Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Constituirea unei asociații

Avocatul TV (7)

Constituirea unei asociații

nmulțiți salariul minim brut pe economie cu 100 și aveți banii pentru înființarea unei fundații.

Tot mai multe persoane se asociază în vederea creării unei fundații sau a unei asociații, unii dintr-un spirit civic de lăudat, alții având scopuri proprii.
După ce am reușit să ne eliberăm din corsetul comunismului, libertățile dobândite s-au tradus și prin tot soiul de inițiative, organizații, fundații, care mai de care orientate să servească respectarea principiilor fundamentale privind drepturile omului și nu numai. Organizațiile non-profit au cunoscut o popularitate mult ovaționată de către cetățeni, mai ales că s-au îngrijit de golurile societății, uitate să mai fie umplute de către stat.
Asociațiile, reglementate prin ordonanța de Guvern 26/2000, sunt niște entități create pentru a deservi unui anumit scop. Acestea nu au un caracter patrimonial, deci nu urmăresc câștiguri materiale, și pot fi constituite doar dacă s-au strâns cel puțin 3 persoane care să adere la același țel.
Fundațiile, pe cealaltă parte, au un caracter patrimonial, acesta implicând salariul minim brut pe economie multiplicat de 100 de ori.
Botezul asociației
Cum e firesc, primul pas practic în constituirea unei asociații îl reprezintă rezervarea denumirii, care se face în cadrul Ministerului Justiției. Cu taxa de 5 lei achitată la trezorerie, se depune o cerere de rezervare, urmând ca răspunsul din partea autorităților să vină la un interval de o săptămână.
Atunci când se face propunerea de denumire, foarte importantă este eligibilitatea numelui, articolul 7 din ordonanța 26/2000 făcând referire clară la sintagmele interzise pentru a fi folosite. De aceea, este imperios necesar ca numele să nu lase loc interpretărilor sau confuziilor. Pe site-ul oficial al Ministerului Justiției se găsește un fișier în format PDF care poate ajuta în evitarea anumitor denumiri, deja existente, de altfel.
Cine face legea în asociație?
Înainte de a depune dosarul de înființare a asociației la Ministerul Justiției, trebuie parcurse câteva etape birocratice, deosebit de importante pentru buna funcționare a viitoarei asociații. Trebuie stabilite reglementările de funcționare internă, cine face parte din forumul de decizie, consiliul director, trezorierul, se stabilește persoana mandatată să înainteze toate demersurile în numele asociației, și se face autentificarea notarială a actului constitutiv sau datarea certă a acestuia în fața unui notar.
În ceea ce privește stabilirea sediului, printr-un simplu contract de comodat, chiar și unul din membrii asociației își poate folosi locuința personală pentru a asigura asociației un „acoperiș” decent.
Pentru a evita probleme de ordin administrativ sau juridic, cel mai bine este ca în contractul de comodat să fie dată, de exemplu, o singură cameră dintr-un apartament de 3, deoarece asociației îi trebuie asigurată o anumită independență. Totodată, se poate apela și la varianta închirierii unui spațiu, fiind posibilă decontarea acestuia. La capitolul patrimoniu, este nevoie de salariul minim brut pe economie, adică 700 de lei, fiind considerat un depozit în acțiunea de constituire a asociației.
Ulterior, având actul constitutiv, sediul, această sumă minimă și un act de identitate, te poți prezenta la bancă pentru a depozita garanția respectivă.
Membrii fondatori, adică cel puțin 3 persoane, vor trebui să-și scoată cazierele fiscale de la unitățile administrative, în urma achitării unei taxe de 20 de lei, iar dosarul cu toate actele obținute din aceste demersuri se depune la judecătoria de care aparține sediul asociației, pentru a putea fi validat.
 Pentru detalii, accesează www.avocat-tv.ro, secțiunea Subiecte. Aici, avocat Bogdan Curelea, alături de invitata sa, Mădălina Turza, discută pe larg despre constituirea unei asociații.
Puteți urmări prima parte a emisiunii AICI
Puteți urmări a doua parte a emisiunii AICI
Sursa: Avocat TV (www.avocat-tv.ro)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:04:38 Ora standard a Europei de Est