Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”

Miercuri, la Biblioteca Universității din Oradea, final de proiect

„Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”

Miercuri (12 decembrie 2012), în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a avut loc activitatea de încheiere a proiectului HURO/0802/083_AF „Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”, acronim REGENERG.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România 2007-2013, de către Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), completat de co-finanțarea națională a celor două state membre, Ungaria și România.
Proiectul a fost implementat de Universitatea orădeană în calitate de lider de proiect LP, împreună cu Universitatea din Debrecen, în calitate de partener, pe axa prioritară 2 „Întărirea coeziunii sociale și economice în regiunea de frontieră”, domeniul major de intervenție 2.2. „Promovarea cooperării în domeniul C+D și inovației”, acțiunea 2.2.1. „Dezvoltarea comună a infrastructurii de cercetare”.
Valoarea totală a proiectului este de 873925 euro; din această valoare, 523.973 euro revin Universității din Oradea, iar 349.952 euro Universității din Debrecen.
În deschiderea evenimentului, dna Costea Monica - managerul proiectului a prezentat prezidiul, alcătuit din: cancelarul Senatului universitar - dl prof. univ. dr. Aurel Căuș; prodecanul Facultății de Protecția Mediului – dl Lucian Roman; prodecanul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației – dl Daniel Trip, alături de distinșii invitați (parteneri) din Olanda și Ungaria.
Reprezentantul Senatului universității a transmis felicitările conducerii universității echipei de proiect pentru rezultatele obținute. În nume personal, dl cancelar a făcut o mărturisire sinceră, declarând că dacă va reuși să-și facă vreodată o casă – „utilizând energiile regenerabile – să pot să mă laud cu faptul că sunt coleg cu cei care au contribuit într-o mare măsură la dezvoltarea acestui sistem”.
„S-au obținut foarte multe dotări de ultimă oră”
La rândul său, dl prodecan Daniel Trip avea să sublinieze câștigul imediat al implementării proiectului
„Pentru noi, proiectul (...) reprezintă un moment marcant, datorită următoarelor aspecte. În primul rând, ne bucurăm că am fost cooptați în acest proiect, am fost parteneri; mulți dintre colegii mei de la facultate au putut să-și desfășoare activitatea în cadrul unui colectiv internațional, alcătuit din personalități de excepție. Proiectul, fiind foarte complex, deoarece a trebuit să investighez potențialul energetic al multor surse de energie (...), a creat premisele, zic eu, pe viitor, ale unor posibile dezvoltări sau atrageri de fonduri pe această direcție. Deci, considerăm că acest proiect, care astăzi se realizează, este doar un început. Colegii noștri ne-au arătat că au pus bazele, că au reușit să adune... foarte multe informații valoroase care pot fi și valorificate... Totodată mai vreau să subliniez următorul fapt. Pentru noi ca și facultate, proiectul este important și datorită faptului că s-au obținut foarte multe dotări de ultimă oră, dotări care pot fi folosite atât în acțiunile de continuare a cercetărilor demarate în cadrul acestui proiect, dar și pentru activitatea didactică. Nu în ultimul rând, acest proiect a contribuit la creșterea vizibilității facultății noastre pe plan local, regional, dar și internațional”, a conchis dl prodecan Daniel Trip. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Contribuții la utilizarea eficientă a energiilor regenerabile în județele Bihor și Hajdu Bihar”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:15 Ora standard a Europei de Est