Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Obiceiuri și tradiții de Crăciun

Pe scena de la Oradea Shopping City

Obiceiuri și tradiții de Crăciun

Se apropie cea mai mare sărbătoare creștină - Nașterea Domnului Iisus Hristos sau Crăciunul, prilej pentru a primi lumina și a face bine celor care au nevoie de ajutor, în spiritul omeniei.

Pentru noi, oamenii, pentru sufletele noastre a răsărit o stea. S-a născut Pruncul Sfânt, care ne-a arătat calea spre Împărăția lui Dumnezeu.
Vestea Nașterii lui Hristos am adus-o și noi, elevii Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Oradea.
Astfel,  clasa pregătitoare A, sub conducerea dnei prof. Lidia Pop, a prezentat prima lor serbare din viața de școlari pe scena centrului comercial  Oradea Shopping City, marcând sărbătoarea ce va să vină,  prin cântece și poezii. Micii actori au fost răsplătiți cu daruri de Moșul cel darnic și bun.
Elevii clasei a III-a C, coordonați de prof. Stelieana Cîrciumaru, au prezentat în sala festivă a școlii, îmbrăcați în costume populare, tradiții specifice de Crăciun și Anul Nou (Capra, împodobirea bradului, colindatul, Plugușorul, Sorcova), dar și colinde cunoscute. Spectatorii (părinți, bunici și colegii lor din clasele a III-a A, prof. Szak Lucia și a IV-a C, prof. Toader Monica) au colindat cu ei. Doamna prof. de limba engleză, Porteleki Crina, a prezentat printr-un material PowerPoint câteva tradiții de Crăciun din America, Austria, Australia, Marea Britanie, Italia, Grecia, Franța, Germania etc. Protagoniștii activității au demonstrat cât de frumos știu cânta cântece specifice de Crăciun în limba engleză. După obicei, atât gazdele cât și musafirii au fost recompensați cu fructe și bomboane.
 Elevii clasei a IV-a C, coordonați de prof. Monica Toader, au desfășurat o serbare mai amplă pe scena centrului comercial Era Carrefour Oradea. Fiind ultima lor serbare de Crăciun în această calitate, de elevi ai clasei a IV-a, s-au gândit că ceea ce vor arăta invitaților să fie un moment de reală bucurie sufletească, iar peste ani să-și amintească cu drag de aceste clipe. Serbarea lor a cuprins un moment de dans, hip hop sub îndrumarea antrenorului Andrei Culda, sceneta „Darul meu Pruncului Iisus, de Crăciun”, tradiții specifice sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou - Capra, Ursul, Plugușorul, Sorcova și un mini recital de cinci colinde mai puțin cunoscute.
Așadar, elevii noștri au vestit lumii întregi Nașterea Pruncului Sfânt, spre cinstea lor și bucuria noastră, a tuturor! (Dorina Toader)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:55 Ora standard a Europei de Est