Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Unirea – punte între principatele Moldovei și Munteniei

Proiectul educativ - o punte între școli (Lic. Ped. și Șc. nr. 11)

Unirea – punte între principatele Moldovei și Munteniei

În cadrul proiectului educativ în parteneriat „Punte între școli”, în anul școlar 2007-2008, se află în derulare o serie de activități în care sunt direct implicate două clase de elevi: a II-a A (inst. Maria Donca) de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” și a II-a D (inst. Dorina Brânzaș) de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11, din Oradea

Cu un reușit precedent la seria anterioară de elevi ai celor două doamne învățătoare, puntea între școli s-a reclădit încă și mai însuflețită în acest an școlar, în care se face simțită experiența acumulată în colaborarea între grupuri școlare de vârste semene, chiar dacă din instituții diferite.
După ce au învățat împreună colinde în decembrie, copiii s-au reîntâlnit în 24 ianuarie pentru a sărbători împlinirea celor 149 de ani de la Unirea Moldovei cu Muntenia. De această dată, au ales ca și cadru perfect adecvat Muzeul Militar din Oradea. În vecinătatea uniformelor militare, a armelor și steagurilor de pe vremea anilor 1859 și din alte perioade semnificative pentru istoria românilor, școlarii s-au simțit inspirați. Ei au redat cu sensibilitate și dăruire profilul unor personaje devenite deja legendă pentru noi, românii: Alexandru Ioan Cuza și înțeleptul moș Ion Roată. Prin dramatizările pe care și le-au pregătit cu conștiinciozitate, elevii au reliefat calitățile ieșite din comun, dovedite încă din anii copilăriei, ale celui ce urma să fie ales peste ani ca domnitor al Principatelor Române Unite: cinstea și omenia, grija pentru cei aflați la nevoie, simțul dreptății și istețimea. Lecturile alese pentru interpretare au fost cum nu se poate mai potrivite:  „Moș Ion Roată și Vodă Cuza” de Ion Creangă, „Ulcica cu smântână”  și  „De-a v-ați ascunselea” de Crina Decusară Bocșan. De remarcat că elevul care l-a interpretat pe moș Ion Roată, deși a absentat de la ore fiind bolnav, a ținut neapărat să fie prezent la muzeu, alături de colegii și prietenii săi, chiar dacă avea febră!
La atmosfera sărbătorească a contribuit și ținuta tradițională a copiilor: costumele populare pe care au dorit să le poarte cu mândrie! Pe piept, cocardele tricolore au strălucit și au încălzit inimile. Tricolorul s-a aflat alături de harta României, reconstituită de către școlari din cele trei provincii românești: Transilvania, Moldova și Muntenia. Lângă aceste prețioase însemne, s-a încins și hora în care s-au prins cu veselie toți copiii.
La final, n-au lipsit pozele de grup, cu toți cei prezenți, ca amintire a unor momente deosebite trăite la ceas de sărbătoare. (Dora & Minodora)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați  Galeria foto: Unirea  – punte între principatele Moldovei și Munteniei.

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:20:27 Ora standard a Europei de Est