Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința Senatului universitar de luni, 17 decembrie

Comisia de Relații Internaționale și Interne informează

Ședința Senatului universitar de luni, 17 decembrie

În ultima sa ședință din acest an, Senatul Universității din Oradea a avut pe ordinea de zi „subiecte” dintre cele mai diverse și relevante pentru comunitatea academică...

...de la informarea asupra primei etape a vizitei de evaluare instituțională inițiată de Asociația Universităților Europene (6-7 decembrie 2012), aprobarea Statutului studenților reprezentanți în Senat și a rapoartelor de autoevaluare a unor programe de studii în vederea înaintării lor către ARACIS, până la avizarea unor comisii de doctorat, cadre didactice asociate, taxe de școlarizare (pentru domeniul Arte Vizuale), respectiv reconsiderarea salarizării personalului didactic angrenat în proiectele în care se derulează activități de predare.
Detaliem subiectele de interes mai larg dezbătute și aprobate luni (17 decembrie 2012) de către membrii senatului universitar.
Senatul Universității din Oradea a aprobat cu patru abțineri contractarea unei linii de finanțare de 5.000.000 de lei pentru acoperirea plăților curente, în principal salarii pentru norma de bază, respectiv utilități. Garantarea liniei de finanțare se realizează prin instituirea ipotecii asupra imobilului în care se află sediul Facultății de Medicină. Rectorul Universității, prof.univ.dr.ing. Constantin Bungău, a fost împuternicit de către membrii senatului în vederea instituirii ipotecii, a semnării actelor necesare contractării liniei de finanțare și a asumării răspunderii pentru restituirea la termen a sumei.
Accesarea unei linii de finanțare în limita fondului de salarii pentru o lună este determinată de întârzierile înregistrate la rambursarea cheltuielilor de către autoritățile finanțatoare în cazul proiectelor POSDRU și HURO finanțate din fonduri externe nerambursabile. Sumele împrumutate pentru proiectele aflate în derulare la jumătatea lunii decembrie sunt de circa 18.100.000 lei. Totodată, proiectele HURO cu termen de finanțare în această lună presupun efectuarea unor plăți de circa 5.500.000 lei până la sfârșitul anului în curs. Acestor cheltuieli li s-ar mai adăuga 310.000 lei reprezentând plățile obligatorii pentru proiectele PN cu termen de raportare în decembrie 2012.
„Nu ne putem permite să blocăm cercetarea. Cu certitudine în conturile Universității vor intra în această perioadă venituri din diverse surse. Este dificil să estimăm ordinul de mărime al acestora. Pentru a nu ne găsi în imposibilitatea de a putea plăti sumele prevăzute pentru proiectele aflate în curs de finalizare sau cu termen de raportare în această lună, am decis să contractăm linia de finanțare respectivă. Sper să avem și  șansă  în mediul bancar. Pentru noi, constituirea unui „fond de rulment” pentru cercetare este esențială în acest moment. În plus, dacă vom izbuti să contractăm cele 5.000.000 de lei, nimeni nu ne obligă să le cheltuim decât cu maximă chibzuință și în limita necesarului”, a precizat în intervenția sa rectorul instituției, invitat la ședința Senatului universitar.
Regulamentul de Organizare și Funcționare a Senatului Universității din Oradea a fost actualizat pe baza concluziilor unor analize a activității acestui for de deliberare și de decizie în perioada scursă din primul său mandat, stabilit în conformitate cu Legea Educației Naționale. Dintre articolele care au cunoscut ajustări, reține atenția cel referitor la prezența la ședințele Senatului (art. 31). În noua sa formă, acest articol elimină posibilitatea participării unor delegați la ședințe în locul titularilor, apreciindu-se că în acest mod va fi întărită răspunderea membrilor față de prezența lor la activitatea în plen a Senatului.
Prof.univ.dr. Ion Simuț a fost numit director al Școlii Doctorale Filologie, după ce în perioada septembrie 2011 – 30 iunie 2012 a asigurat interimatul, cumulând în răstimpul menționat această funcție cu cea de decan al Facultății de Litere.
Prof.univ.dr. Rodica Petrea este noul director al Școlii Doctorale Geografie, în urma demisiei prof.univ.dr. Alexandru Ilieș, decanul Facultății de Geografie, Turism și Sport.
După ideea unificării acestor școli în Școala Doctorală Interdisciplinară, Consiliul pentru Studiile Universitare de Doctorat a decis revenirea la funcționarea a șase școli doctorale în cadrul Universității din Oradea. În ședința de luni, Senatul a aprobat includerea programului de Studii Postdoctorale „Transferul de cunoștințe în domeniul tehnologiilor societății informaționale și dezvoltarea de produse și procese”, dezvoltat într-un proiect POSDRU, în cadrul Școlii Doctorale în domeniul Inginerie Electrică.
Senatul Universității din Oradea a aprobat, la inițiativa prof.univ.dr. Alexandru Ilieș, o completare la Procedura privind perfectarea, gestionarea și valorificarea resurselor obținute din contracte de cercetare-dezvoltare-inovare. Modificarea procedurii permite ca personalul didactic angrenat în proiecte în care se derulează activități de predare să beneficieze de tarife pentru plata cu ora încadrate la limita maximă, cu condiția ca aceste cheltuieli să nu depășească bugetul proiectului. Până acum, salarizarea activităților de acest gen se realiza la limita inferioară a grilei. Membrii senatului universitar au decis ca măsura adoptată să fie aplicată tuturor categoriilor de proiecte și nu doar pentru cele din categoria HURO, cu condiția expresă ca în acestea să se desfășoare activități de predare.
Senatul Universității din Oradea a aprobat luni solicitările a 9 doctoranzi de întrerupere cu un an a ciclului de studii doctorale și prelungirea cu 1-2 ani a perioadei de studii pentru 103 doctoranzi. Motivele invocate de doctoranzi sunt de la cele de ordin medical, familial, financiar sau timpul redus pentru cercetare din cauza obligațiilor profesionale, până la dificultăți de documentare, necesitatea acordării unui timp suplimentar pentru analiza, interpretarea și validarea rezultatelor unor cercetări de teren, cerința aprofundării unor cercetări și completarea unor secțiuni ale lucrărilor, decalaje în implementarea unor tehnici de lucru în țară ș.a.
Cu 29 de voturi „pentru”, 13 „împotrivă” și 4 abțineri, Senatul Universității din Oradea a aprobat prelungirea activității didactice după împlinirea vârstei de pensionare în ianuarie 2013 și menținerea calității de titular în semestrul al doilea al anului universitar în curs a conf.dr. Ioan Chelemen, din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științe ale Educației. Decizia legislativului universitar s-a fundamentat pe evaluările Consiliului de Administrație al Universității și ale Comisiei de specialitate a Senatului, pe raportul de analiză elaborat și avizat de Consiliul Facultății de Științe Socio-Umane, mai ales pe argumentele prezentate referitor la situația resurselor umane și capacitatea de susținere financiară a postului didactic în cauză.
Prof.univ.dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:47 Ora standard a Europei de Est