, am organizat o masă rotundă în comuna Cărpinet, prilej cu care le-am prezentat tinerilor din mediul rural specializarea Psihologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane; în lunile mai – iunie, cu ocazia târgului de ofertă școlară, organizat la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, am prezentat specializarea Psihologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane. În 23 mai, am organizat o masă rotundă la S.C.Romeur, privind problemele legate de gândirea irațională din perspectiva agentului economic, cât și a clientului, precum și tehnici de a face față stresului. În iunie, la Spitalul de Psihiatrie Nucet, am avut o masă rotundă cu tema „Instrumentele psihologice utilizate în procesul de evaluare clincă”; în luna noiembrie am organizat o masă rotundă în cadrul Spitalului Municipal „Ep. N. Popoviciu” din Beiuș, privind „Importanța psihodiagnosticului și evaluării psihologice și relevanța psihoterapiei în spitale”; tot în noiembrie, am avut o dezbatere la Spitalul de Psihiatrie și Măsuri de Siguranță Ștei privind importanța psihologului clinician în spital.
Sunt acțiuni concertate care au avut un scop bine definit: cunoașterea și înțelegerea rolului psihologului în diferite organizații, spitale, școli, firme sau alte instituții. 
-Ne-am întâlnit la inaugurarea Laboratorului de psihologie și terapii nemedicamentoase, dar și mai des la Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu”.
-Aceasta pentru că îmi desfășor activitatea didactică, atât laboratoarele, cât și practica de specialitate cu studenții, în cadrul Secției de Psihiatrie a Spitalului Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu” din Oradea; din anul 2001, lucrez în acest spital ca psiholog clinician, iar din 2009 coordonez activitatea Laboratorului de psihologie și terapii nemedicamentoase.
-În încheierea discuției noastre, am dori să punctați câteva dintre proiectele anului 2013.
-Chiar peste două zile, joi, 10 ianuarie, voi susține o conferință la Universitatea Partium, cu tema „Dependența de jocurile de noroc – compulsive și patologice”, în fața studenților de la specializările asistență socială și sociologie; în 23-24 martie 2013, am fost invitată la București, să susțin un workshop în cadrul Conferinței Internaționale de Psihoterapie Experiențială și Dezvoltare Personală Unificatoare „Interconexiuni creative în psihoterapie, psihologie clinică, educație și optimizare umană”, ediția a IV-a, ocazie cu care Societatea de Psihoterapie Experiențială Română (Institutul SPER) dorește să facă lansarea celor două cărți ale mele, scoase la Editura Sper. Doresc apoi să desfășor o activitate interactivă, să aduc față în față masteranzii și studenții din anul III. Sper să nu ratez nici în acest an Congresul Internațional de la Sibiu, iar în toamnă catedra noastră va organiza cea de-a IV-a ediție a Conferinței  Naționale a Psihologilor Școlari. Dar, cu siguranță, voi avea parte și de alte manifestări științifice pe domeniul psihologie clinică și psihoterapie...
-Vă mulțumim pentru interviu și vă urăm realizarea tuturor proiectelor!
Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:57 Ora standard a Europei de Est