Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Generația internetului își programează căsătoria online

De la Primăria Oradea

Generația internetului își programează căsătoria online

Prima operațiune în aplicația de programare a căsătoriilor, din anul 2013, a fost făcută pe internet, de pe pagina oficială a municipiului – oradea.ro, secțiunea servicii online, la 1 minut și 30 de secunde de la intrarea în noul an.

Primul cuplu care și-a programat căsătoria, pe anul 2013, a optat pentru a spune DA în fața ofițerului de stare civilă pe data de 16 iunie, de la ora 12,00 în Sala Mare a Primăriei mun. Oradea.
De altfel în noaptea de revelion,
în intervalul orar 0,00 – 0,10 (în 10 minute de la miezul nopții) 14 perechi, respectiv
în intervalul orar 0,00 – 01,00 (în prima oră a anului nou) 56 de perechi
și-au rezervat data, ora și locația în care urmează a-și încheia căsătoria în acest an.
Programarea căsătoriilor a fost posibilă începând cu data de 01 ianuarie, ora 00,01 – on-line, respectiv continuă începând cu prima zi lucrătoare (3 ianuarie 2013), de la ora 8,30 la ghișeul Căsătorii din cadrul Compartimentului de Stare Civilă.
Din analiza informațiilor înscrise de către persoanele interesate, în aplicația online de  programare a căsătoriei, reiese că majoritatea celor care urmează să spună DA în fața ofițerului de stare civilă și au ales modalitatea de a programa evenimentul pe internet, sunt persoane născute între anii 1980 – 1993, adică de generație tânără, care utilizează frecvent calculatorul.
La ora 13,00, în ziua de 3 ianuarie 2013 – data întocmirii acestui comunicat Compartimentul de Stare Civilă se afla într-o moderată activitate de programare a căsătoriilor la ghișeu.
Internetul ușurează relația administrație – cetățean
Tocmai datorită acestei dinamici a utilizării internetului în rândul populației, S.P.C.L.E.P. Oradea utilizează aplicații informatice menite să ușureze relația administrație – cetățean.
Amintim că, pe lângă aplicația de Programare a căsătoriilor, cetățeanul poate utiliza aplicația online de Programare a prezenței la ghișeu în vederea depunerii cererii și a actelor necesare pentru obținerea cărții de identitate. În acest fel cetățenii care au un program încărcat au șansa de a fi așteptați de un funcționar disponibil numai pentru ei, la ghișeu, fără a mai sta la cozi, după alții.
Cele două aplicații on-line au inspirat multe alte administrații publice locale din țară, (ex. Cluj-Napoca, Iași etc).
De asemenea, în perioada 3 decembrie 2011 – 3 ianuarie 2013,  la 13 luni de când am lansat noua pagină de web a Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor a mun. Oradea, 96.000 de interogări au fost făcute de persoanele interesate din diverse localități din România și străinătate.
Site-ul cuprinde informații utile pentru cetățean despre:
*localizarea punctelor de lucru ale S.P.C.L.E.P. 
*modul în care se pot realiza înregistrările actelor și faptelor de stare civilă,
*modul de eliberare a certificatelor de naștere, căsătorie și deces,
*modul de eliberare a actelor de identitate pentru diverse motive
Toate informațiile despre felul în care pot obține dovezi privind statutul civil și identitate persoanei, obligatorii  pentru toți cetățenii, sunt prezentate sub forma unui ghid practic ce conțin:
-descrierea procedurii
-documentele primare necesare a fi prezentate
-termen de soluționare
-locul de desfășurare a relației cu publicul
-datele de contact ale fiecărui compartiment
-programul de lucru cu publicul
legislație aplicabilă
-ce este important de știut în urmarea unei proceduri privind obținerea unor acte de stare civilă/ identitate.
Adaptat la cerințele vremii, site-ul S.P.C.L.E.P. Oradea conține și 4 servicii online ce pot fi accesate de cetățean chiar de acasă:
*Programarea căsătoriilor – online – Un simplu click și te-ai programat!
*Programarea prezenței la ghișeu – Birocrație fără cozi!
*Descărcarea unor formulare necesare eliberării actelor de stare civilă și identitate
*Suport live – răspuns la întrebări legate de starea civilă și evidența persoanelor în timp real.
Scopul acestor aplicații este de a furniza informațiile necesare diverselor proceduri administrative, fără a fi necesară prezența la ghișeele administrației publice locale de mai multe ori, în privința obținerii actelor de stare civilă și identitate. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 08:05:28 Ora standard a Europei de Est