Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor

Pagini speciale PractiPASS

Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor

În perioada octombrie 2012 - mai 2013, în școlile din 20 de comune din județul Bihor, se desfășoară campania de informare - Drepturile copilului.

În această campanie sunt implicați 32 de studenți și 6 cadre didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea. Activitatea este organizată în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS) și are ca scop aplicarea de către studenți, în mediu real, diferit de metoda clasică de practică, în special fără sprijinul tutorilor, a  unor proceduri orientate spre protecția copilului.
Broșura „Povestea drepturilor copilului”
Cu sprijinul cadrelor didactice, studenții au realizat broșura „Povestea drepturilor copilului”. Materialul informativ prezintă principalele drepturi ale copiilor, expuse sub forma unor povești care fac referire la situații concrete de încălcare sau de respectare a unui drept. Broșura de informare este distribuită tuturor elevilor și cadrelor didactice din școlile selectate pentru campania de informare. În cadrul activității au fost selectate școlile din 20 de comune din județul Bihor și satele aferente acestora. Campania de informare vizează elevii din clasele a IV-a și este planificată sub forma unor lecții, sesiuni de informare care sunt susținute de către studenți, sub supervizarea cadrelor didactice.
După încheierea campaniei de informare în luna mai 2013, studenții vor fi responsabilizați în vederea elaborării unui ghid de bune practici în protecția socială a copiilor din mediul rural. Specificul acestui material rezidă în fapul că el va fi un instrument creat de către studenți pentru studenți.
Până în prezent au fost realizare întâlniri cu elevii și cadrele didactice din școlile din localitățile Sîntandrei, Tileagd, Bălaia, Tilecuș, Ineu, Oșorhei, Alparea, Hidișelu de Sus, Husasău de Criș, Botean, Mierlău, Sântelec, Drăgești, Goila, Dicănești, Tășad, Sâmbăta, Răbăgani, Nojorid, Leș și Livada.
Impact și feedback pozitive
În general, activitatea se bucură de un feedback pozitiv din partea elevilor și învățătorilor din mediul rural. Studenții și cadrele didactice au fost impresionați de participarea elevilor la întâlniri, de interesul și implicarea activă a acestora în activitate.
Activitatea are un impact pozitiv atât din perspectiva informațiilor comunicate cu ocazia lecțiilor susținute în școli, dar și din punctul de vedere al inițierii colaborării cu învățătorii din mediul rural, ale căror experiență, opinii și perspective prezentând un real interes pentru continuarea activității din cadrul proiectului, dar și a activității academice desfășurate în cadrul Facultății de Științe Socio-Umane. Totodată, rezultatele acestei campanii de informare se regăsesc la nivelul întregii comunități, care beneficiază la rândul ei de informațiile transmise prin intermediul comunicării directe cu elevii și al materialului informativ diseminat acestora.
Gânduri și impresii
„În momentul în care m-am înscris în acest proiect nu credeam că o să îmi aducă satisfacție sau că o să mă facă să reflectez asupra ideii de a lucra în învățământ, dar chipurile copiilor din sala de clasa, pe care se citește ,,vrem ceva nou”, te îndeamnă nu doar să apreciezi această meserie, dar și să îți dorești să o practici. Prin realizarea materialului didactic, necesar predării, deja ne imaginam reacțiile copiilor și astfel am reușit să îl facem cât mai accesibil. Când am pășit la ei în clasă și ne-au văzut, fețele lor s-au luminat, aveau și emoții, dar erau și curioși să vadă ce surprize avem pentru ei. Fiecare moment al predării a fost savurat de elevi cu intensitate, iar pentru noi fiecare zâmbet de-al lor și fiecare expresie că au înțeles ce sunt și care sunt ,,DREPTURILE COPILULUI” a însemnat o confirmare că munca noastră a fost răsplătită, că obiectivele campaniei de informare au fost îndeplinite cu succes și cel mai important lucru că ei au rămas cu ceva din experiența trăită. La final, pentru a ne demonstra că le-a plăcut ne-au spus în cor: ,,Vă mai așteptăm pe la noi!” A fost o experiență pe care nu o vom uita, care ne-a reamintit de copilăria noastră și de faptul că este important să îți cunoști drepturile”. (Ioana - studentă la specializarea Psihologie)
„Chiar dacă inițial am avut o reținere cu privire la prezentarea drepturilor copilului, ținând cont că am renunțat la a parcurge modulul pedagogic, am fost impresionată de modul în care copiii s-au implicat, de curiozitatea de care au dat dovadă, de cunoștințele pe care le-au avut și de bucuria cu care ne-au primit. În localitățile în care am fost prezenți, feed-back-ul a fost unul neașteptat de pozitiv. Pot să afirm că activitatea mi-a produs mulțumire și a fost o experiență utilă în relaționarea cu copiii”. (Monica - studentă înscrisă la master)
„Îl cam uitasem pe Duiliu Zamfirescu (nici nu știu dacă se mai studiază în școală), dar simt nevoia să-l parafrazez, aducând în atenția celor interesați de această problematică, o viziune idilică, dar totuși realistă a ceea ce este astăzi școala din mediul rural.
Prezentă, prin natura împrejurărilor, în mai multe școli din comunele Drăgești și Hidișelul de Sus, m-am lăsat cuprinsă de nostalgia ciclului primar parcurs într-un sat din zona Beiușului, a celor doi dascăli (soț și soție) Munteanu Petru și Munteanu Elena, care schimbau anual clasele la care predau, fiind oarecum specializați pentru clasele I-III, respectiv II-IV. Le datorez celor doi cunoștințe și deprinderi fundamentale de muncă intelectuală, cum ar fi ortografia limbii române, calculul mintal sau dragostea de lectură.
Probabil că la fel vor vorbi sau vor scrie, peste mulți ani, măcar unii dintre elevii pe care i-am văzut în ultimele luni cu ochii ațintiți asupra învățătoarelor din cele două comune, al căror nume doresc să-l amintesc într-un gest de admirație pentru munca lor, dar și de solidaritate față de profesia nobilă de învățător: Moza Elena, Buda Maria, Bala Emilia, Perțe Andreea, Cuc Florica, Jarca Florina, Sârbu Mirela, Iovan Ioana, Creț Alina.
Cu ocazia participării la campania de informare cu privire la drepturile copilului, am avut bucuria de a constata deschiderea primarilor și a asistenților sociali din cele două comune, a directorilor de școli și învățătoarelor pentru colaborare în cadrul proiectului, o colaborare benefică, deopotrivă pentru inițiatori, cât și pentru beneficiari. Noi, reprezentanții Universității din Oradea, profesori și studenți, am luat contact cu problemele și cu realizările școlilor din mediul rural, reprezentanții școlilor și primăriilor au avut o întâlnire interesantă, spunem noi, cu problematica drepturilor copiilor expusă de studenți. S-a stabilit și o formă de comunicare interinstituțională, pe viitor, în vederea găsirii de noi activități comune, de dezbatere a unor probleme de interes pentru ambele părți, de soluționare a unor situații care țin de atribuțiile instituțiilor implicate sau de mijlocire a accesului la specialiști din diferite domenii pentru rezolvarea unor probleme specifice copiilor din mediul rural.
Sper ca broșurile cuprinzând drepturile copilului, frumos ilustrate, realizate de către studenți și dăruite copiilor din școlile vizitate, să rămână pentru ei ca o amintire frumoasă a acestei activități și, de ce nu, o punte peste timp, până când ei înșiși vor deveni studenți”. (cadru didactic la Facultatea de Științe Socio-Umane).
PractiPASS
Este vorba despre activități organizate în cadrul proiectului PractiPASS - Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/61957
Partenerii proiectului
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie - Biroul Operațional Oradea, Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea, Universitatea din București - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad - Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul Local al Municipiului Arad - Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Manager de proiect - prof. univ. dr. Floare Chipea, Universitatea din Oradea
Persoană de contact - cercetător științific Sorana Săveanu, director de promovare
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Drepturile copilului, promovate de către studenți în școlile din mediul rural din județul Bihor.

Trimite email
sâmbătă, 5 aprilie 2025, 17:42:15 Ora de vară a Europei de Est