Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am demarat un nou proiect tematic

Miercuri, la Orășelul copiilor

Am demarat un nou proiect tematic

În mod obișnuit, iarna este un anotimp magic care acoperă cu văluri argintii întreaga țară. Ea aduce bucurii în sufletele copiilor, de aceea, când încep să cadă primii fulgi de zăpadă se simte o nerăbdare și un interes mărit față de sărbătorile ei.

Sărbătorile de iarnă sunt cele mai îndrăgite de copii, deoarece sunt asociate cu cele două sărbători pline de mister, Moș Nicolae și Crăciunul. Acestea, împreună cu pregătirile pentru împodobirea bradului, colindele și magia zilelor de iarnă, îi determină pe copii să trăiască intens evenimentele mult așteptate. Pornind de la aceste considerente, am hotărât ca în săptămânile ce preced Sfintele Sărbători, să desfășurăm un proiect tematic pentru  aprofundarea cunoștințelor copiilor despre tradițiile românești și despre anotimpul iarna. Locul propice pentru începerea acestui proiect a fost Orășelul copiilor, deoarece prin amabilitatea persoanelor de acolo am avut materialele necesare și cadrul perfect pentru a intra într-o atmosferă magică. Astfel că, miercuri, 5 decembrie 2012, elevii clasei pregătitoare de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, conduși de prof. Chișiu Ioana, și-au petrecut ziua în Orășelul copiilor, alături de câteva mămici care ne-au dat o mână de ajutor în organizarea activităților.
Ne-am început ziua cu cântec. Am  interpretat câteva cântece de iarnă învățate la clasă. În cadrul activității de bază, am pictat figurine din ipsos, în principal brăduleți, dar și cizma lui Moș Nicolae.
Dacă muncești cu drag și spor, munca îți va fi apreciată și răsplătită!
La sfârșit, am realizat un tablou de iarnă, utilizând tehnica șervețelului. Trebuie să remarcăm faptul că asemenea activități sunt bine primite de copii, în sensul că îi încântă, îi entuziasmează, ei pictând cu multă plăcere. Iar în pauze, ne-am refugiat în locurile de joacă din interiorul orășelului, așa încât satisfacția generală  a ajuns la cote de vis. Pentru faptul că au pictat atât de frumos figurinele din ipsos, doamna consilier Mihaela Dindelegan, gazda noastră, le-a propus elevilor să mai picteze și pentru bradul de Crăciun ce urma să fie împodobit chiar de ei, trei zile mai târziu, sâmbătă, la hotel Hilton. Aflând o asemenea veste, le-au crescut aripi micilor pictori. Așa încât, o zi pregătită cu scopul de a demara un proiect tematic s-a transformat și într-o lecție de viață: dacă muncești cu drag și spor, munca îți va fi apreciată și răsplătită! (Ioana Chișiu)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:43:11 Ora standard a Europei de Est