Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire de proiect în Finlanda

De la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea

Întâlnire de proiect în Finlanda

În perioada 2-6 decembrie 2012 a avut loc în Finlanda a doua întâlnire din cadrul proiectului multilateral Comenius „Unity through diversity”, pe care Școala Gimnaziala Nr. 16 din Oradea îl derulează în parteneriat cu opt țări europene: Franța (coordonator), Italia, Spania, Finlanda, Croația, Portugalia, Polonia și Irlanda de Nord.

România a fost reprezentată de Smaranda Burcă, director adjunct al Școlii Gimnaziale Nr. 16 și de Violeta Roman, profesor coordonator al proiectului în școală.
Tema reuniunii de proiect a fost „Orasul meu. Școala mea”. Prin intermediul numeroaselor materiale pregătite de către elevi, profesorii au prezentat orașele și școlile din țările partenere, au discutat despre asemănările și deosebirile dintre sistemele de învățământ. La aceste prezentari au avut ocazia să asiste și elevii și profesorii din școala gazdă.
Pe parcursul acestor zile, agenda a fost bogată: vizite de lucru la Tiistila School, școala gazda din Espoo, vizită la o grădiniță din Espoo, vizită la Sindicatul Învățământului din Helsinki, ședinte de lucru cu profesorii din țările partenere.
În cadrul întâlnirii cu elevii finlandezi, am făcut schimb de felicitări de Crăciun, realizate de către elevii noștri pentru copiii din această școală, am cântat colinde în mai multe limbi străine, i-am învățat câteva cuvinte în limba română, le-am răspuns tuturor întrebărilor și curiozităților legate de țara noastră.
O zi specială la școala din Espoo a fost sărbătorirea Zilei Naționale a Finlandei. Astfel, am asistat la ceremonia de înălțare a drapelului finlandez alături de toți elevii și profesorii școlii Tiistila. Sărbătoarea națională a fost marcată printr-un program artistic pregătit de elevii școlii, alături de comunitatea locală.
Toți profesorii participanți la întâlnirea de proiect din Finlanda au manifestat un interes deosebit privind secretul funcționării sistemului de învățământ finlandez atât de apreciat în lume. Directoarea școlii gazdă și reprezentantul Sindicatului finlandez din Învățământ ne-au prezentat aspectele esențiale și au răspuns întrebărilor adresate.
În vederea familiarizării participanților cu unele valori reprezentative ale culturii finlandeze, au avut loc vizite de studiu în centrul orașului Helsinki, precum și participarea la un concert de muzică religioasă la Biserica Mikael Agricola.
Următoarea întâlnire din cadrul proiectului Comenius „Unity through diversity” va avea loc în luna aprilie 2013 în Croația, iar în luna mai 2013, așteptăm reprezentanții țărilor implicate să sosească în România.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații. (Violeta Roman)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire de proiect în Finlanda.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:20 Ora standard a Europei de Est