Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Împreună, în tradiționala tabără de iarnă

Cercetași români și italieni, tineri români și maghiari

Împreună, în tradiționala tabără de iarnă

80 de cercetași români și italieni, și 50 de tineri de la Liceul „Don Orione” din Oradea și Liceul „Sfântul Iosif” din Debrecen (Ungaria) au fost în tabăra de iarnă.

Tinerii din Comunitatea „Don Orione” după ce au petrecut împreună  sărbătorile de Crăciun și de Anul Nou (Sfintele Liturghii, colidatul prin familii, revelionul alternativ…) au plecat în tradiționala tabără de iarnă.
Pe 2 ianuarie 2013, au urcat la munte tinerii cercetași (Noviciat, Clan-Foc, Co.Ca) din „Comunitatea Scoutiștilor Orionini” și frații noștri cercetași italieni (Părintele Matteo, Roberto, Elena, Fadil și Elena Santi) din Oderzo-Veneto. Pe 7 ianuarie i-au urmat cercetașii din grupul Reparto și în același timp, dar în altă locație, tinerii de la Liceul „Don Orione” și „Sfântul Iosif” din Debrecen (Ungaria). Taberele s-au desfășurat la  Cabana Sebișel, respectiv la pensiunea „Marydor” din Gârda.
Am petrecut zile memorabile în natură, dar mai ales în comuniune cu cercetași italieni și tineri de la Liceul „Sfântul Iosif” din Debrecen. Chiar dacă puțini cunoșteau limba italiană și maghiară, asta nu a fost un impediment pentru a comunica. Fie că am încercat o română combinată cu italiană, maghiară sau cu engleză, fie că ne-am înțeles din priviri, cu toții am reușit să ajungem unii în inimile celorlalți. Sfintele Liturghii au fost celebrate de Părintele Matteo și Părintele Mihai în italiană și română.
Am avut și zăpadă, ce-i drept, nu multă, dar nici puțină. Exact cât să se marcheze aceste tabere și pentru a le face mai frumoase. Jocurile în zăpadă și bătăile cu bulgări au fost nelipsite.
Serile au fost înfrumusețate prin scenete, jocuri, cântece, momente spirituale și discuții pe diverse teme. De neuitat este sloganul „ENTUZIASM” care a însoțit toate activitățile.
Și ce tabără ar fi fost aceea fără un joc de noapte? Ei bine, chiar dacă am fost cu toții foarte adormiți și chiar dacă nu am fost la fel de „entuziaști” precum în timpul zilei, ne-am distrat și am alergat până când ne-au lăsat puterile.
Inclusiv jocul „Îngerașii” a avut un efect pozitiv asupra noastră. Faptul că trebuia să fim îngerașul cuiva ne-a făcut să comunicăm mai mult și să ne gândim în permanență la nevoile celuilalt mai presus de ale noastre.
Credem că au fost tabere foarte reușite, iar noi am fost mai respectuoși și mai atenți comparativ cu alte tabere. Totul merge înspre bine. Momentul cel mai greu a fost cel al despărțirii de prietenii noștri cercetași din Italia și tinerii liceeni din Debrecen, dar în același timp având speranța și bucuria că ne vom întâlni în tabăra de vară.
Mulțumim bunului Dumnezeu și Comunității „Don Orione” din Oradea că ne-au dat posibilitatea să trăim încă o dată o asemenea aventură. „Întotdeauna fii gata!”
Pr. Mihai Fechetă
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Împreună, în tradiționala tabără de iarnă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:46:01 Ora standard a Europei de Est