Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

România, țară cu educație de subzistență!

ANOSR și CNE iau poziție

România, țară cu educație de subzistență!

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Consiliul Național al Elevilor (CNE) consideră că bugetul de 3,14% din PIB (4,4 miliarde euro) anunțat de Guvernul României prin „Bugetul Cetățeanului” condamnă Educația și Cercetarea la încă un an de subperformanță și inechitate, cu efecte grave asupra dezvoltării pe termen lung a României.

ANOSR și CNE atrag atenția asupra faptului că cea mai profitabilă și importantă investiție pentru un stat este cea făcută în educație și solicită suplimentarea bugetului pentru acest domeniu și prevederea unei creșteri anuale care să conducă rapid la respectarea procentului de 6% din PIB asumat de partidele politice din România prin Pactul Național pentru Educație.
Reprezentanții studenților români au solicitat deja o întâlnire oficială cu miniștrii responsabili de Educație și Învățământ Superior pentru a discuta prioritățile studenților, inclusiv cele asumate deja de reprezentanții puterii și cele care constituie obligații legale. Dintre asumările și obligațiile legale existente amintim:
*Creșterea subvenției cămine – cantine cu 30% ( creșterea a fost agreată de ministrul Ecaterina Andronescu în mandatul anterior, fără specificarea procentului minim);
*Respectarea prevederilor Statutului Studentului și Legii nr. 1/2011 a Educației Naționale privind facilitățile acordate studenților și valoarea burselor;
*Creșterea veniturilor tinerilor angajați din educație și a medicilor rezidenți prin acordarea de deduceri fiscale și a altor măsuri - asumate prin programul de guvernare al Uniunii Social Liberale, punctul 74 (documentul publicat înainte de alegerile parlamentare - [1]) și sugerat prin programul de guvernare 2013 – 2016 bazat pe „principiul protejării și încurajării familiei, ceea ce înseamnă acces la locuințe decente, la educație și sănătate de calitate, la infrastructuri și comunicații moderne, la mediu sănătos, la timp liber” [2]
*Investiții în construirea de cămine și alte măsuri menite să asigure accesul tinerilor din familii cu venituri reduse și alte categorii defavorizate la învățământul superior: asumate indirect prin programul de guvernare 2013 – „accesul liber și egal la educație și la sănătate și care să asigure cetățenilor români o viață demnă[2]
Reprezentanții elevilor din România aduc la cunoștință Guvernului României prioritățile elevilor, conform asumărilor reprezentanților instituției:
*Revizuirea planurilor cadru și a curriculumului, pentru revizuirea conținuturilor manualelor școlare; adaptarea învățământului profesional și tehnic la cerințele agenților economici; [2]
*Modernizarea procesului de predare-învățare cu ajutorul tehnologiilor informațiilor și comunicării; conectarea tuturor școlilor la internet prin conexiuni de mare viteză, obiectiv stipulat în programul de guvernare al Uniunii Social Liberale [1] și sugerat în programul de guvernare 2013-2016;[2]
*Investiția în construirea campusurilor școlare destinate asigurării serviciilor de educație până la nivel liceal (burse, cantine, cămin și/sau transport zilnic asigurat) [1]
*Investiția în construirea și reabilitarea bazelor sportive, respectiv a secțiilor sportive de la nivelul unităților de învățământ preuniversitar. [1]
ANOSR, CNE și o serie de alte organizații au transmis încă din octombrie principalilor decidenți politici o listă de priorități deosebit de importante în viziunea tinerilor, prin „Scrisoarea Deschisă pentru Viitorul României”. Aceasta poate fi consultată aici: http://www.petitieonline.com/pentruviitor
„Redresarea școlii  românești nu va întârzia să apară atunci când finanțarea alocată dezvoltării educației va acoperi necesitățile sistemului de învățământ. Formarea calitativă a viitorilor cetățeni adulți ai României depinde de cât de mult investim în sistemul educațional. Anul 2013 trebuie să fie anul în care accesul copiilor din mediul rural la școală să nu mai fie o problemă, iar calitatea condițiilor de predare-învățare să fie la standarde adecvate”.
Andrei-Bogdan Petre, președinte CNE
„Degeaba vorbim despre educație ca prioritate națională dacă o finanțăm cu jumătăți de măsură. De la fuga tinerilor de locuri de muncă în educație la fapul că cei din mediul rural, din familii sărace sau dezavantajate ajung cu greu să termine o facultate, problemele sunt foarte clare, foarte mari și au fost prezentate în nenumărate rânduri. Este timpul ca decidenții să trateze cu mai multă responsabilitate viitorul României!”
Mihai Dragoș, președinte ANOSR.
Pentru mai multe detalii puteți oricând să ne contactați:
Andrei-Bogdan Petre, președinte CNE
Mihai Dragoș, președinte ANOSR
andrei.bogdan@consiliulelevilor.org     
mihai@anosr.ro
Referințe utile:
[1] Programul de guvernare al USL propus în campania electorală pentru alegerile parlamentare: http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2012-11-8-13575712-0-program-guvernare-usl.pdf
[2] Programul de guvernare 2013-2014: http://www.gov.ro/programul-de-guvernare-2013-2016__l1a117322.html

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:00:53 Ora standard a Europei de Est