Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prezentarea bilanțului academic 2012 și recital de colinde

Miercuri, la Universitatea Agora

Prezentarea bilanțului academic 2012 și recital de colinde

Din dorința de a aduce în AGORA orădeană spiritul Crăciunului, studenții Universității Agora au susținut miercuri, 19 decembrie 2012, un recital de colinde, împărtășind cu cei prezenți semnificația magică a sărbătorilor de iarnă.

Colindele transmise cu sfințenie din generație în generație au răsunat miercuri în rotonda universității, fiind un imbold de a  fi mai buni, mai iertători, mai înțelegători și mai generoși.
În deschiderea acestui eveniment, rectorul Universității Agora – dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a prezentat Bilanțul celor mai importante realizări academice pentru anul 2012:
*Obținerea statutului de universitate acreditată prin lege (acreditarea Universității Agora, acordată de ARACIS în 2010, a fost confirmată prin Legea nr. 59 din 29 martie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 222 din 3 aprilie 2012)
*Alegerea unei noi structuri de conducere a Universității Agora: președinte al Consiliului de Administrație al Universității Agora –  dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, președinte al Senatului Universității Agora –  doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, rector al Universității Agora – dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, decan al Facultății de Drept și Științe Economice –  dna conf. univ. dr. Gabriela Bologa
*Îmbogățirea ofertei educaționale cu cinci programe de studii post-universitare: Managementul resurselor umane, Audit financiar-contabil, Științe penale și criminalistică, Instituții de drept privat și Instituții de dreptul muncii
*Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa domnului academician Florin Gheorghe Filip, (directorul general al Bibliotecii Academiei Române) și domnului Joseph Robert Childs (profesor universitar de Business și decan al College of Business and Legal Studies din cadrul Southeastern University, Lakeland, Florida, SUA)
*Acordarea titlului de membru de onoare al Senatului profesorilor: Gang Kou (Universitatea de Electronică și Tehnologie din Chendu, China), Yong Shi (Universitatea din Nebraska, Omaha, Statele Unite ale Americii), Felisa Cordova (Universitatea din Santiago, Chile) și  Yezid Donoso (Universitatea de los Andes, Bogotá, Columbia)
*Organizarea a trei conferințe internaționale:
1. Conferința Internațională de Calculatoare Comunicații și Control - ICCCC 2012, ediția a IV-a, (Băile-Felix, Oradea, 8-12 mai 2012);
2. Conferința Internațională AILC 2012, domeniul Drept, ediția a VI-a, cu tema „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”, (Oradea, 18-19 octombrie 2012);
3. Conferința internațională, domeniul Științe administrative, ediția a III-a, cu tema „Cooperarea polițienească în era globalizării” (Oradea, 27 noiembrie 2012).
Seara s-a încheiat cu un recital de colinde susținut de studenții Universității Agora și componentele Agora Artistic Group (Alexandra Broinaș, Carmen Stoica, Claudia Andrada Breb, Dorina Popoviciu), coordonat de către Cristina Romocea-Cociuba. (lect. univ. drd. Delia Florian)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prezentarea bilanțului academic 2012 și recital de colinde.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:12 Ora standard a Europei de Est