Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Stil de viață sănătos” - „Healthy Lifestyle”

La „Orizont” - un nou proiect Comenius

„Stil de viață sănătos” - „Healthy Lifestyle”

La C.Ș.E.I. „Orizont” din Oradea - Școală europeană -, se derulează începând din acestă toamnă proiectul multilateral Comenius „Healthy Lifestyle”, coordonat de reprezentantul oficial al centrului, doamna director, prof. dr. Marușca Angela, proiect finanțat de Comisia Europeană.

Reprezentanți ai unor instituții locale și județene importante (I.S.J. Bihor, C.J. Bihor, Universitatea din Oradea, D.G.A.S.P.C. Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor) ne-au onorat cu prezența la lansarea proiectului, alături de partenerii de proiect,
școli similare din Turcia, Polonia, Ungaria și din România - Centrul Școlar Special din Câmpulung.
Unul dintre obiectivele proiectului vizează dezvoltarea unor abilități competitive și a interesului copiilor pentru o viață sănătoasă, motto-ul activității fiind un citat din Schopenhauer: „Sănătatea nu este numai o problemă individuală, ci privește întreaga societate”.
Activitățile proiectului se vor focusa pe două componente principale ale unui stil de viață sănătos: alimentația și mișcarea. Din fiecare țară participantă la proiect un grup de 25-50 de elevi coordonați de profesorii lor, care vor lucra în cadrul a trei cluburi: de dans, sportiv și „Micul bucătar”.
Impactul proiectului are o gamă largă de beneficiari: instituțiile se vor dezvolta prin perfecționarea personalului și prin serviciile educaționale oferite, ajungând la standarde ridicate ale nivelului de învățământ; profesorii își vor completa cunoștințele teoretice și deprinderile practice cu scopul de a-și îmbunătăți competențele de predare-învățare-evaluare, dar și prin noi informații despre alte sisteme educaționale europene, astfel putând să-și deschidă noi perspective; elevii vor avea posibilitatea de a-și face noi prieteni cunoscând copii din alte țări, vor deveni mai interesați de participarea la activitățile extrașcolare; părinții au șansa de a participa alături de copiii lor la activități comune, ajutându-i să-și formeze un stil de viață sănătos; comunitatea va putea primi în rândurile ei, copii cu nevoi speciale deprinși cu un stil de viață sănătos.
În concluzie, cu toții vom avea de câștigat în urma derulării proiectului, însă cei care vor rămâne cu deprinderi pe viață vor fi beneficiarii direcți ai activităților, elevii centrelor implicate.
Proiectele aflate în derulare la C.S.E.I. „Orizont” răspund aceleiași motivații a membrilor parteneri, dorinței profesorilor de a cunoaște mai bine tehnicile instructiv-educativ- recuperatorii folosite în munca cu elevii cu cerințe educative speciale, precum și participarea la activități comune în vederea socializării acestora.
Să mai spunem că partenerii noștri externi au avut plăcuta surpriză de a vizita zona Beiușului și Valea Crișului Repede pentru a savura meniurile tradiționale ecologice specifice acestor zone importante ale Bihorului. Prof. Maria UNGUR

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:23 Ora standard a Europei de Est