Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou târg de succes al firmelor de exercițiu de la „Traian Vuia”

Marți, la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” Oradea

Un nou târg de succes al firmelor de exercițiu de la „Traian Vuia”

Marți (18 decembrie 2012), în sala de sport a Colegiului Tehnic „Traian Vuia” s-a desfășurat cea de-a VII-a ediție a Târgului de lansare a firmelor de exercițiu din anul școlar 2012/ 2013 de la colegiul gazdă.

Târgul a fost deschis de Șerfezi Patricia (a XII-a C) și Kocis Norbert (a XII-a G), prezntatorii evenimentului
„Avem onoarea de a deschide ediția a VII-a a „Târgului de lansare a firmelor de exercițiu” din anul școlar 2012/2013.
A devenit deja o tradiție festivitatea de deschidere a acestui „târg” ca o metodă activă de instruire a noastră, a elevilor, în cadrul orelor de teorie și laborator tehnologic, așa cum prevede de altfel programa școlară în vigoare. Aceasta presupune pregătirea „antreprenorilor de mâine”, mai precis familiarizarea viitorilor absolvenți cu tot ceea ce presupune: înființarea unei firme, organizarea activității acesteia, derularea operațiunilor de cumpărare - vânzare și a celor de plăți-încasări aferente acestora și alte operațiuni specifice firmelor reale, cu precizarea că totul se realizează în mediul virtual.
Cu alte cuvinte firma de exercițiu este o societate comercială virtuală care funcționează asemănător unei firme reale”.
La actuala ediție a târgului au fost prezentate cele opt firme înființate anul acesta de către elevii claselor a XI-a.
F.E. CTRANS SRL – prof.coord. Liber Anita
F.E. EXCLUSIVE GARDEN SRL – prof. coord. Chișvasi Manuela
F.E. EUROPA TOUR SRL – prof. coord. Giurău Anamaria
F.E. VELVET SRL – prof. coord. Boroș Ioana
F.E. LONDON CAFFE SRL – prof. coord. Cotca Alina
F.E. MUSHROOM SRL – prof. coord. Mieluț Adina
F.E. HAPPYNESS SRL – prof. coord. Albert Andrea
F.E. BE THE BEST IN YOUR JOB SRL – prof. coord. Pop Marieta
Firmele au fost evaluate de un juriu format din: directorul colegiului, dl prof. Dorel Șaitoș, dna director adjunct, prof. Petrică Adriana, dra prof. ec. Mateaș Silvia Ioana, precum și managerii firmelor de exercițiu de anul trecut: Găvră Bianca și Fărcuț Andrei,  Mardar Codrin și Vancea Roxana, Taloș Rinalda, Demian Ionuț și Tocacs Andrea. În urma evaluării, pe baza criteriilor stabilite, au fost desemnate: Cel mai bun stand, Cel mai bun catalog, Cea mai bună prezentare, Cele mai bune materiale promoționale, Cea mai bună ținută, Cele mai bune abilități de comunicare la stand, Cea mai bună siglă, Cea mai bună idee de afacere, iar în final - Cea mai bună firmă, premiată cu premiul cel mare.
Pentru început, Patricia și Norbert au invitat managerii generali ai firmelor să-și prezinte firmele (în PowerPoint), timp în care membri din conducerea firmelor au trecut pe la masa juriului pentru a prezenta diferite materiale promoționale, inclusiv gustări din produsele gastronomice, iar în partea a doua, membrii juriului au trecut în revistă standurile firmelor, prilej de a dialoga cu membrii firmelor.
„Toată lumea a avut numai de câștigat!”
Doamna profesor Gabriela Popa apreciază faptul că „toată lumea a avut numai de câștigat, prin toată lumea înțelegând atât membrii celor opt firme, împreună cu profesorii coordonatori, dar și ceilalți elevi din clasele a IX-a și a X-a și profesorii însoțitori ai colegiului nostru atât de la profilele „servicii” cât și de la profilele „tehnice”; vizionând prezentările și vizitând standurile, e imposibil să nu descoperi lucruri noi și utile...”, ține să sublinieze dna profesor Gabriela Popa.
Clasament
Cel mai bun stand: F.E. ,,EXCLUSIVE GARDEN” SRL – prof. coord. Manuela Chișvasi (XI C) amenajări spații verzi
Cel mai bun catalog:  F.E. „HAPPYNESS”  – prof. coord. Albert Andrea (XI I) - cu activitate de organizări evenimente
Cea mai bună prezentare: F.E. „LONDON  CAFFE” SRL – prof. coord. Cotca Alina (XI H) - cafenea
Cele mai bune materiale promoționale: F.E. „EUROPA TOUR” SRL – prof. coord. Giurău Anamaria (XI G) - agenție de turism
Cea mai bună ținută: F.E. „CTRANS” SRL – prof. coord. Liber Anita (XI C) - firmă de transport
Cele mai bune abilități de comunicare la stand: F.E. „MUSHROOM” SRL – prof. coord. Mieluț Adina (XI H) - restaurant vegetarian
Cea mai bună siglă: F.E. „VELVET” SRL – prof. coord. Boroș Ioana (XI G) - agenție de publicitate
Cea mai bună idee de afacere: F.E. „BE THE BEST IN YOUR JOB” –  prof. coord. Pop Marieta (XI I) - cu activitate de organizare cursuri de perfecționare în alimentație publică
Premiul cel mare - Cea mai bună firmă:  F.E. „EXCLUSIVE GARDEN” SRL – prof. coord. Manuela Chișvasi (XI C) – amenajări spații verzi. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou târg de succes al firmelor de exercițiu de la „Traian Vuia”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:10:08 Ora standard a Europei de Est