Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce-am lăsat în urmă în 2012

Luând trecutul în brațe

Ce-am lăsat în urmă în 2012

La sfârșit de an, e bine să facem o analiză a lucrurilor pe care le-am făcut în cele 12 luni pe care le lăsăm în urmă, cu bune, cu rele.

E bine să stăm, să ne luăm trecutul în brațe și să ni-l disecăm mărunt și să ne tragem învățămintele din el.
Anul 2012 a fost, pentru mine, un an bogat, pe toate planurile. Pe lângă schimbarea statutului marital și implicit a numelui (din acest an, nume în formă spaniolă, Popescu-Cevei Patricia-Lidia), am finalizat și studiile de masterat, devenind astfel inginer în electronica biomedicală. Cam aici mă opresc în acest moment cu studiile pentru diplome, doctoratul mai are de așteptat...
Pe de altă parte, pe plan „scriitoricesc” exemplele sunt mult mai multe, și nu pot să nu amintesc:
*membru sau colaborator al colectivului redacțional a mai multor reviste de cultură, precum Boema și Oglinda literară
*colaborări fructuoase cu reviste literare, precum „Constelații diamantine”, „Regatul cuvântului”, „Citadela”
*publicare de volume colective pentru copii, alături de colega și „mama mea adoptivă”, Valeria Tamaș: „Cărticica mea de primavară”, „Cărticica mea de toamnă”, „Oglinzi de rouă”
*articole în volume colective de poezie, precum „Foc sacru”, ediție bilingvă româno-albaneză, „Romeo și Julieta la Mizil”, material realizat în urma Festivalului Internațional de Poezie și Epigramă „Romeo și Julieta la Mizil”, „Am zidit iubirea...”
*publicare de volume personale, „La margine de timp - Në brigjet e kohës”, poezie, volum bilingv romano-albanez, traducere în limba albaneză de Baki Ymeri, „Protest apocrif”, poezie
*publicare de volume personale pentru copii, „Să ghicim animalele domestice”, în colecția „Colorăm și ne distrăm, ghicitori noi învățăm!”, grafică realizată de Nicole Florian, „Issa învață să fie politicoasă”, în colecția „Aventurile Issei în împărăția zânelor”, grafică realizată de Nicole Florian
Pe lângă toate acestea, materialele scrise de mine s-au adunat în adevărate colecții, dintre care pot enumera: „Epistole târzii”, proză scurtă; „Late Epistles”, traducerea în limba engleză a volumului de proză scurtă „Epistole târzii”; „Alei bătătorite”, poezie japoneză, haiku, în limbile română, engleză, germană și japoneză; „Autobiography of confusion / Autobiografia confuziei”, volum bilingv de poezie englez-român; „Luna de miere târzie”, poezie; colecția „Colorăm și ne distrăm, ghicitori noi învățăm!”, ghicitori pentru copii; colecția „Aventurile Issei în împărăția zânelor”, povești pentru copii.
Vă mulțumesc că ați fost alături de mine în tot acest timp, fără ajutorul vostru, al tuturor, aceste realizări nu însemnau nimic.
Un an nou plin de împliniri, bucurii și realizări cel puțin la fel de multe precum în anul ce tocmai se încheie! (Patricia Lidia)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:23:53 Ora standard a Europei de Est