Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Al. I. Cuza și Unirea Principatelor Române

Miercuri, la Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși

Al. I. Cuza și Unirea Principatelor Române

Istoria povestită de cei care au trăit-o și au simțit-o alt fel cu zeci de ani înainte, puterea exemplului personal, precum și cariera armelor pentru cadrele militare în rezervă și în retragere prezente la activitate, toate acestea au motivat cu atât mai mult auditoriul în receptarea mesajului transmis ieri (miercuri, 23 ianuarie 2008) la întâlnirea cu istoria în sala festivă a Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea.

„Nu greșelile l-au dus la pieire, ci faptele lui mari!”
Bujor Dulgău, doctor în științe istorice, director al Arhivelor Naționale, filiala Bihor, general de brigadă (r) Ștefan Neagoe, președintele Org. jud. Bihor a U.N.C.M.R din cadrul M.Ap. N., col.(r) Nicolae Lupea, col. (r) Constantin Moldovan și col(r) Klein Florian au onorat manifestarea brâncușienilor dedicată Unirii Principatelor Române.
Domnul director Mihai Crețu s-a arătat încântat de onoarea ce i s-a făcut școlii să aibă o asemenea gardă distinsă pentru marcarea evenimentelor din ianuarie 1859.
Directorul Arhivelor Naționale, dl Bujor Dulgău, a prezentat evenimentele din 5 și 24 ianuarie 1859, semnificația lor și rolul colonelului Alexandru Ioan Cuza în înfăptuirea Unirii Principatelor Române și a reformelor din scurta sa domnie. Figura domnitorului Unirii celei mici a fost apoi reluată și creionată în și prin faptele sale cele mari (ale domnitorului Unirii Principatelor) de generalul de brigadă (r) Ștefan Neagoe, „ca o pioasă datorie de conștiință ce o avem pentru cel dintâi domnitor al României moderne, devenit legendă, un intelectual cu idei înaintate, cel mai înverșunat revoluționar din grupul celor 13”, după cum spunea generalul de brigadă. Ca o dovadă a prețuirii de care se bucură și astăzi Alexandru Ioan Cuza, în cele două principate, Moldova și Þara Românescă, nu mai puțin de 20 de localități poartă numele de Cuza-Vodă. Iar pentru a ilustra flacăra de simțire și permanenta ardere românească întru istoria neamului, generalul de brigadă l-a citat pe Mircea Rădulescu, cu poezia „Uniți-vă, români!”... astfel încât „toți să avem un suflet și-un pământ!” Păstrând același registru liric al poeziei, col. (r) Nicolae Lupea a recitat o poezie proprie („Despre Unire”) și ultima strofă din „Drum luminos”, poezia lui Lucian Blaga.
Dar, cine putea să-l încondeieze mai exact pe col. Alexandru Ioan Cuza decât Mihail Kogălniceanu, în discursul său ținut la Iași (în 5 ianuarie1859), discurs prezentat ieri în fața asistenței de dl prof. Nemeth Valentin.
Momentul artistic închinat Unirii Principatelor
Cu emoția firească a întâlnirii cu istoria și cu distinșii invitați, elevii din a IX-a A și B, îndrumați de profesoarele de limba română Ana-Maria Iova și Crina Ghergheleș, au vibrat la unison recitând din poeții care au scris versuri despre Unirea Principatelor Române. Ei au fost completați, la final, de grupul vocal care a interpretat „ Treceți batalioane române Carpații!” și „Hora Unirii”. (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:51:53 Ora standard a Europei de Est